جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

انتخاب بوستر پمپ آبرسانی

جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید.

در این مطلب محاسبه و انتخاب بوستر پمپ آبرسانی که اغلب با روش های تخمینی بدست می آورند، به صورت دقیق و علمی آورده شده است. یکی از مشکلاتی که در سیستم آبرسانی شهری و آب مصرفی ساختمان ها وجود دارد تنظیم فشار آب داخل لوله ها می باشد که با توجه به اینکه میزان مصرف آب دائما در حال تغییر است و هیچ گونه الگویی خاصی برای مصرف وجود ندارد.
از این رو با افزایش یا کاهش مصرف آب میزان فشار آب داخل لوله ها دائماً در حال تغییر می باشد و این تغییرات مشکلاتی را در سیستم آبرسانی به وجود می آورد امروزه برای تأمین فشار آب مصرفی در ساختمانها و خانه هوشمند از انواع بوستر پمپ های دور متغییر، فشار آب را با هر میزان مصرف کاملاً ثابت نگه می دارد. بوستر پمپ ها را از لجاظ نوع کاربرد می توان به دو دسته ساخت بوستر پمپ آتش نشانی و پمپ آبرسانی دسته بندی کرد.

انتخاب بوستر پمپ آبرسانی

در ارتباط با اطفاء حریق نیز مهندسین مشاور و طراحان تأسیسات با توجه به استاندارد های بین المللی در طرح های خود از بوستر پمپ آتش نشانی مناسب استفاده می نماید، ولی در اکثر ساختمان ها به دلیل عدم نیاز مستمر به طراحی پمپ آتشنشانی، سرویس و نگهداری آن به فراموشی سپرده می شود تا موجب گریپاژ خود به خود بوستر پمپ و عدم کارایی آن می گردد برای رفع این مشکل شرکت داب با نصب تابلوهای مخصوص این نوع بوستر پمپ ها را خود سرویس نموده و همیشه آماده نگه می دارد.

مولفه های انتخاب بوستر پمپ آبرسانی

برای انتخاب بوستر پمپ آبرسانی به دو مولفه محاسبه هد پمپ آبرسانی و دبی نیاز داریم تا با استفاده از آن و رجوع به کاتالوگ شرکت های سازنده، پمپ مورد نظر انتخاب شود.

1.  دبی:

مقدار دبی بوستر پمپ آبرسانی برابر مقدار مصرف آب مصرفی ساختمان است. برای یافتن این مقدار می توان از جدول مقدار F. U ( فیکسچر یونیت ) لوازم بهداشتی و جمع مقادیر مربوط به F. U کل و تبدیل آن به GPM و یا از جدول استاندارد تعیین مصرف آب بر اساس نوع کاربری و نوع ساختمان ( مقدار کل بدست آمده از این جدول را باید بر عدد ۳ تقسیم کنیم ) استفاده کرد و حجم آب مصرفی ساختمان ( دبی ) را بدست می آوریم.

انتخاب بوستر پمپ آبرسانی

2.  هد:

H= h1+h2+h3+h4: متر آب

h1 ارتفاع عمودی از دهانه بوستر پمپ تا شیر دورترین وسیله بهداشتی بر حسب متر

h2 حاصلضرب طول دورترین و پرفشارترین مسیر رفت آب ( L ) از مخزن آب تا بالاترین وسیله بهداشتی در عدد ۰٫ ۱۶۵ :   h2 = L *0. 165

h3فشار مورد نیاز در پشت شیربالاترین وسیله بهداشتی ( از جدول مقررات ملی ساختمان ).

h4 فاصله عمودی از دهانه لوله مکش مخزن آب تا دهانه مکش بوستر پمپ.

درآخر باتوجه به هد و دبی بدست آمده از روی نمودار همپوشانی پمپ که برای هر کارخانه منحصر به فرد است و تلاقی این دو مقدار در منحنی مدل پمپ را انتخاب می کنیم.

مولفه های اصلی در طراحی بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ ها بر اساس دو مولفه اصلی حداکثر مصرف آب و حداقل فشار موردنیاز، طراحی می شوند و برای محاسبه این دو مولفه به چند روش می توان عمل نمود.

مشتری گرامی

برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی