جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

بوستر پمپ آتشنشانی چیست

جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید

 10 خط

 02166143881

آیا می دانید که بوستر پمپ آتشنشانی چیست و چه تفاوتی با انواع بوستر پمپ های معمولی دارد؟ بر اساس استاندارد NFPA 20 کلیه ساختمان هایی که در آن ها سیستم های اطفاء حریق نصب شده است می باید جهت تامین آب مورد نیاز با فشار مناسب از تجهیزاتی مانند الکترو موتور، پمپ، کلکتور، نمایشگر درجه و ابزار های کنترل جریان می باشد، به مجموعه ای از این تجهیزات که در کنار هم دیگر قرار گرفته اند به اصطلاح بوستر پمپ آتش نشانی گفته می شود. بوستر پمپ آتش نشانی بطور کلی یک دهانه مکش به عنوان آب ورودی (با فشار پایین ) و یک دهانه دهش به عنوان آب خروجی ( با فشار بالا ) دارد که آب با فشار بالای مورد نیاز جهت تامین آب سیستم اطفاء حریق آتش نشانی را تامین نماید.

 

سیستم‌های هیدرولیک آتش ‌نشانی یکی از مهم‌ترین سیستم‌ها در ساختمان هستند که به‌ طور کلی شامل سه بخش پایه می‌شوند:

مخزن ذخیره بزرگ آب (مطابق NFPA22 در زیرزمین یا بالای ساختمان)

سیستم مخصوص پمپاژ (مطابق NFPA20)

شبکه‌ی وسیعی از لوله‌کشی جهت هیدرانت‌ها (به آمریکایی لوله ایستاده کد NFPA14) یا اسپرینکلرها کد NFPA13 (که تقریباً هردو سیستم برای همه‌ی ساختمان‌ها می‌توانند ضروری باشند)

بوستر پمپ آتشنشانی چیست

( بوستر پمپ آتشنشانی چیست )

تفاوت پمپ و بوستر پمپ آتشنشانی چیست؟

همان گونه که بالا بیان شد که بوستر پمپ آتشنشانی چیست در ساختمان هایی که آب شهری قادر به تأمین حجم و فشار آب مورد نیاز تجهیزات اطفاء حریق آبی مانند جعبه آتش نشانی و اسپرینکلر را به ویژه در زمان آتش سوزی نداشته باشد از ساخت پمپ آتش نشانی استفاده می شود. بنابر این جهت رفع این مشکل می بایست از پمپ ها و یا بوستر پمپ های آتش نشانی استفاده کرد.

حال گاهی ممکن است پمپ ها در یک واحد قادر به تأمین آب کافی جهت مصارف آب مورد نیاز مصرفی و یا تجهیزات آتش نشانی را نداشته باشد، چه رسد به ساختمان های بلند مرتبه و برج ها که استفاده از یک پمپ جهت پمپاژ به طبقات بالایی ساختمان راه حل مناسبی نیست و باعث می شود فشار آب در طبقات پایینی ساختمان بیشتر شود و به سایر لوازم آتش نشانی آسیب بزند. بنابر این استفاده از یک بوستر پمپ به عنوان مخزن ذخیره هر زون جهت تأمین و تنظیم فشار آب در کل ساختمان توصیه می شود.

بوستر پمپ آتشنشانی چیست

( بوستر پمپ آتشنشانی چیست )

تفاوت پمپ و بوستر پمپ آتشنشانی چیست؟

شرح اجزای بوستر پمپ آتشنشانی

طراحی پمپ آتشنشانی از مجموع چند الکترو پمپ که به صورت موازی توسط بدنه ای محکم کنار یکدیگر قرار گرفته اند تشکیل شده است و توسط یک تابلو کنترل تحت فرمان قرار خواهند گرفت و هدف اصلی ثابت نگه داشتن سطح دبی آب در ساختمان به میزان قابل قبول می باشد. در ساختار بوستر پمپ حداقل از دو الکترو پمپ استفاده می شود. یکی به عنوان پمپ اصلی و دیگری پمپ رزرو می باشد. حال هر چقدر ارتفاع ساختمان افزایش یابد تعداد الکترو پمپ ها نیز به به همان نسبت افزایش می یابد. بنابراین هرچقدر بوستر پمپ بزرگتر شود فشار خروجی نیز افزایش می یابد. اما بهتر است از بوستر پمپ مناسب با نوع ساختمان، مساحت، تعداد طبقات و واحد ها استفاده شود تا هزینه اضافی به کارفرما تحمیل نگردد.

توجه گیری:

با توجه به سطح نیاز آب ساختمان و خانه هوشمند، بوستر پمپ سطح دبی آب را مشخص کرده و از این طریق فشار کل سیستم آبرسانی در ساختمان را ثابت نگه می دارد. بوستر پمپ ها در دو نوع دور ثابت و متغیر طبقه بندی می شوند.
در زمانی که مصرف آب کاهش می یابد شاهد ظرفیت حداقلی بوستر پمپ و در زمان مصرف حداکثری آب از تمامی ظرفیت بوستر پمپ آبرسانی استفاده می شود.

حال که می دانید بوستر پمپ آتشنشانی چیست برای دریافت اطلاعات و قیمت این محصول و یا ساخت بوستر پمپ های سفارشی با کارشناسان فروش گروه مرکز مصالح تماس حاصل فرمایید

مشتری گرامی
برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.
نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی