جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

بوستر پمپ آبرسانی

جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید

 10 خط

 02166143881

بوستر پمپ آبرسانی چیست؟

بوستر پمپ آبرسانی دستگاهی است که از حداقل دو و یا چندین موتور پمپ تشکیل شده است. این موتور پمپ ها به صورت موازی به یکدیگر متصل شده اند. به صورت خلاصه می توان گفت وظیفه اصلی بوستر پمپ های آب تنظیم میزان فشار آب در  در شبکه ی آبرسانی می باشد.

میزان آب مصرفی در شبکه های مختلف آب متغیر است و شامل الگوی مشخصی نمی باشد . در حقیقت ماهیت طراحی پمپ آبرسانی خانگی با بوستر پمپهای اطفاء حریق متفاوت می باشد . در سیستم های پمپاژ ثابت شامل یک یا چند الکتروپمپ که میزان مشخصی آب به شکل دائم درون لوله ها پمپاژ می شود، این احتمال وجود دارد که فشار آب درون لوله ها به طور ناگهانی کم یا زیاد شود. همچنین با وجود احتمال قطع شدن جریان آب در برخی نقاط یا ساختمان ها در اثر نوسانات فشار آب ، باید این افزایش و یا کاهش فشار تحت کنترل بوده و تنظیم شود. همچنین این کنترل فشار باعث جلوگیری از از آسیب رسیدن به لوله های آب، شیر آلات و سایر تجهیزات شبکه آبرسانی خواهد شد. برای دستیابی به اهداف بالا از انواع بوستر پمپ که وظیفه تنظیم فشار آب مصرفی شبکه ی آب را دارد استفاده می شود.

 

تامین فشار آب ساختمان

به طور کلی برای تامین فشار مطلوب در شبکه آب مصرفی در داخل ساختمان های مرتفع از سیستم های زیر استفاده می شود:

  • بوستر پمپ
  • منبع تحت فشار
  • پمپ دور متغیر
  • مخزن ثقلی یا منبع ذخیره

بوستر پمپ آبرسانی معمولا شامل دو یا چند پمپ، مخزن و دستگاه کنترل هستند. به طور کلی بوستر پمپ ها جهت حفظ فشار آب کافی در مناطق کم فشار، ساختمان های بلند و مکان هایی که فشار آب در آن متغیر است، طراحی شده اند.

در کلیه سیستم های فوق مخزنی جهت ذخیره آب و تغذیه ایستگاه پمپاژ در نظر گرفته می شود. این مخزن توسط یک انشعاب با قطر مناسب از لوله اصلی آب شهری و به صورت خودکار از طریق فلوتر تغذیه می شود.

بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی

مزیت های انتخاب بوستر پمپ آبرسانی در سیستم های آبرسانی عبارتند از:

  • حذف ضربات هیدرولیکی
  • قابلیت حمل و نصب آسان
  • قابلیت سرویس در حین کار
  • وجود سیستم های مختلف محافظت الکترونیک
  • صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی
  • آب دهی بسیار پایین تا بسیار بالا
  • کاهش استهلاک پمپ
  • کاهش استهلاک لوله کشی و رایزر ساختمان
  • وجود یک پمپ آماده به کار در زمان از کار افتادن پمپ آب در حال کار (Stand by)

انواع پمپ                               

بوستر پمپ آبرسانی         بوستر پمپ آبرسانی

  1. بوستر پمپ دور ثابت
  2. بوستر دور متغیر

تفاوت اصلی در این دو دسته را می توان هوشمند بودن بوسترهای دور متغیر عنوان کرد. در نوع دور متغیر برای دریافت اطلاعات و به کار انداختن پمپ ها از اینورتر (Inverter) و سنسور مخصوصی استفاده می شود.

در بوستر پمپ های دور متغیر آبرسانی معمولا به منظور جلوگیری از وارد شدن ضربه الکتریکی و مکانیکی ، در هنگام شروع به کار اولیه پمپ از اینورتر (Inverter) استفاده می شود. این تجهیز باعث می شود که راه اندازی الکتروموتور به شکلی آرام انجام شود. یعنی با شروع مصرف آب در شبکه ، موتور با دور کم شروع بکار می کند و به تدریج دور و قدرت پمپ افزایش پیدا می کند. در نهایت اگر  توان پمپ مذکور در حداکثر دور حجم آبدهی و یا فشار آب کافی نباشد پمپ دوم به شکل خودکار وارد مدار می شود. هر قدر مصرف ساختمان زیادتر یا کمتر شود، سنسور آن را محاسبه و به تابلو فرمان هوشمند فرستاده و از آنجا سرعت و قدرت پمپ و یا پمپ ها کاهش و یا افزایش می یابد. اما در بوستر پمپ های دور ثابت این عمل دیده نمی شود.

مشتری گرامی
برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.
نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی