جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

صادرات پروفیل کوته آلومینیوم

از پروفیل آلومینیوم همان گونه که در کشور ما خیلی استقبال گرم شد در کشور های عربی با نام کوته آلومینیوم بیشتر از آن یاد می شود و صادرات آن بیشتر به صادرات پروفیل کوته آلومینیوم مشهور می باشند. پروفیل کوته آلومینیوم بیشتر مصرف را در صنعت ساخت و ساز ساختمانی مثل: خانه هوشمند و پمپ بنزین ها دارد. اما مصرف اصلی آن ها در نمای پمپ بنزین ها است، به علت مزایای خاصی که این محصولات دارا می باشند یکی از پر مصرف ترین متریال روز دنیا می باشد. در طراحی نمای کوته آلومینیوم برای پمپ بنزین ها بهتر است از ورق های کامپوزیت نانو استفاده شود. این ورق و پروفیل ها ویژگی های بسیاری دارند و به علت همین ویژگی ها صادرات بسیاری نسبت به سایر متریال ها را دارند که در ادامه با این ویژگی ها آشنا می شویم.

به دلیل تردد زیاد اتومبیل ها در پمپ بنزین آلودگی زیادی بر روی نمای پمپ بنزین ایجاد می شود و ورق های آلومینیوم نانو با قابلیت خود شست و شو می تواند در حفظ زیبای و تمیزی نمای پمپ بنزین موثر باشد. در اجرای نمای کوته آلومینیوم پمپ بنزین می توان از رنگ بندی ها متفاوت و متضاد استفاده کرد تا برای اتومبیل هایی که در جاده به دنبال جایگاه سوخت هستند نشانه بهتری باشد. اگر اجرای نما با پانل ها و پروفیل های آلومینیوم به درستی انجام شود، دوام و استحکام آن بالا رفته، در نتیجه نما عمر طولانی تری خواهد داشت.

مزایای استفاده و صادرات پروفیل کوته آلومینیوم

بي شك بيشترين استفاده از صادرات پروفیل آلومینیوم در صنايع ساخت و ساز است. ساخت ورق هاي تركيبي کوته آلومينيوم در ابتدا با هدف ايجاد مصالحي در جهت سبك سازي سازه ساختمان و ايجاد آزادي كامل در طراحي معماري آن بوده است. كه متعاقباً در صنايع ديگر نيز به كار گرفته شد. اما برتري پروفیل کوته آلومینیوم در مقايسه با ساير مصالح جايگزين در صنعت ساخت و ساز فقط در سبك سازي نيست و مزایای دیگری را نیز شامل می شود، که به شرح زیر می باشد:

  • سبکی وزن پروفیل آلومینیوم
  • شکل پذیری کوته آلومینیوم
  • دوام در شست و شو
  • خاصیت ضد حریق
  • زیر سازی آسان و متنوع
  • هزینه مقرون به صرفه
  • مقاوم در برابر شرایط محیطی
  • تنوع بالای رنگ کوته آلومینیوم
  • عایق صوتی و حرارتی
  • قابلیت نصب و تعویض آسان

صادرات پروفیل کوته آلومینیوم

صادرات پروفیل کوته آلومینیوم

وزن سبک پروفیل آلومینیوم

يكي از مهمترين معضلات صنعت ساختمان وزن زياد سازه هاست، كه باعث مي شود سهم بيشتري از نيروي زمين لرزه را دريافت كنند. همچنين مصالح آجري، شيشه، سنگ و سرامیک، کاشی استفاده شده در نماي ساختمان ها به دليل وزن بالايشان بيشتر در معرض خطر جدا شدن از نما و پرتاب شدن بر روي محل گذر عابران قرار دارند. وزن زياد و حجم بالاي سنگ و مصالح مشابه، استفاده از زير سازي هاي سنگين‌ تري را نيز مي‌ طلبد. به همین جهت جدیداً در ساختمان هاي بلند تر از ۴ طبقه كمتر از مصالح سنگي درشت درشت و آجري استفاده مي كنند.

بدين شكل نماي سيماني، پلاستر هاي معدني و ورق ها و پروفیل کوته آلومينيوم بيشتر در مركز توجه قرار گرفته‌ اند. وزن ورق کامپوزیت و آلومینیوم بسیار سبک است و بار اضافی بر سازه وارد نمی کنند. علاوه بر آن وزن سبک این محصولات حمل و نقل و نصب آن ها را نیز آسان نموده است. کاهش وزن ساختمان منجر به کاهش نیروی زلزله بر سازه می شود. با يك مقايسه كوچك مي توان به ارزش استفاده کوته آلومینیوم در سبك سازي ساختمان پي برد. به همین دلیل استفاده از این مصالح در ساختمان به ایمنی بیشتر در برابر تکان های ناشی از زلزله کمک خواهد کرد.

شکل پذیری کوته آلومینیوم

آلومینیوم ماده ای انعطاف پذیر است که می توان بر روی آن عملیاتی نظیر برش کاری، خم کاری و سوراخ کاری انجام داد. پانل های آلومینیوم کامپوزیتی که برای نمای ساختمان و خانه هوشمند استفاده می شوند. در اشکال مختلف و با توجه به نوع نما طراحی و ساخته می شوند و محدودیتی در شکل پذیری آن ها وجود ندارد. برش، خم کردن، شیار دادن، انحنا دادن و دیگر پردازش ها روی این ورق به آسانی و با استفاده از ابزارآلات معمول انجام می شود.

در حالي كه حتي افراد كم تجربه نيز با رعايت نكات مرتبط با محصول، مي‌ توانند نسبت به نصب آن اقدام نمايند. انعطاف پذیری بالای این محصولات باعث شده از آن ها در کنار مصالحی که انعطاف پذیری کمتری دارند استفاده شود. شكل پذيري بالا جزء ذات پروفیل کوته آلومینیوم است. مهم اين است كه شكل پذيري كامل و كم نظير پروفیل کوته آلومینیوم به هيچ عنوان بر دوام و صافي سطح آن اثر نا مناسبي نخواهد داشت. اين شكل پذيري و عدم ايجاد ترك روي سطح را تأمين مي‌ نمايد.

دوام در شست و  شو

يكي از ويژگي هاي پروفیل کوته آلومینیوم در قياس با ديگر مصالح مصرفي در نماي پمپ بنزین ها، عدم جذب كرد و غبار است. به خاطر وجود لايه PVDF  بر روي این نوع پروفیل ها و ورق ها، گذر جريان هوا در ورق الكتريسيته ساكن ايجاد نخواهد كرد. بدين شكل گرد و غبار معلق در هوا جذب سطح ورق نشده، سطح تميز مي‌ ماند. در صورت جذب شدن ميزان كمي گرد و غبار نيز اولين باران سطح پروفیل کوته آلومینیوم را دوباره پاك سازي خواهد نمود.

در مکان هایی که میزان آلودگی بسیار شدید باشد نیز پروفیل ها و پنل های کوته آلومینیوم به راحتی با مواد پاک کننده و شوینده های طبیعی تمیز می گردد. پس از ویژگی های ورق کامپوزیت و آلومینیوم تمیز ماندن آن است. رنگ این ورق حاوی نوعی رزین می باشد، که باعث می شود الکتریسیته ساکن در ورق بوجود نیاید و گرد و غبار به ورق جذب نشود.

خاصیت ضد حریق

لایه مرکزی پانل ها و پروفیل های کوته آلومینیوم از مواد پلی اتیلن غیر سمی می باشد و دارای خصوصیات پایداری در برابر آتش سوزی ساخته شده است. پروفیل کوته آلومینیوم همان گونه که گفته شد مقاوم در برابر آتش سوزی است. و متشکل از لایه ای از ورق آلومینیومی در پائین و بالا، ماده مرکب غیر ارگانیک کند کننده در سرعت سرایت شعله های آتش به سایر نقاط و مواد ضد حریق در اندازه نانو متری در مرکز پانل می باشد. دو لایه سطحی از جنس آلومینیوم می باشند که به سختی می سوزند و در برابر آتش ایمن می باشند.

صادرات پروفیل کوته آلومینیوم

صادرات پروفیل کوته آلومینیوم

زیر سازی آسان و متنوع

قابلیت های بالای این نوع پروفیل ها باعث می شود، که بتوان از سیستم های متنوعی برای زیر سازی استفاده کرد. هم در زیر سازی آهن و هم در زیر سازی آلومینیومی استفاده می شود. براي زير سازي سطح کوته آلومینیوم مي توان از شبكه هاي آهني يا آلومينيومي استفاده كرد. در هر دو سيستم زير سازي مي توان جزئيات جداگانه و شبكه بندي هاي متفاوتي براي روش نصب در نظر گرفت. بدين ترتيب بسته به نوع سازه يا تجهيزات مورد نظر، براي دستيابي به آسان ترين و منطقي ترين راه حل ممكن پنل کوته آلومینیوم انتخاب هاي مختلفي را ارائه خواهد نمود.

هزینه مقرون به صرفه

با توجه به قيمت پايين کوته آلومینیوم در مقابل سنگ هاي گرانيتي مرغوب و سنگ هاي مهندسي، شيشه‌ هاي رنگي با كيفيت و … انتخاب پنل کوته آلومینیوم يك تصميم به صرفه و كاملاً اقتصادي است. به جز كاهش هزينه‌ ها در خريد با كاهش هزينه‌ ها در نصب نيز رو به رو هستيم، چرا كه کوته آلومینیوم اين قابليت را دارد. كه به راحتي در كارگاه ساخت برش خورده، خميده شود و به شكل مورد نظر درآيد و نصب گردد.

بدين ترتيب هزينه‌ هاي انتقال مصالح شكل گرفته از كارخانه به محل پروژه و هزينه‌ هاي بالاي زير سازي و نصب كاهش خواهد يافت. نكته ديگر سرعت بالاي نصب پنل کوته آلومینیوم است. همچنين با توجه پرت بالاي مصالح سنگي نما چه در حمل و نقل و چه در هنگام نصب، پنل های کوته آلومینیوم از كمترين ميزان خسارت اقتصادي در اين مقوله برخوردار است.

مقاوم در برابر شرایط محیطی

رنگ هاي داراي لايه محافظ PVDF مقاومت بالايي در برابر UV نور خورشيد دارند. همچنين باران هاي اسيدي نيز بر روي سطوح داراي محافظ PVDF اثري ندارد. یکی از مهم ترین مزایای ورق کوته آلومینیومی مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی است. این ورق ها اگر در معرض رطوبت قرار گیرند دچار خوردگی و زنگ زدگی نخواهند شد. و علاوه بر آن ها تابش نور خورشید دوام و عمر آن ها را کوتاه نخواهد کرد. سطح ورق ها و پروفیل های کوته آلومینیومی صاف و صیقلی است، از این رو نور خورشید را منعکس کرده و میزان کمی از گرمای آن را جذب می نمایند.

هيچ يک از مصالح نماي ديگر داراي چنين خواصي نيستند، و به عنوان مثال گرانيت به سرعت در اثر باران هاي اسيدي و اشعه UV جلا و سطح صيقلي خود را از دست مي دهد. سيمان سفيد به سرعت كثيف شده و رسوب باران در طول زمان بر روي شيشه باقي مي‌ ماند. نمای پنل کوته آلومینیومی قابل استفاده در مناطق گرم سیر با درجه حرارت بالا است. و در واقع متریالی مقاوم در برابر حرارت محسوب می شود. لایه پلی اتیلنی که در پانل های کوته آلومینیوم قرار گرفته نوعی سد حرارتی ایجاد نموده که منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی آن می گردد. این نما در مقایسه با سایر نما ها کمتر دچار تغییر رنگ می شود.

تنوع بالای رنگ کوته آلومینیوم

در رنگ آمیزی این ورق ها از پوشش های رنگی متنوع استفاده می شود. که با سلیقه معماران و سازندگان هم خوانی بیشتری دارند، و نمای ساختمان را فوق العاده جذاب و زیبا نشان می دهند. استفاده از رنگ هاي متنوع برای نهايي سازي لايه محافظ پروفیل های کوته آلومینیوم، علاوه بر ايجاد زيباي‌ هاي فراوان باعث حذف بازتاب نور خورشيد از روي ورق آلومينيوم نیز شده است. Fluoro Carbon نوعي رزين است كه نهايي سازي سطح پروفیل کوته آلومینیوم با آن باعث مي شود. خم كردن و فرم دهي، شكست يا تركي در سطح رنگ ايجاد نكند.

كليه عمليات رنگ كاري پنل ها و پروفیل و های آلومینیوم در كارخانه هاي توليدي نورد آلومينيوم و توسط متخصصين صورت مي گيرد. همچنين متخصصين كارخانه ها به طور منظم در هر فصل از خط توليد باز ديد به عمل آورده و در مورد پيشرفت‌ هاي تكنولوژي پياده سازي رنگ با كارشناسان دیگر به تامل مي پردازند. زیبایی و تنوع رنگ نمای پنل ها و پروفیل های کوته آلومینیوم باعث شده است، که استفاده از آن روز به روز گسترده تر شود و افراد بیشتری به این نما اشتیاق پیدا کنند.

صادرات پروفیل کوته آلومینیوم

 

صادرات پروفیل کوته آلومینیوم

عايق صوتی و حرارتی

پنل ها و پروفیل های کوته آلومینیوم نوعی عایق صوتی و حرارتی نیز محسوب می شوند. به این دلیل که لایه پلی اتیلنی که در وسط دو لایه آلومینیوم قرار گرفته نه تنها مانع از انتقال حرارت می شود، بلکه از میزان سر و صدا در ساختمان نیز می کاهد. ذات مركب پروفیل کوته آلومینیوم باعث مي‌ شود، سرعت حركت امواج صوتی در برخورد با لايه هاي مختلف مثل: چگالي و بافت هاي متفاوت بار ها تغيير كنند.

بدين شكل انرژي امواج صوتی نیز تحليل رفته و عمق نفوذ آن ها كاهش مي يابد. همچنین پروفیل کوته آلومینیوم ماده ای مقاوم در برابر حرارت است. اگر نمای ایجاد شده با این متریال در معرض آتش سوزی قرار گیرد تغییر شکل نخواهد داد. علاوه بر آن آلومینیوم ماده ای مقاوم در برابر نم و رطوبت است، که دچار خوردگی هم نمی شوند. پروفیل کوته آلومینیوم با توجه به ظرفيت حرارتي سيستم تركيبي آن با هسته پلي اتيلن، عايق حرارتي بسيار عالي مي باشد.

قابليت نصب و تعویض آسان

پانل های کوته آلومینیوم به صورت آماده در بازار موجود هستند. و به راحتی در دسترس می باشند. پیش ساخته بودن این پانل ها نما کاری ساختمان را راحت تر کرده و سرعت اجرای پروژه را بالاتر می برد. علاوه بر آن وزن سبک این مصالح استفاده از آن ها را آسان تر نموده است. در صورت بروز هر گونه مشکل به دلیل سیستم های موجود در نصب این قابلیت وجود دارد که بتوان پانل آسیب دیده را تعویض کرد.

سيستم نصب و جا به جايي ورق هاي نصب شده کوته آلومینیوم به قدري آسان است، كه تعويض هر پانل دلخواه براي مصرف كننده به سرعت قابل اجرا خواهد بود. در حالي كه هزينه آن چناني در بر نخواهد داشت. از همه مهم تر اين كار در كوتاه ترين زمان ممكن انجام مي پذيرد. نما کاری ساختمان با پانل های کوته آلومینیوم توسط افراد حرفه ای و متخصص طبق نقشه و طرح مورد نظر صورت می گیرد، از این رو یک نمای اصولی با سرعت اجرای بالا به شمار می آید.

معایب استفاده و صادرات پروفیل کوته آلومینیوم

نما های کوته آلومینیوم از جمله نما هایی است که به دلیل مزایا و قابلیت های بی شمار مورد استقبال قرار می گیرد. اما تنها عیب آن گران بودن هزینه های خرید پانل های آلومینیومی و اجرای آن هاست. قیمت اجرای نمای کوته آلومینیوم در مقایسه با سایر نما ها بالا تر می باشد و به منظور نصب پانل های آن باید از ابزارهای مخصوص و افراد با تجربه استفاده شود.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی