جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

دیوار های هیدرو سرامیک

 جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید

دیوار های هیدرو سرامیک مواد جدید که در رابطه با درک حرارتی از فضا و مصرف انرژی بهبود می یابد. این نامگذاری به این دلیل است که ترکیبی از هیدروژل با مواد پشتیبانی مانند مواد سرامیکی است که به رطوبت و گرما پاسخ می دهد. این ماده به عنوان یک دستگاه خنک کننده تبخیر کار می کند که باعث کاهش درجه حرارت تا ۵ یا ۶ درجه می شود و رطوبت را افزایش می دهد. هوش منفعل باعث می شود عملکرد آن متناسب با گرمای محیط بیرون باشد.

عملکرد دیوارهای هیدرو سرامیک چگونه است؟

همانطور که در بالا نوشته ایم این ساختار دقیقا همانند پوست انسان عمل می کند یعنی در واقع با سیستم تعریق فضای درون را خنک می کند در هسته این اصلی ایده هیدروژل ها، پلیمر های کوچک جادویی مانند بوبا هستند که می توانند هنگام جذب هرگونه رطوبت در اطراف آنها، تا ۴۰۰ درصد گسترش یابند. سپس با تبخیر آب، هیدروژل‌ها کوچک می شوند و آب را آزاد می کنند و منطقه اطرافشان را خنک می کنند. یک ماده هیدرو سرامیکی از هیدروژل استفاده می کند و آنها را بین پارچه و سرامیک ساندویچ می کند تا نوعی غشاء دیواری ایجاد شود که رطوبت را جذب کرده و آزاد، دقیقاً مانند کاری که پوست انجام می دهد.
دانش آموزان ادعا می کنند وقتی هیدروژل‌ها در متریال ارزان قیمت مانند خاک رس نصب شوند، می توانند مصرف انرژی را ۲۸ درصد کاهش دهند و همچنین هزینه های ساخت آن را نیز کاهش دهند. در حالی که اجناس “خنک کننده غیرفعال” زیادی برای ساخت و ساز وجود دارد، وقتی می توان از مواد ارزان قیمت و سادگی استفاده کرد (دیوار های هیدرو سرامیک)، این ایده را نمی توان شکست داد. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی رویکرد آن بر بشر متریال ها و نوآوری های ارزان قیمتی به وجود می آیند که آینده ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار می دهند.

آرتی مارکوپولو دیوارهای هیدروسرامیکی برای شاگردانش چگونه بازگو کرد؟

آرتی مارکوپولو، مدیر آکادمیک موسسه معماری پیشرفته کاتالونیا و رئیس پروژه ای که با سه تن از شاگردانش، آکانکشا راتی، انجام شده است، توضیح می دهد: “ساختمان ها بر اساس سیستم های بیولوژیکی شروع به کار می کنند و با محیط زیست و آژانس های کاربران تعامل دارند.”، النا میتروفانوا و پونگ سانتایانون. بین آنها سیستمی توسعه داده اند که دیوارها را به تنهایی خنک می کند و به کاهش گرما در روزهای با دمای بالا کمک می کند و در نتیجه به کاهش هزینه های تهویه مطبوع کمک می کند.
کاری که آنها انجام داده اند اساساً باعث عرق کردن آنها شده است. آنها هیدروسرامیک نامیده می شوند و ترکیبی از یک هیدروژل با مواد پشتیبان مانند مواد سرامیکی است که به رطوبت و گرما پاسخ می دهد. این دستگاه به عنوان یک دستگاه خنک کننده تبخیری عمل می کند که دما را ۵ یا ۶ درجه کاهش می دهد و رطوبت را افزایش می دهد هوش غیرفعال باعث می شود عملکرد آن متناسب با گرمای محیط بیرون باشد. مارکوپولو به Teknautas می‌گوید وقتی بیرون گرم است سردتر است.

نسخه نهایی دیوارهای هیدروسرامیک  عملکردش چگونه است؟

نسخه نهایی، هیدروسرامیک، به عنوان یک دستگاه خنک کننده تبخیری عمل می کند که گرما را کاهش می دهد و رطوبت را افزایش می دهد، بنابراین هوای محیط داخلی را بین پنج تا شش درجه کاهش می دهد. هوش تعبیه شده آن عملکرد آن را مستقیماً با گرمای باد در فضای باز متناسب می کند. به عبارت دیگر، وقتی بیرون گرمتر است، فضای داخلی با کاهش طبیعی دمای آن واکنش نشان می دهد. در همین حال، هنگامی که تبخیر رخ نمی دهد، سیستم فضای بسته را خنک نمی کند.
این نتایج با آزمایشی که برای آزمایش اثر هیدروژل و تعیین بهترین ماده برای نگهداری این ماده تنظیم شده بود، تعیین شد. خاک رس، آلومینیوم و اکریلیک در برابر یک متغیر کنترل شده آزمایش شدند، که به تعیین اینکه ماهیت متخلخل خاک رس آن را به کارآمدترین ابزار تبدیل می کند، کمک کرد. دانش‌آموزان معتقدند که این پروژه می‌تواند به صرفه‌جویی 28 درصدی در مصرف کلی برق ناشی از تهویه مطبوع سنتی کمک کند و می‌تواند به عنوان یک فناوری جایگزین کم‌ هزینه برای ساختمان‌ها و خانه هوشمند استفاده شود، زیرا هم خاک رس و هم هیدروژل ارزان هستند.

مشتری گرامی

برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی