جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

انواع بوستر پمپ

جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید

 10 خط

 02166143881

بطور کلی انواع بوستر پمپ ها بسته به اینکه موتور محرکشان چه نوعی است و نوع کاربریشان به دو دسته دور متغیر و دور ثابت تقسیم می شوند. موارد کاربرد بوستر پمپ دور متغیر در سیستم های آبرسانی و آبیاری جهت مجتمع های مسکونی و خانه هوشمند است. موارد کاربرد بوستر پمپ دور ثابت در سیستم های آتشنشانی و اطفاء حریق می باشد.

برای بالا نگه داشتن فشار سیستم نسبت به فشار حداقل مورد نیاز برای دبی از دستگاه های دور ثابت استفاده می گردد. این نوع از بوستر پمپ ها هم در سیستم های آتشنشانی و هم آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از بوسترها در بین تامین کنندگان بوستر پمپ درخواست خرید بالاتری دارند. به طور معمول انواع بوسترپمپ ها در انتقال آب شهری و سیستم های تصفیه، انتقال آب به ارتفاعات بالاتر  استفاده می شوند.

 

کاربرد بوستر پمپ آبرسانی

این بوسترپمپ برای مکان هایی که فشار بالای آب مصرفی مورد نیاز باشد و همچنین مجتمع مسکونی، بیمارستان ها، مجموعه های ورزشی و…کاربرد دارد و بر اساس تعداد طبقات و واحدها و میزان هِد و دبی مورد نیاز، سیستم طراحی و محاسبه می شود. انواع بوستر پمپ یا بوستر ست ها ، مجموعه های صنعتی هستند که با ترکیب موازی ۲ و یا تعداد بیشتری از پمپها ، باعث افزایش عملکرد تک پمپ ها می شوند. محاسبه هد بوستر پمپ (بوستر ست) همان هد هر یک از پمپ ها بوده و دبی ، مجموع دبی های هریک از پمپ ها می باشد.

بوستر پمپ ها بر اساس نوع کاربری آنها در مکان های مختلفی استفاده می شوند.مانند: مکان های ورزشی، کارخانجات، مجتمع های مسکونی، جهت اطفاء حریق در سیستم آتشنشانی، سالن های تفریحی و… استفاده می شوند.

انواع بوستر پمپ

تقسیم بندی بوستر پمپ ها

انواع بوستر پمپ های آب از نظر کنترل فشار آب به چند رده تقسیم شده اند: بوستر پمپ های آب دور ثابت، بوستر پمپ های آب دور متغیر، بوستر پمپ آتش نشانی، آبیاری و بوستر دیزل پمپ. بوستر پمپ های دور ثابت نوع های مختلف تک پمپه، دو یا چند پمپه با جاکی پمپ و یا بدون جاکی پمپ ساخته می شوند. اما از لحاظ ولتاژ برق مصرفی بوستر پمپ تک فاز دور ثابت ۲۲۰ ولت و سه فاز ۳۸۰ ولت و یا ترکیبی از این دو می باشد.

قسمتهای اصلی تشکیل دهنده بوستر پمپ شامل موارد زیر می شود:

الکتروپمپ ها
شاسی اصلی
کلکتور دهش
کلکتور مکش
منبع دیافراگمی مناسب
تابلو فرمان

انواع بوستر پمپ

مزایای انواع بوستر پمپ دور متغیر نسبت به دور ثابت

1.   ثابت بون کامل فشار سیستم که شاخص اصلی بوستر پمپ های دور متغیر است.
2.   بوستر پمپ های دور متغیر بنا به دلایل زیر به منبع دیافراگمی نیاز ندارد:
3.   حذف ضربه قوچ در شبکه مصرف به دلیل روشن و خاموش نشدن آنی الکترو پمپ ها.
4.   معادل بودن مقدار آب پمپاژ شده بوسیله بوستر پمپ ها با میزان آب مصرفی
5.   ثابت بودن کامل فشار سیستم و عدم نیاز به ذخیره سازی آب در حد فاصل دو فشار در مقیاسه با بوستر پمپ های دور ثابت  انواع پوستر پمپ کدام است؟

6.   کاهش فضای اشغال موتور خانه به حذف منبع دیا فراگمی.
7.  کاهش استهلاک کوپلینگ ها و قطعات متحرک الکترو پمپ ها.
8.   افزایش عمر مفید بوستر پمپ و اجزا تشکیل دهنده آن
9.   کاهش هزینه های سرویس و نگهداری
10.  کاهش هزینه های مستمر برق مصرفی تا ۳۰% بدلیل متناسب بودن شدت جریان برق مصرفی با دور الکترو موتور و حذف شدن جریان راه اندازی در مقایسه با بوستر پمپ های دور ثابت به هنگام روشن شدن آنی الکترو پمپ ها.

مشتری گرامی
برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.
نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی