جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

صادرات پروفیل آلومینیوم

در صادرات پروفیل آلومینیوم با هدف حمایت از تولید کنندگان مقاطع و پروفیل های آلومینیومی، از صادر کنندگان مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی گردد و این باعث توانمندی در رقابت با بازار های جهانی می گردد. از جمله معضلات مبحث صادرات آهن می توان به تعرفه های مالیات اشاره کرد چرا که یک صادرکننده پروفیل آلومینیوم اگر تنها صادر کننده باشد از وضعیت خوبی برخوردار است اما از آنجایی که بخشی از نیاز خود را به ناچار باید وارد نماید به تبع آن درگیر تعرفه های واردات و آنچه باقی میماند ارزش افزوده بسیار ناچیز است که بین تعرفه ها و مالیات ها ناچیز می گردد.

پروفیل صادراتی باید از مرغوبیت بسیار بالا تری در مقایسه با دیگر محصولات مشابه برخوردار باشد تا بتواند باعث جلب اعتماد خریداران خود گردد. روی پنجره‌ هایی که از جنس آلومینیوم هستند، می‌ توان شیشه دوجداره یا چند جداره نصب کرد و با این کار، کاربری‌شان را به کاربری پنجره UPVC نزدیک کرد. وزن پروفیل‌ های آلومینیومی نسبت به پنجره‌ های یو پی وی سی سبک‌ تر است و قابلیت بازیافت دارند. همچنین در طرح و رنگ‌ های مختلف، در بازار به فروش می‌ رسند. اما اول بهتر است بدانیم آلومینیوم یک نوع فلز با مشخصات ویژه است:

پروقیل آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم یک عنصر شیمیایی با نماد Al و شماره اتمی 13 است. آلومینیوم نسبت به سایر فلزات رایج ، در حدود یک سوم فولاد، چگالی کمتری دارد. میل آن به اکسیژن زیاد است و هنگام قرار گرفتن در معرض هوا، یک فیلم اکسید محافظ روی سطح تشکیل می دهد. آلومینیوم شفاف است و از نظر رنگ و همچنین توانایی بازتابش نور از نظر بصری مشابه نقره است. نرم، غیر مغناطیسی و قابل انعطاف است. دارای ایزوتوپ پایدار ، 27Al است. این ایزوتوپ بسیار رایج است و آلومینیوم را به دوازد همین عنصر رایج در جهان تبدیل می کند. اما پروفیل آلومینیوم، به معنای فلزی با مقطع ثابت در طول های مختلف است. پروفیل ها را بر اساس ابعاد مختلف مقطع مورد نیاز، می توان تهیه کرد.

دستگاه و ماشین های مختلفی برای تولید پروفیل های آلومینیومی استفاده می شوند. پروفیل آلومینیوم به وسیله اکستروژن آلومینیوم بدست می آید. اکستروژن آلومینیوم روشی است که برای تبدیل آلیاژ آلومینیوم به اشیاء با اندازه مشخص برای طیف گسترده ای از مصارف استفاده می شود. فرآیند اکستروژن بیشترین استفاده را از خصوصیات بدنی آلومینیوم می کند. قابلیت چسبندگی آن باعث می شود تا به راحتی ماشینکاری و ریخته گری شود، همچنین آلومینیوم یک سوم چگالی و سفتی فولاد را دارد. بنابر این صادرات پروفیل آلومینیوم حاصل از مقاومت و پایداری خوب آن ها می باشد. که در نهایت برای ساخت انواع درب، پنجره و حفاظ های داخلی و خارجی دیوار های ساختمانی و خانه هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و به علت مشخصات خاصی که دارد، بر دیگر اجناس فلزی برتری پیدا کرده است.

قیمت صادرات پروفیل آلومینیوم

همان طور که می دانید قیمت انواع آهن آلات و صادرات آنها وابسته به وزن و اندازه‌ ی آن متغیر می‌ باشد. قیمت پروفیل آلومینیوم هم از این قاعده مستثنی نیست. پروفیل آلومینیوم در ضخامت های مختلف عرضه می‌ شود. ضخامت های رایج آن در بازار آهن ایران شامل 1 و 1.8 است اما ضخامت های 2 و 3 نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که پروفیل آلومینیوم تنها در طول 6000 قابل عرضه است. ولی وزن آن با توجه به در خواست شما، سفارش سازی می‌ شود. دو فاکتور مهم روش تولید و آلیاژ های سازنده در تعیین قیمت پروفیل آلومنییوم تاثیر گذار است. این عوامل ثاتیر مستقیم بر کیفیت و قیمت پروفیل آلومینیوم دارند و بدون شک در هزینه های اجرای سازه، نقش مهمی را ایفا می کند.

پروفیل آلومینیوم چه کاربردهایی دارد؟

آن ها همچنین در صنعت ساختمان سازی و عمران به منظور ساخت درب و پنجره، حمام، آشپزخانه، نورگیر ها، نمای شیشه ای، اسکلت گلخانه ها، ستون و خرپا که در اصل سازه‌ هایی مثلثی شکل هستند که از اتصال میلگرد ها به یکدیگر ساخته می‌ شوند، سازه های صلب و یا سازه های فلزی، اتصالات پل به ستون، ساخت سازه های فلزی، ساخت سقف های کاذب (سقف وافل)، صنایع دکوراسیون داخلی مثل: پارتیشن، مبلمان و میز و صندلی اداری و همچنین در پروژه های سد سازی مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل آلومینیوم برای تولید لوازم بسته بندی مانند قوطی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین پروفیل آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی و برای ساخت یخچال و فریزر مانند: دستگیره یخچال، چهار چوب یخچال، دستگیره اجاق گاز و فر، پروفیل زه عقب، هود و پروفیل ناودانی فیلتر هود، پروفیل ناودانی آلومینیوم هود، ماشین لباسشویی و تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل آلمینیوم در صنایع مختلف بصورت مقاطع لوله آلومینیومی در ساخت جک های پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. از آن ها برای ساخت تجهیرات مهندسی مانند نرده بان، لوله های آبیاری و داربست در صنایع کشاورزی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل آلومینیوم در سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل آلومینیوم در ساخت بیمارستان های صحرائی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

صادرات پروفیل آلومینیوم

پروفیلهای آلومینیوم در صنعت عمران و ساختمان حتی خانه هوشمند در مقاطع بسیاری مانند پروفیل قوطی آلومینیوم، پروفیل ناودانی آلومینیوم، پروفیل نبشی آلومینیوم، پروفیل گرده ماهی آلومینیوم، پروفیل سپری آلومینیوم، پروفیل لوله آلومینیوم، پروفیل ناودانی آلومینیوم، پروفیل ناودانی سیمانکاری آلومینیوم و پروفیل نمای کامپوزیت آلومینیوم، پروفیل ال نما کامپوزیت آلومینیوم، پروفیل اچ نما کامپوزیت آلومینیوم و پروفیل کنج نما کامپوزیت آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل آلومینیوم بصورت مقاطع اختصاصی به صورت گسترده در ساخت پارتیشن دوجداره و پارتیشن تک جداره و میز و مبلمان اداری مورد استفاده قرار می گیرد.پروفیل آلومینیوم در ساخت انواع پنجره ساده آلومینیومی، پنجره ترمال بریک آلومینیوم و پنجره چوب آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور خلاصه از پروفیل آلومینیوم در صنایع مختلفی استفاده می‌ شود. مهم‌ ترین و شناخته‌ شده‌ ترین صنعتی که از پروفیل آلومینیوم استفاده می‌ کند، صنعت ساختمانی است. ساختمان سازی بازار مهمی برای آلومینیوم به حساب می‌ آید. مهم‌ ترین فاکتور هایی که باعث استفاده از آلومینیوم در این صنعت شود، وزن کم، شکل پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، هزینه کم برای نگهداری، عمر طولانی و عدم‌ نیاز به رنگ‌ کردن می‌ باشد. پروفیل آلومینیوم در صنایع روشنایی به صورت مقاطعی مانند پروفیل براکت آلومینیوم، پروفیل بدنه براکت آلومینیوم، پروفیل هیت سینک آلومینیوم و پروفیل وال واشر آلومینیوم پروفیل چراغ خطی آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های پروفیل آلمینیوم

پروفیل آلومینیوم از همان ابتدای ورود به بازار، توانست جایگاه ویژه ای در حوزه های ساخت و ساز و صنعتی پیدا کند. بدون شک ویژگی های خاص و منحصر به فرد این فلز بوده که آن را تا این حد محبوب و کاربردی کرده است. بد نیست قبل از اینکه این نوع پروفیل ها را به جای پروفیل های قدیمی از جنس های دیگر فلزات سفارش دهید و در صنایع خود به کار بگیرید، با ویژگی آن ها بیش از پیش آشنا شوید:

انعطاف پذیری بالا

انعطاف پذیری پروفیل آلومینیوم باعث شده تا بتوان به کمک طراحی قالب های اختصاصی، آن ها را به هر شکلی تبدیل کرد به نحوی که کاملاً مناسب نیاز صنایع کاری هدف باشد. پروفیل آلومینیوم، انعطاف پذیری بسیار بالای را دارند. امروزه این ماده به دلیل داشتن خاصیت انعطاف‌ پذیری، جایگزین آهن شده است.

خاصیت ضد زنگ

پروفیل های آلومینیومی مقاومت ذاتی در برابر خوردگی دارند که این مقاومت در طی فرآیند آندایزینگ چندین برابر می‌ شود. به همین در کلیه صنایعی که محیط کاری مرطوب است یا در محیط های روباز می‌ توان از این پروفیل ها استفاده نمود. یکی از خاصیت های جذاب آلومینیوم، ضد زنگ بودن طبیعی آن بدون استفاده از رنگ یا چیز دیگری است. یعنی اگر در برابر هوای آزاد قرار بگیرد رنگ آن تغییر نمی کند.

داشتن ظاهری زیبایی

ویژگی مهم دیگر برای صادرات پروفیل آلومینیوم، زیبایی آن است. این فلز به خاطر داشتن رنگ روشن و سفیدش، حس زیبایی و تمیزی بیشتری را به ساکنان ساختمان انتقال می‌ دهد. همچنین جدید ترین پروفیل آلومینیومی به لطف فرآیند هایی مثل پوشش دهی با پودر و آندایزینگ می‌ توانند به رنگ های مختلف باشند. به همین دلیل حتی از لحاظ زیبایی شناسی هم استفاده از این پروفیل ها مزیت به همراه دارد. همچنین استحکام و مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل برای استفاده در ساختمان‌ های مسکونی و اداری و خانه هوشمند مناسب است.

وزن سبک و مناسب

از ویژگی های دیگر آن ها وزن سبک و در عین حال مقاومت بالا آن ها می باشد که باعث شده تا با بکارگیری این پروفیل ها، وزن ساختار و سازه‌ ها چندان افزایش پیدا نکند و در عین حال مقاومت بسیار بالایی هم در برابر تحمل وزن و فشار داشته باشند البته همین ویژگی باعث شده که از این فلز در صنایع هوایی استفاده‌ های فراوانی صورت گیرد.

عایق در مقابل گرما و سرما

پروفیل آلومینیوم از خاصیت عایق گرما و برودت برخوردار است. به همین دلیل پنجره هایی که با این فلز ساخته شده اند به طور قابل توجهی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند. تولید پروفیل آلومینیومی به دلیل عدم تبادل دما و انرژی برای صنایع ساختمانی افزایش پیدا کرده است که یکی از مهم ترین مزایای این نوع پروفیل ها نسبت به نوع پروفیل آهنی و استیل است. پنجره‌ های آهنی معمولاً انرژی بیشتری هدر می‌ دهند، اما پنجره‌ های آلومینیومی اینطور عمل نمی‌ کنند و این موضوع در بهینه‌ سازی مصرف انرژی اهمیت بسیار زیادی دارد.

قابلیت ضد اشتعال

پروفیل های آلومینیومی ضد اشتعال هستند و نصب ساده‌ ای دارند به همین دلیل صنایع ساخت تجهیزات و دکور آشپزخانه،  همچنین درب و پنجره سازی نیز به سمت استفاده از این متریال رفته‌ اند. پروفیل‌ های آلومینیومی ظریف و شکیل هستند و نصب آن‌ ها آسان و سریع است.

صادرات پروفیل آلومینیوم

مراحل صادرات پروفیل آلومینیوم

صادرات پروفیل آلومینیوم به دلیل افزایش تقاضا در بازار جهانی بسیار قابل اهمیت است. عوامل مختلفی از قیمت نهایی محصول تا کیفیت کالای صادره در میزان صادرات آهن ایران به شدت موثر هستند. بنابر این توصیه می شود تا در این مسیر پر پیچ و خم از مشورت افراد متخصص در زمینه صادرات آلومینیوم استفاده شود تا تمامی مراحل صادرات در این بخش به صورت اصولی و بدون نقض طی گردد. صادرات قوطی و پروفیل شامل چند مرحله از سفارش محصول در مراحل اولیه تا ارسال کالا از سوی گمرک ایران در انتهای آن است. به عبارتی مراحل صادرات قوطی و پروفیل آو مینیوم ایران بدین شرح می باشند:

ورود به بازار

برای ورود به بازار صادرات پروفیل‌، بهتر است به کشور هایی که بازار مناسبی دارند سفر کنید و از نزدیک با شرایط و چالش‌ های پیش روی خود آشنا شوید. در طی این سفر ها علاوه بر کسب اطلاعات مفید در زمینهٔ بازار و میزان تقاضا، می‌ توانید با تاجران و واردکننده‌ های پروفیل آشنا شوید. این کار برای کسب تجربه، جمع‌ آوری اطلاعات و کسب اعتماد خریداران بسیار سودمند است.

جذب مشتری

پس از شناسایی بازار هایی که قصد فعالیت در آن‌ ها را دارید و جذب خریدار برای انواع پروفیل، قراردادی بین طرفین عقد می‌ شود. در این قرارداد باید به تمام جزئیاتت سفارش و نحوه نوع پرداخت‌ های مالی خریدار اشاره شود. در ادامه سایر مراحل تا صدور کالا ها را به شما معرفی می‌ کنیم.

صدور فاکتور

پس‌ از این که سفارش‌ ها از طرف خریدار اعلام و قرارداد بین صادر کننده و خریدار عقد شد، فاکتور رسمی کالا ها صادر می‌ شود. در این فاکتور تعداد، نوع یا همان برند و کیفیت کالای درخواستی توسط خریدار ذکر شده است.

آماده‌سازی برای بسته‌بندی

بسیاری از پروفیل‌ ها نظیر میلگرد، تنها در دسته‌ هایی با تعداد مشخص قرار می‌ گیرند و از راه‌ های حمل و نقل زمینی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی به کشور مقصد ارسال می‌ شوند. بعضی از پروفیل‌ ها وابسته به کاربرد و ظرافت بیشتری که دارند، توسط دستگاه مخصوص با انواع فوم و چسب بسته‌ بندی و ارسال می‌ شوند.

بسته بندی پروفیل ها

در حوزه ی صادرات پروفیل، نوع بسته‌ بندی و شیوه ارسال کالا ها از قبل بین خریدار و صادر کننده توافق می‌ شود. توافق بین خریدار  و صادر کننده در نحوه بسته‌ بندی و ارسال در صادرات بیشتر محصولات، امری رایج و طبیعی  است.

صادرات پروفیل آلومینیوم

دریافت مجوز های لازم برای صدور

صادرات پروفیل ها هم مانند صادرات آهن آلات دیگری به مجوز های لازم برای صدور آن کالا نیاز دارد. این مجوز ها توسط سازمان صمت و دیگر سازمان‌ های مرتبط صادر می‌ شوند.

اظهار پروفیل‌ صادراتی به گمرک

کالا ها پس از آماده‌ سازی، بسته‌ بندی و دریافت مجوز های لازم به گمرک ارسال می‌ شوند. گمرک برگه‌ ای به‌ عنوان اظهارنامه صادراتی را در اختیار فرد یا شرکت صادرکننده کالا ها قرار می‌ دهد.

عقد قرارداد با شرکت حمل‌ و نقل و بیمه

کالا ها قبل از ارسال باید در گمرک بیمه می شوند، همچنین حین انجام مراحل اداری و دریافت مجوز ها، باید فی ما بین با یک شرکت حمل‌ و نقل مناسب برای ارسال کالا ها قرارداد ببندید.

دریافت گواهی بازرسی

شرکت‌ هایی در ایران وجود دارند که وظیفه و کار آن‌ ها بازرسی کالا ها و محصولات پیش از صادرات آن ها است. بعد از بررسی کامل کالا ها و تائید وضعیت آن‌ ها، گواهی بازرسی صادر می‌ شود.

دریافت گواهی مبدأ

گواهی مبدأ مهر تأییدی بر کیفیت کالای در حال ارسال و همخوانی آن ها با ویژگی‌ های درخواستی از سمت مشتری است. پس از صدور این گواهی، فاکتور فروش نیز به صادر کننده داده می‌ شود تا عملیات ترخیص کالا ها شروع شود.

صدور پروفیل

در این مرحله مجوز ارسال پروفیل های آلومینیومی به سمت محل بارگیری داده می‌ شود. پس‌ از آن هم شرکت حمل‌ و نقلی که از پیش با آن قرارداد بسته شده شروع به بارگیری و ارسال کالا ها می‌ کند.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی