جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

فلنج پلی اتیلن

جهت استعلام روز قیمت فلنج پلی اتیلن تماس بگیرید:

فلنج پلی اتیلن یا همان فلنج PE یک نوع فلنج است که از ماده‌ای به نام پلی‌اتیلن ساخته شده است. فلنج پلی اتیلن به عنوان یک نوع فلنج پلاستیکی به کار می‌رود و مزایایی مانند مقاومت به خوردگی، عایق بودن الکتریکی و ترمال، سبک بودن و نصب و نگهداری آسان را داراست.

فلنج پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار

در این مقاله قصد داریم راجع به فلنج پلی اتیلن مطالبی را عنوان کنیم و از جهات مختلف به بررسی این موضوع بپردازیم. در این مقاله، ابتدا مفهوم فلنج پلی اتیلن را توضیح می‌دهیم. سپس مشخصات فلنج پلی اتیلن را مطرح می‌کنیم. در مرحله بعد کاربرد فلنج پلی اتیلن را عنوان می‌کنیم. انواع فلنج پلی اتیلن هم پس از این موضوع بیان خواهند شد.
نحوه اتصال فلنج پلی اتیلن، بحث بعدی است که در این مقاله مطرح کرده‌ایم. دستگاه تولید فلنج پلی اتیلن را در ادامه مقاله معرفی کرده‌ایم. تولید کننده و یا همان سازنده فلنج پلی اتیلن را معرفی کرده ایم. سپس با سایز فلنج پلی اتیلن آشنا خواهید شد. جدول استاندارد فلنج‌های پلی اتیلن و کاتالوگ آن هم در ادامه مقاله آورده شده است. بحث انتهایی این مقاله نیز در رابطه با قیمت و خرید فلنج پلی اتیلن است.

فلنج پلی اتیلن چیست؟

به منظور وصل کردن لوله‌ پلی اتیلن به یکدیگر می‌توانید از روش‌های مختلفی بهره بگیرید. روش‌هایی مانند اتصالات پیچی و اتصالات جوشی پلی اتیلن و اتصالات الکتروفیوژن از جمله روش‌هایی هستند که برای متصل کردن لوله‌های پلی اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود در صورتی که نیاز به اتصالی با مقاومت و دوام بالا داشته باشید، استفاده از فلنج پلی اتیلن، راه کار بسیار مناسبی برای شما می‌باشد.
استفاده از فلنج پلی اتیلن یک مزیت فوق العاده دیگر هم دارد که انواع اتصالاتی که به آنها اشاره کردیم، فاقد این مزیت می‌باشند. آن هم این است که قیمت فلنج پلی اتیلن قابل جدا شدن از هم می‌باشد. در صورتی که اتصالات ایجاد شده توسط جوش به راحتی از هم جدا نخواهند شد. در بسیاری از موارد نیاز است که به صورت دوره‌ای، بازبینی و تست صورت پذیرد و به همین دلیل باید اتصالات از هم جدا شوند.
در این مواقع استفاده از فلنج پلی اتیلن خیلی به کار می‌آید. قبل از این که بخواهیم به معرفی فلنج پلی اتیلن بپردازیم ابتدا باید با ماده اصلی سازنده فلنج پلی اتیلن که همان پلی اتیلن است، آشنایی پیدا کنیم. پلی اتیلن، یک نوع ماده مصنوعی پلیمری می‌باشد که اتیلن‌ها به صورت زنجیره ای به دنبال هم مولکول بزرگ پلیمری را تشکیل می‌دهند. به منظور تولید پلی اتیلن‌ها نیز از نفت خام استفاده می‌شود.
از پلی اتیلن‌ها به صورت گسترده در صنایع پلاستیک و لاستیک استفاده می‌شود. از آن جایی که قطعات از جنس پلی اتیلن در مقایسه با دیگر قطعات، بسیار با کیفیت‌تر و بهتر هستند، عملکرد سیستم‌های لوله کشی با استفاده از این نوع مواد بالا خواهد رفت.

قیمت فلنج پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار

مشخصات فلنج پلی اتیلن چیست؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم مشخصات فلنج پلی اتیلن را مطرح کنیم. قیمت فلنج پلی اتیلن دارای یک سری از ویژگی‌ها است که آن را از یک فلنج اتیلن دیگر متمایز می‌کند. مشخصات فلنج پلی اتیلن عبارت هستند از:
1. شکل سطح فلنج. نباید فراموش کنیم که سطح فلنج حساس‌ترین و مهم‌ترین قسمت آن است.
2. مقدار دما و حرارتی که فلنج پلی اتیلن زیر آن قرار گرفته است.

3. سوراخ موجود بر روی سطح فلنج پلی اتیلن. این سوراخ ضخامت دیواره فلنج پلی اتیلن را مشخص می‌کند.
4. استاندارد فلنج ASTM که مشخص کننده مواد تشکیل دهنده فلنج پلی اتیلن می‌باشد.
5. میزان فشاری که فلنج تحمل می‌کند که با نام کلاس فلنج شناخته می‌شود.
6. نام تجاری شرکت تولید کننده فلنج
7. سایز لوله، سایز قطر خارجی لوله که فلنج پلی اتیلن به آن متصل می‌گردد.

کاربرد فلنج پلی اتیلن

فلنج پلی اتیلن در صنایع مختلف بسیار پر کاربرد است. روز به روز هم به میزان استفاده از این مواد در صنایع مختلف افزوده می‌گردد. البته به این نکته هم اشاره کنیم که در بسیاری از موارد، به جز فلنج‌ها، تانک‌ها و منابع و مخازن آب آشامیدنی را نیز با پلی اتیلن می‌سازند. صنایعی که قیمت فلنج پلی اتیلن در آن‌ها کاربرد دارد عبارت هستند از:
1. در صنعت آب رسانی و آبیاری از فلنج پلی اتیلن استفاده زیادی می‌شود.
2. در فاضلاب‌های شهری و صنعتی از فلنج پلی اتیلن استفاده زیادی می‌شود.
3. در نفت و گاز از فلنج پلی اتیلن استفاده زیادی می‌شود.
4. در پتروشیمی از فلنج پلی اتیلن استفاده زیادی می‌شود.
5. در صنایع غذایی از فلنج پلی اتیلن استفاده زیادی می‌شود.

بیشتر بخوانیم: اتصالات لوله سفید 

اتصالاتی که فلنج پلی اتیلن در آن جا، نیاز می‌شود

اگر بخواهیم از دید کلی، کاربردهای قیمت فلنج پلی اتیلن را بررسی کنیم باید بگوییم که کاربردهای این وسیله به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند. هر نوع اتصالی با بخش و قسمت خاصی تناسب دارد که در ادامه مورد بحث قرار می‌گیرد. قبل از آن به این نکته اشاره کنیم که از قیمت فلنج پلی اتیلن به صورت گسترده در خطوط انتقال لوله استفاده می‌شود.
می‌دانید که خطوط انتقال لوله دارای حساسیت زیادی هم از لحاظ انتخاب ابعاد و هم از لحاظ انتخاب اتصالات هستند. در صورتی که اتصالات این خطوط به درستی صورت نپذیرند، احتمال ایجاد مشکلات، بسیار زیاد و شاید غیر قابل جبران وجود خواهد داشت و طبیعتا هزینه‌های بسیار زیادی را برای صاحبان پروژه تحمیل خواهد کرد.

اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن

اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن به منظور منتقل کردن خط لوله پلی اتیلن گاز به کار می‌رود که اتفاقا بیشترین حساسیت را دارند و ضریب ایمنی آنها باید خیلی بالا باشد. از طرف دیگر هزینه این نوع اتصالات هم نسبت به اتصالات دیگر بالاتر است. استانداردی که در این نوع اتصال مورد استفاده قرار می‌گیرد، استاندارد آی جی اس می‌باشد. با کمک فلنج پلی اتیلن برای اتصالات می‌توان اتصالاتی مانند اتصال لوله با لوله، اتصال لوله به زانویی و اتصال لوله به بوشن را انجام داد.

اتصالات مایتری یا اتصالات جوشی

از اتصالات فلنج پلی اتیلن در اتصالات مایتری یا اتصالات جوشی هم استفاده می‌شود که یکی از پر کاربردترین نوع اتصالات می‌باشند. دلیل استفاده زیاد از این نوع اتصال هم کیفیت بالای آن است. از این نوع اتصال در سرتاسر انتقال خط لوله بهره گرفته می‌شود. برای این نوع اتصال می‌توان از کوچک‌ترین ابعاد تا بزرگ‌ترین ابعاد فلنج را تولید نمود. مراحل اتصال در این روش با جوش با کمک دستگاه بات فیوژن صورت می‌پذیرد.

اتصالات تزریقی

از اتصالات تزریقی در انتقال خط لوله‌ی آب بهره گرفته می‌شود. استفاده از اتصالات تزریقی در قسمت‌هایی که فشار آب پایین است و همچنین قسمت‌هایی که مشکلی در آنجا وجود ندارد و احساس خطر می‌شود، بسیار رایج است. به بیان دیگر در بخش‌هایی که اتصالات پلی اتیلن و انتقال خط لوله از حساسیت بالایی برخوردار نیست، از اتصالات تزریقی استفاده می‌شوند.

انواع فلنج پلی اتیلن

فلنج پلی اتیلن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود این دسته بندی بر اساس پارامترهای زیر می‌باشد:
1. کارخانه سازنده فلنج پلی اتیلن
2. کاربرد فلنج پلی اتیلن
3. شیوه اتصال فلنج پلی اتیلن
4. ساختار فلنج پلی اتیلن
5. نوع مواد اولیه سازنده فلنج پلی اتیلن

فلنج پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار

به عنوان یک مثال باید بگوییم که فلنج‌ها بر اساس شکل صفحات شان به انواع زیر تقسیم بندی می‌گردند:
1. فلنج پلی اتیلن ساده
2. فلنج پلی اتیلن برجسته
3. فلنج پلی اتیلن نره
4. فلنج پلی اتیلن ماده
5. فلنج پلی اتیلن زبانه دار
6. فلنج پلی اتیلن شیار دار

پرکاربردترین انواع فلنج پلی اتیلن

انواع فلنج پلی اتیلن در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از آن‌ها پرکاربرد تر هستند و استفاده بیشتری از آن‌ها می‌شود. پرکاربردترین انواع فلنج پلی اتیلن در ادامه آمده است:
1. فلنج رزوه ای پلی اتیلن
فلنج رزوه ای پلی اتیلن و یا همان فلنج دنده ای پلی اتیلن، همان طور که از نام آنها مشخص است، دارای یک سری رزوه ها هستند که به ما امکان اتصال صرفاً به ‌صورت پیچشی و بدون نیاز به جوشکاری را می‌دهند.
2. فلنج جوشی پلی اتیلن
فلنج جوشی پلی اتیلن در انواع پایه کوتاه و پایه بلند وجود دارد. علت نام گذاری آن هم این است که بر روی لوله های پلی اتیلن جوش داده می‌شود. این نوع فلنج در اندازه های مختلفی در محدوده 110 تا 2000 میلی متر ساخته می‌شوند و در کلاس های 150 و 300 بار، 6 و 8 و 12 و 25 اتمسفر وجود دارند.
3. فلنج کور پلی اتیلن
فلنج کور پلی اتیلن یک تفاوت مهم با بقیه فلنج‌ها دارد و آن این است که سوراخ ندارد به این معنا که مقطع آن بسته است و به منظور مسدود کردن جریان در سیستم لوله کشی از آن بهره گرفته می‌شود.

نحوه اتصال فلنج پلی اتیلن (نصب فلنج پلی اتیلن)

به منظور متصل کردن فلنج پلی اتیلن به لوله پلی اتیلن، در مرحله اول بایستی یک رینگ فلزی را میان فلنج‌ها قرار دهید. این نکته را متذکر شویم که رینگ های فلزی معمولا دارای ضخامت و کیفیت مختلفی و متنوعی هستند. سپس لوله پلی اتیلن بایستی به فلنج جوش داده شود. به منظور انجام این کار از دستگاه بات فیوژن بهره گرفته می‌شود. دستگاه بات فیوژن شامل یک هیتر برقی یا گازی می‌باشد و قابلیت کار به دو صورت دستی و یا هیدرولیکی را دارا است.
این نکته را هم ذکر کنیم که هر دو دستگاه دستی و هیدرولیکی بات فیوژن نیز عملیات جوش لوله های پلی اتیلن را به بهترین نحو انجام می‌دهند. پس از اتمام عملیات جوشکاری، عملیات اتصال به یک لوله ی دیگر صورت می‌پذیرد. بر روی لوله دیگر هم بایستی دقیقا عملیاتی مشابه انجام گرفته باشد. فراموش نکنید که بین دو لوله می‌بایستی از یک واشر پلاستیکی برای آب بندی و پیش گیری از نشتی بهره بگیرید. در مرحله نهایی متصل کردن فلنج پلی اتیلن به لوله‌ها، دو لوله مورد نظر به کمک پیچ و مهره هایی به هم متصل می‌گردند.

قیمت فلنج پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار

دستگاه تولید فلنج پلی اتیلن چیست؟

امروزه دستگاه تولید فلنج پلی اتیلن به تعداد بسیار زیاد در کشور ایران وجود دارد و اقدام به تولید انواع فلنج پلی اتیلن در سایزها و ابعاد مختلف و در انواع متنوع می کند. معمولاً در شهرهای صنعتی کشور ایران مانند شهرهای اراک و ساوه و تهران و غیره، دستگاه‌های تولید فلنج پلی اتیلن بیشتر دیده می شوند. محصولات تولید شده توسط این دستگاه‌ها با همدیگر متفاوت هستند چرا که کیفیت انواع دستگاه تولید فلنج پلی اتیلن مانند هم نیستند.

تولید کننده فلنج پلی اتیلن (سازنده فلنج پلی اتیلن)

بازرگانی تامین پایدار در زمینه فروش کالاها و لوازم مختلف در حال فعالیت است و هدف آن این است که با گسترش و توسعه مصالح در پروژه های عمرانی، نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصاد کشور ایفا کند. بازرگانی تامین پایدار در زمینه تولید و فروش انواع شیر آلات و لوازم بهداشتی و انواع آهن آلات از نبشی و ناودانی گرفته تا میل گرد و تیر آهن فعالیت می‌کند.
همچنین مرکز بازرگانی تامین پایدار انواع ورق سیاه و گالوانیزه و روغنی و انواع لوله پلیکا و لوله سفید و پلی اتیلن و پوش فیت را هم به فروش می‌رساند. البته زمینه فعالیت بازرگانی تامین پایدار محدود به این موارد نمی شود و انواع مصالح ساختمانی از کاشی و سرامیک و انواع درب ضد سرقت و ضد حریق گرفته تا انواع ساندویچ پنل در این مرکز به فروش می‌رسد.
بازرگانی تامین پایدار حتی در زمینه خرید ضایعات آهن و لوله و… نیز فعالیت می‌کند و شما می‌توانید به منظور فروش این دست ضایعات خود به بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید. منظور از مراجعه، فقط به صورت حضوری نیست بلکه به صورت آنلاین هم می‌توانید به سایت بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید. آدرس فیزیکی بازرگانی تامین پایدار در شهر تهران و منطقه شاد آباد است. به صورت دقیق تر باید بگوییم که بازرگانی تامین پایدار در منطقه بهاران دو و بلوک ۱۳ و پلاک ۵۱ واقع است.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی