جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

بیوچار چیست

 جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید

بیوچار، یک ماده بسیار متخلخل است که از زباله های گیاهی تولید می شود. این ماده بیشتر در کشاورزی به عنوان نرم کننده خاک، در دامداری به عنوان یک مکمل خوراک و در فلزکاری به عنوان ماده کـاهش دهنــده استفاده می شود. همچنیــن مـی توان از آن برای تمیز کردن “آب خاکستری” به عنوان جـــاذب لباس ورزشی، باتری ها و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. در حال حاضر آخرین تحولات مؤسســـه Ithaka بر استفاده از  از بیوچار به عنــوان مصالح ساختمانی متمرکز شده است. علاوه بر داشتن خاصیت عایق بندی عالی، بهبود کیفیــت هـــوا، قـــادر به جذب آب و رطوبت و محافظت در برابر اشعه، بیوچار همچنین اجازه می دهد تا ساختمان ها به مخـــزن کــــربن تبدیل شوند. هر تن بیوچار مورد استفاده در ساخت یک ساختمان به معنای آن است که از ورود مجدد معادل تقریبا یک تن CO2 به جو جلوگیری می شود. (فروشگاه آنلاین بازرگانی تامین پایدار)

بیوچار چگونه تولید می شود؟

Biochar با گرم کردن زیست توده تا دمای ۴۰۰ – ۸۰۰ درجه سانتیگراد در صورت عدم وجود اکسیژن ساخته می شود. به یک همچین فرآیند پیرولیز گفته می شود. ماده حاصل با سطوح خاص بالا بیش از ۳۰۰ مترمربع در گرم مشخص می شود که در تعداد زیادی از منافذ نانو، میکرو و مزو  توزیع شده است.توانایی این منافذ برای ذخیره آب باعث می شود که بیوچار به یک محیط بسیار کارآمد برای ذخیره رطوبت تبدیل شود. منافذ همچنین مقادیر زیادی هوا عملاً بی حرکت را به دام می اندازد.در  نتیجه Biochar یکــی از بهتریـــن مــواد عایق شناخته شده در حال حاضر را تشکیل می دهد. دو مورد از ویژگی‌های بیوچار هدایــت حــرارتی بسیــار کــم آن و تــوانایی جذب آب تا ۵ برابر وزن آن است. این خصوصیات بباعث می شود که این ماده، ماده ای مناسب برای عایق بندی ساختمان ها و خانه هوشمند و تنظیم رطوبت هوا در اماکن باشد.

مزایای بیوچار مزایای اظافه نمودن آنها به خاک را می‌توان در دو بخش تقسیم کرد

1. بهبود کیفیت خاک
2. اصلاح و افزایش حاصلخیزی و مواد آلی خاک
3. افزایش کارایی کودها (با بیوچار کاهش نیاز کودی)
4. بهبود نگهداری آب در خاک (کاهش نیاز به آبیاری)
5. جذب بقایای سموم و علف‌کش‌
6. کاهش اسیدیته خاک
7. کاهش آب‌شویی عناصر غذایی
8. افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی و تعامل با چرخه مواد غذایی خاک از طریق تعدیل پی‌اچ خاک
9. بهبود رشد گیاه با بیوچار
10. بهبود در شکل گیری ریشه سالم
11. نگه داری مواد مغذی برای گیاه در درازمدت
12. القای پاسخ سیستمیک گیاه به بیماری‌های قارچی برگی و بهبود پاسخ‌ها به عوامل بیماری

بیوچار مانند تمامی زغال‌ها زیست‌توده‌ای است که از راه آذرکافت به وجود می‌آید. این نوع زغال می‌تواند سبب ترسیب کربن شود و گازهای گلخانه‌ای را جذب کند. این ماده به علت سرعت تجزیه بسیار کند نسبت به سایر مواد آلی ظرفیت زیادی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای از قبیل دی‌اکسید کربن و متان که از ضایعات آزاد می‌شود، دارد و می‌تواند کربن را برای دوره‌های طولانی ذخیره کند. سوختن بیوچار با وجود میزان کم یا عدم وجود اکسیژن انجام می‌شود.
13. طول عمر مفید بیوچار غنی در تاثیرگذاری و همچنین پایداری کیفیت ساختاری خاک در دراز مدت، از ویژگی‌های مهم بیوچار می‌باشد. بیوچار سکونت‌گاه تعداد زیادی از میکروارگانیسم‌های مفید خاک می‌باشد و در نتیجه سبب بهبود وضعیت خاک و سلامتی گیاهان می‌شود.
14. بیوچار سطح ویژه بالایی داشته و سبب افزایش نگهداری آب در خاک، ظرفیت تبادل کاتیونی، فعالیت میکروبی و کاهش آبشویی عناصر غذایی می شود. سطح ویژه بالا و ساختار گروه های عاملی سبب می شود بیوچار بتواند عناصر سنگین خاک را جذب و غیرفعال کند. همچنین این محصول می‌تواند سبب بهبودی کیفیت آب و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کاربرد بیوچار در گیاهانی که نیاز بیشتری به کود‌های پتاسیم‌دار و پی اچ‌های بالاتر دارند می‌تواند عملکرد را افزایش دهد.
مشتری گرامی
برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی