جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

فولاد ضدزنگ

جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید

 10 خط

 02166143881

فولاد ضدزنگ چیست

فولاد ضدزنگ خواص منحصر به فرد زیادی دارد که می توان از آنها در مقیاس وسیعی از صنعت سازه بهره جست. این مقاله نشان می دهد که چگونه تحقیقات انجام شده در ۲۰ سال گذشته توانسته، استفاده از فولاد ضد زنگ در سازه ها را تحت تاثیر قرار دهد. پیشرفت های قابل ملاحظه در فرآیند ساخت مواد باعث ارتقای فولاد ضدزنگ دولایه شده است که دارای خواص مکانیکی بسزایی است.

همچنین پیشرفت های خوبی در زمینه روکش فلز به منظور کاربردهای معماری صورت گرفته است. برنامه تحقیقات سازه ای در تمام دنیا زمینه ای را برای پیشرفت ملی و بین المللی مشخصات، کدها و فراگیر شدن استانداردها چه در حوزه طراحی و چه در حوزه فرآیند ساخت و نصب ایجاد کرده است.

فولاد ضدزنگ

فولاد ضدزنگ

مشخصات فولاد ضدزنگ

فولاد ضدزنگ دارای مشخصات مطلوب زیادی است که می توان در کاربردهای ساختمانی از آن بهره جست. مقاومت در برابر خوردگی و عمر طولانی، ساخت سازه های نازک تر و با دوام تر را محقق می سازد. امکانات زیاد از جمله شکل، رنگ و فرم را در عین سخت بودن، تمیز بودن، سازگار و تجدید پذیر بودن در اختیار معماران قرار می دهد. میزان مصرف فولاد ضدزنگ در طی ۲۰ سال گذشته با نرخ رشد شدید ۵ درصد افزایش پیدا کرده است و از نرخ رشد بقیه مواد اولیه پیشی گرفته است.

نرخ رشد استفاده فولاد ضدزنگ در صنعت ساختمانی و خانه هوشمند حتی بیشتر هم بوده است، نه فقط به خاطر پیشرفت شدید در چین. تخمین زده شده است که چیزی حدوده ۴ میلیون تن فولاد ضدزنگ برای استفاده در صنایع ساختمانی در سال ۲۰۰۶ در تمام دنیا مصرف شده است، این یعنی ۱۴ درصد از تمام مقدار فولاد مصرف شده جهان در سال.

اختلاف سهم فولاد بین کشورها

اختلاف زیادی بین سهم کشورها در استفاده از فولاد در صنعت ساختمانی وجود دارد،  در چین بیش از ۲۰ درصد از فولاد ضد زنگ به این بخش اختصاص داده می شود در حالیکه در آلمان این مقدار کمتر از ۷ درصد است. فولاد ضدزنگ به طور سنتی از سال ۱۹۲۰ در نمای خارجی و سقف سازی مورد استفاده قرار می گرفته است.

حتی مثال هایی از استفاده فولاد آلیاژی از آهن به طور سازه ای در سال های دورتر نیز وجود دارد، برای مثال در سال ۱۹۲۵ یک زنجیر تقویتی به گنبد کلیسای پاول در لندن نصب شده بود تا تعادل آن را حفظ کند. امروزه فولاد ضدزنگ در محدوده وسیع تری از سازه ها و اجزاء معماری، از ریخته گری های لعابی کوچک ولی  پیچیده تا بلبرینگ ها و قوس پل ها مورد مصرف دارد.

فولاد ضدزنگ

فولاد ضدزنگ

این مقاله سعی دارد تا آخرین پیشرفت های تکنولوژی و رویکرد آن بر بشر در صنعت فولاد ضدزنگ را که توانسته استفاده این فولاد در ساخت و ساز تخت تاثیر قرار دهد به طور خلاصه بیان کند. کاربردهای جدید که در طی ۲۰ سال گذشته پدیدار شده اند توصیف شده است. زمینه های تحقیق که نیازمند پاسخ به بازار کنونی و چالش های تدارکات می باشد مورد بحث قرارگرفته است. سرانجام فرصت های جدید که ناشی از حرکت به سوی توسعه پایدار است توضیح داده شده اند.

تحقیقات اخیر و فعالیت های توسعه ای در خصوص استفاده گسترده تر از فولاد ضد زنگ در ساخت و ساز

  • تولید و ساخت

تولید کنندگان فولاد ضدزنگ دائما در حال ارتقا فرایند تولید با هدف کاهش هزینه ها، کاهش آلایندگی، کم کردن زمان تحویل به مشتری و افزایش کیفیت هستند.  این پیشرفت ها به کنترل هزینه های تولید در عین وابستگی به محدودیت های تعیین شده از سوی مواد اولیه کمک کرده است. شاید برجسته ترین پیشرفت های اخیر که بخش ساخت و ساز را متاثر کرده است استفاده از گرید دوبکلس برای کاربردهای وابسته به ساختمان است، که ترکیبی از قدرت بیشتر نسبت به فولاد های آستنیتی( و همچنین بیشتر فولاد های کربنی) با مقاومت در برابر خوردگی یکسان یا بیشتر ارائه می دهد.

دولایه (دوبلکس) پتانسیل فوق العاده ای برای گسترش طراحی سازه های آینده دارد، باعث کاهش اندازه و در نتیجه سازه ای سبک تر می شود. شایان ذکر است که آنها همچنین دارای قابلیت چکش خواری خوبی هستند، استحکام بالاتر آنها منجر به شکل پذیری محدودتر در مقایسه با آستنینتی ها می شود.

فولاد ضدزنگ

فولاد ضدزنگ

مقاومت در برابر خوردگی

مقاومت در برابر خورگی درجه دوبلکس ۱٫۴۴۶۲ دقیقا مثل درجه ۱٫۴۴۰۱ است. گرید ۱٫۴۴۶۲ که دارای عیار بیشتری است مقاومت بیشتری هم در برابر خوردگی دارد به خصوص در برابر تنش ترک خوردگی. قمیت بالای نیکل باعث شده است که تقاضا ها بیشتر به سمت دوبلکس های نازک تر با مقدار کمتر نیکل برود مانند گرید ۱٫۴۱۶۲٫ میزان مقاومت خوردگی گرید ۱٫۴۱۶۲ بین مقدار مقاومت گریده های ۱٫۴۳۰۱ و ۱٫۴۴۰۱ است. در حال حاضر قیمت آن کمی از گرید ۱٫۴۳۰۱ کمتر هم هست. همچنین به خاطر اینکه فولاد ضدزنگ معمولا در داخل ساختمان استفاده می شوند.

استفاده از بعضی گریدهای فریتی که برای پوشش ساختمان و تولیدات سازه ای مناسب تر هستند اخیرا گسترش پیدا کرده است. برای مثال در طی ۱۰ سال گذشته در فرانسه گرید ۱٫۴۵۱۰ به طور گسترده ای برای سیستم سقف قلع اندود شده استفاده شده است. این پوشش نازک قلع اندود در طی زمان به زنگار مات خاکستری تغییر پیدا می کرد. در طی ۲۰ سال گذشته پیشرفت های چشم گیری در زمینه فرآیند تولید و روکش صورت گرفته است که معمولا از دل نیازهای دقیق معماری برای یک پروژه خاص بیرون آمده است.

مشتری گرامی

برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.
نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی