جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

ربات ساختمان ساز

شاید باور این واقعیت که ربات ساختمان ساز وجود دارد بسیار سخت باشد امنا امروزه در زمینه ساختمان سازی ربات هایی معرفی شده اند که بسیار حیرت آور هستند. صنعت ساخت و ساز یکی از صنایع ای است که فرایند های خودکار در آن کم است و به جای آن دارای نیروی کار فشرده دستی به عنوان منبع اصلی بهره وری است. خواه یک ساختمان تجاری جدید ، نوسازی و یا تخریب باشد ، روبات ها هنوز نقش مهمی در هر مرحله از چرخه عمر ساختمان ندارند. چندین ربات جدید در حال توسعه و در مراحل اولیه استقرار وجود دارد که می تواند این امر را تغییر دهد. به عنوان یک صنعت، ساخت و ساز برای یک انقلاب رباتی آماده شده است.

قیمت ورق گالوانیزه برش خورده لوله پلیکا قیمت

توسعه ربات ساختمان ساز

شاید عجیب به نظر برسد که صنعت ساخت و ساز از تعداد کمی از ربات ها استفاده می کند ، اما دلیل خوبی برای این امر وجود دارد: اتوماسیون کار های ساختمانی بسیار دشوار است. کارگاه ساختمانی مانع اصلی اتوماسیون روباتیک است.

ربات ها در کار های تکراری در یک محیط کنترل شده برتری دارند. اماکن ساختمانی نمی توانند خارج از این قاعده باشند. برای سودآور بودن، ربات ها باید بتوانند با تغییر پذیری زمان واقعی در محیط خود سازگار با برنامه ریزی اندک و بدون برنامه ریزی باشند. این کار برای ربات ها دشوار است ، اما چند ربات ساختمانی متفاوت این وظایف تاریخی چالش برانگیز را به عهده می گیرند.

ربات ساختمان ساز

انواع ربات های ساختمانی

انواع مختلفی از ربات های ساختمان سازی وجود دارد که آماده هستند تا در مقیاس گسترده وارد بازار ساخت و ساز شوند. اول، یک ربات با چاپ سه بعدی است که می تواند ساختمان های بزرگ را بنا به تقاضا بسازد. یک بازوی روباتیک متحرک یک پرینتر سه بعدی را کنترل می کند و با مجموعه ای از دستورالعمل های از پیش برنامه ریزی شده ، این سیستم ۳D یک ساختمان کاملاً ایمن را چاپ می کند.

این فناوری همچنین برای ساختن پل ها در حال استفاده است و اولین پل چاپی سه بعدی اخیراً در هلند ساخته شده است. این ترکیب از رباتهای چاپی سه بعدی و صنعتی برخی از امیدوار کننده ترین فناوری اتوماسیون در صنعت ساخت و ساز است.

همچنین ربات ساختمان ساز برای ساخت آجر و حتی سنگ و سرامیک تراشی به کار می روند و حتی ربات هایی وجود دارند که در یک باره کل خیابان را می سازند. این نوع ربات ها سرعت و کیفیت کار ساخت و ساز را به طرز چشمگیری بهبود می بخشند.

ربات ساختمان ساز

ربات های تخریب

ربات های تخریب نوع دیگری از رباتهای ساختمانی است که قرار است به برنامه های اصلی تخریب ها تبدیل شوند. اگر چه آن ها از خدمه تخریب آهسته تر هستند ، اما هنگام نابودی اجزای سازه بتونی و ساختاری یک ساختمان در انتهای چرخه عمر آن ، بسیار ایمن تر و ارزان تر هستند.

چندین نوع دیگر از رباتهای ساختمانی ، مانند وسایل نقلیه کنترل از راه دور یا خود مختار وجود دارند ، اما معدود موارد ذکر شده در آن ها بیشترین کار را برای کار در یک سایت ساخت و ساز فعلی دارند و ممکن است تأثیرگذارترین آنها، در صنعت ساخت و ساز باشند باشند.

به عنوان یک صنعت، آن ها تأثیر عمده ای بر صنعت ساخت و ساز خواهند داشت. از آنجا که شرکت های ساختمانی به منظور بهره وری به دنبال اتوملاتیک  کردن کار های بیشتر هستند ، تقاضا برای ربات ساختمان ساز به طور پیوسته رشد می کند.

مشتری گرامی

برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.
نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی