جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

لوله مانیسمان رده ۲۰

جهت استعلام قیمت لوله مانیسمان رده 20 تماس بگیرید

نامسایزردهواحدمحل بارگیریقیمت (ریال)
لوله مانیسمان رده 201 اینچ20شاخه بنگاه تهران 5,697,252
لوله مانیسمان رده 201/2 اینچ 20 شاخهبنگاه تهران 3,055,050
لوله مانیسمان رده 203/4 اینچ 20شاخهبنگاه تهران 3,963,303
لوله مانیسمان رده 20 1/2 2 اینچ 20شاخهبنگاه تهران 15,605,505
لوله مانیسمان رده 20 2 اینچ 20شاخهبنگاه تهران 12,706,430
لوله مانیسمان رده 20 1/2 1 اینچ 20شاخه بنگاه تهران 10,412,850
لوله مانیسمان رده 20 3 اینچ 20شاخهبنگاه تهران 21,756,888
لوله مانیسمان رده 20 1/4 1 اینچ 20شاخه بنگاه تهران 7,926,606
لوله مانیسمان رده 20 4 اینچ 20شاخهبنگاه تهران 30,013,767
لوله مانیسمان رده 20 5 اینچ 20 شاخهبنگاه تهران 52,678,908
لوله مانیسمان رده 20 6 اینچ 20شاخه بنگاه تهران 52,761,474
لوله مانیسمان رده 20 8 اینچ 20شاخه بنگاه تهران 114,357,807

لوله مانیسمان رده ۲۰

لوله مانیسمان رده ۲۰ جزو پرکاربردترین و شناخته شده‌ترین لوله در بین رده های لوله مانیسمان می باشد‌ که در برابر خوردگی مقاومت خوبی دارد و در برابر فشار، عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد. همچنین با توجه به جنس، رده ۲۰ می تواند سازگاری مناسبی با مواد شیمیایی داشته باشد. همانطور که می دانید لوله های مانیسمان در رده و دسته بندی های متنوعی تولید و ساخته می شوند.
این لوله ها را بر اساس ضخامت دیواره یا جداره طبقه بندی می کنند و رده این لوله ها را نیز بر اساس ویژگی های دیگرشان مانند میزان فشاری که می توانند تحمل کنند تقسیم بندی می کنند. در این مطلب قصد داریم تا در مورد کاربرد، قیمت و ویژگی های لوله مانیسمان رده ۲۰ صحبت کنیم و توضیحاتی را ارائه نماییم. پس اگر علاقمند به این موضوع هستنید و یا سوالاتی در این باره دارید. تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

معرفی لوله مانیسمان رده ۲۰

لوله مانیسمان در قرن ۱۹ توسط مهندسی آلمانی ساخته شد و به لوله‌ای گفته می شود که بدون درز می باشد و از هیچ جوشی در طول فرایند ساخت و تولید آن استفاده نشده است. از این لوله ها در انتقال سیالات پرفشار و حساس استفاده می کنند. لوله مانیسمان رده ۲۰ یکی از انواع رده‌های لوله های مانیسمان محسوب می شود که در برابر آسیب‌های احتمالی و خوردگی مقاومت دارد و در فشارهای نه چندان زیاد نیز کاربرد دارد و همچنین سازگاری شیمیایی بالایی را از خود ارائه می دهد.

لوله مانیسمان رده ۲۰ - markazei

لوله مانیسمان در قرن ۱۹ توسط مهندسی آلمانی ساخته شد و به لوله‌ای گفته می شود که بدون درز می باشد و از هیچ جوشی در طول فرایند ساخت و تولید آن استفاده نشده است. از این لوله ها در انتقال سیالات پرفشار و حساس استفاده می کنند. لوله مانیسمان رده ۲۰ یکی از انواع رده‌های لوله های مانیسمان محسوب می شود که در برابر آسیب‌های احتمالی و خوردگی مقاومت دارد و در فشارهای نه چندان زیاد نیز کاربرد دارد و همچنین سازگاری شیمیایی بالایی را از خود ارائه می دهد.

روش تولید مانیسمان رده ۲۰

در این بخش از مطلب قصد داریم تا به روش تولید لوله مانیسمان رده ۲۰ بپردازیم. به طور کلی ۲ روش متداول برای ساخت و تولید لوله رده ۲۰ مانیسمان وجود دارد که همچنین این روش های ساخت در تعیین قیمت این لوله تاثیر می گذارند. در اولین روش ساخت این لوله که به شیوه ریخته گری یا گریز از مرکز شناخته می شود. ابتدا فولاد مذاب را داخل یک قالب چرخان ریخته و بعد فلز مذاب به سمت دیوارهای قالب کشیده می ‌شود و به شکل همزمان عملیات انجماد نیز انجام می شود. در نهایت با ورود لوله به دیواره های قالب این فرایند تمام می شود. نکته حائز اهمیت این است که ضخامت لوله به حجم مواد مذابی که به داخل قالب ریخته می شود، دور موتور بر دقیقه و مقدار نیروی اعمال شده بستگی دارد.
در دومین روش ساخت و تولید لوله مانیسمان رده ۲۰ از شیوه اکستروژن شمش های فولادی و نورد استفاده می شود. ابتدا در این روش شمش های فولادی گرم شده و سپس با عبور دادن یک سنبه نوک تیز از داخل شمش ها، این لوله ها به وجود می آیند. در قدم بعدی لوله به وسیله غلتک‌های خاصی تحت نورد و کشش قرار خواهند گرفت تا قطر، طول و ضخامت مورد نظر لوله رده ۲۰ مانیسمان به دست می آید. بعد از تولید شدن این لوله، روی آن‌ها آزمایش‌های تنش پذیری و حرارتی صورت می گیرد. نکته حائز اهمیت این است که در تولید لوله رده ۲۰ مانیسمان استفاده از روش دوم نسبت به روش اول سبب ساخت لوله‌های با کیفیت‌تری خواهد شد.

کاربردهای رده ۲۰ لوله مانیسمان

استفاده از این نوع لوله ها نه تنها سبب دسترسی افراد به آب آشامیدنی پاک را در سراسر جهان تضمین می کنند؛ بلکه به عنوان خط لوله برای منابع انرژی مانند گاز، نفت و … استفاده می شوند. کاربرد رده ۲۰ لوله مانیسمان به قدری زیاد است که می توان آن را در صنایع بیشماری مورد استفاده قرار داد. در ساخت لوله های رده ۲۰ تاکید ویژه‌ای بر کاهش اثرات انتشار گازهای گلخانه ای و جلوگیری از تخریب محیط زیست شده است در زمان انتخاب و خرید لوله مانیسمان رده ۲۰ باید این نکته توجه داشت که این لوله برای چه کاری و به چه اندازه نیاز دارید.
همانطور که می دانید این لوله رده های مختلفی مانند ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰ دارند و در زیر شاخه های ۶ و ۱۲ متری به طراحی و تولید می رسند. ضخامت، اندازه و طول این لوله ها نیز در کاربردهای آن ها تفاوت ایجاد می کند. لوله مانیسمان رده ۲۰ به طور معمول برای انجام دادن کارهای ساختمانی توکار، خطوط فشار قوی و… استفاده می شود.

برندهای تولید لوله مانیسمان رده ۲۰

همانطور که گفته شد ایران یکی از کشورهای تولید کننده فولاد و محصولات فولادی در جهان می باشد. در نتیجه بر همین اساس بسیاری از کارخانه های تولید لوله مانیسمان رده های مختلفی از این لوله ها را تولید و به بازار عرضه می کنند. این کارخانه های تولید کننده به شرح زیر می باشند:

لوله مانیسمان رده ۲۰ دقیق کاوه ایرانیان

جالب است بدانید که اولین شرکت خصوصی که تولید این لوله‌ها را شروع کرد، شرکت کاوه ایرانیان بوده است. این کارخانه لوله رده ۲۰ مانیسمان را به روش نورد گرم که در بالاتر به آن پرداختیم تولید می کند. استانداری که این کارخانه برای تولید این لوله‌ها به کار می برد به شرح زیر می باشد:
استاندارد ASTM، ASME،API و JIS
ضخامت این لوله بین ۲.۵ تا ۶.۳۵ میلی متر و وزن آن بین ۵.۵ تا ۱۹۰ کیلو گرم است و با نام لوله دقیق کاوه ایرانیان در بازار ارائه می شود.
لوله رده ۲۰ گستر اسفراین
این شرکت یکی از تولید کنندگان این لوله‌ها می‌باشد که تمام رده‌ها از جمله لوله مانیسمان رده ۲۰ را تولید و به بازار عرضه می کند. این کارخانه در حال حاضر این لوله‌ها را در متراژ ۸ و ۱۲ متر تولید می کند.
لوله رده ۲۰ فولاد ساوه
از دیگر کارخانه های تولید کننده لوله مانیسمان رده ۲۰ در ایران، شرکت فولاد ساوه می باشد‌. این کارخانه محصولات خود را در ۳ وزن سبک، متوسط و سنگین و با استفاده از شیوه E.R.W تولید می کند. استاندارد مورد استفاده آن در ساخت این لوله ها، استاندارد DIN آلمان است که جزو یکی از سخت‌ترین استانداردها می باشد.
لوله مانیسمان روده ۲۰ کارخانه فولاد صنعت
کارخانه فولاد صنعت قوام فروشنده و تولید کننده لوله مانیسمان رده ۲۰ در سراسر ایران است. محصولات تولید شده این کارخانه بیشتر در صنایع مواد غذایی و مکان‌هایی که به بخار دیگ منتهی می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت لوله مانیسمان رده ۲۰ با سایر رده‌ها

لوله مانیسمان رده ۲۰ - markazei

همانطور که می دانید این نوع لوله‌ها در مقاومت به فشار و حرارت بالا، خواص مکانیکی بسیار خوبی دارند و همچنین در برابر خوردگی بسیار مقاوم می باشند. لازم به ذکر است که هر رده این لوله ها دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاص متفاوت بوده که بسته به نیار مورد استفاده مشتریان باید انتخاب شود. در میان رده‌های متفاوت این لوله، لوله مانیسمان رده ۲۰ یکی از رده‌هایی است که سختی و مقاومت بالایی دارد. تفاوت اصلی این رده با ما بقی رده ها از لحاظ مقاومت مکانیکی و فشار پذیری می باشد.

این رده در برابر نیرو های خمشی و فشارهای بالا مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. در نتیجه در پروژه‌هایی که نیاز به فشار و مقاومت بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در مقایسه با سایر رده ها، لوله مانیسمان رده ۲۰ از قیمت کمتری برخوردار است. این موضوع به علت کاهش هزینه تولید و مصرف مواد اولیه در تولید لوله های این رده است. به طور کلی باید گفت که انتخاب رده این نوع لوله ها، بسته به نیاز و شرایط پروژه اهمیت زیادی دارد. همچنین اگر در این مورد سوالاتی دارید می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت با کارشناسان متخصص ما در تماس باشید.

مزایای لوله مانیسمان رده ۲۰

لوله مانیسمان رده ۲۰ مزیت‌های زیادی دارد. از بزرگ‌ترین مزیت‌های این لوله فولادی بدون درز، مقاومت بسیار بالا آن در برابر فشار می باشد. زیرا ضعیف‌ترین بخش لوله‌های فولادی جوشی قسمت درز جوش آن‌ است‌. در نتیجه از آنجایی که این لوله‌ها جای درز و جوش ندارند، کل محیط لوله از یک اندازه استحکام برخوردار هستند. اگرچه لوله‌های بدون درز گاهی گران‌تر از لوله‌های جوشی هستند اما این مقاومت زیاد شده در برابر فشار به افراد اجازه می دهد که از لوله های سبک‌تر و نازک‌تر استفاده کنند که همین موضوع به کم شدن هزینه کمک می کند‌. لوله مانیسمان رده ۲۰ نسبت به نوع جوشی قابل اطمینان‌تر می باشد. همچنین قیمت نسبتا بالا این لوله به دلیل استحکام مناسب آن است.

عوامل موثر بر قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰

یکی از عوامل موثر در قیمت این لوله‌ها، مشخصات فنی آن‌ها است. این مشخصات فنی شامل سایز لوله، ضخامت لوله و وزن لوله است که با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین روی قیمت لوله نیز تاثیر می گذارد. به صورت معمول هر چقدر وزن این لوله ها بالاتر می رود، قیمت آن‌ها نیز افزایش می یابد. عامل دیگری که در قیمت این لوله ها تاثیر می گذارد برندی است که این لوله‌ها را تولید می کند. دیگر عوامل موثر شامل روش‌های مختلف تولید این لوله و کاربرد خاص آن می باشد‌.
از عوامل خارجی موثر بر قیمت آن می توان به تورم و نوسانات بازار اشاره کرد. یکی دیگر از پارامترهای موثر در قیمت این لوله بستگی دارد میزان عرضه و تقاضا آن در بازار است. امروزه بخش عمده‌ای از نیازهای بازار داخل کشور به این لوله توسط شرکت‌های داخلی تامین می شود. نکته حائز اهمیت این است که کیفیت محصولات این کارخانه‌ها بر اساس استانداردهای روز دنیا است. همچنین شما می توانید برای گرفتن قیمت دقیق و بروز و اطلاعات کافی در مورد لوله مانیسمان رده ۲۰ با استفاده از شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان بازرگانی تامین پایدار تماس بگیرید.

فروش لوله مانیسمان رده ۲۰

فروش لوله مانیسمان رده ۲۰ با توجه به کاربردهای مختلف و ویژگی‌هایی که دارد به صورت گسترده انجام می شود. فروشندگان زیادی انواع رده‌های این لوله ها را به فروش می رسانند. یکی از بهترین مراکز فروش این لوله‌ها بازرگانی تامین پایدار می باشد. شما می توانید با خرید این محصول، آن را با اطمینان خاطر در سخت‌ترین شرایط محیطی قرار داده و استفاده کنید.
این محصول با توجه به کیفیت بسیار عالی که دارد، از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای نیز برخوردار است. همچنین مشتریان محترم می توانند جهت خرید و ثبت سفارش رده مورد نظر خود با بهترین کیفیت با کارشناسان با تجربه ما در بخش فروش در تماس باشند. مشاوران ما در این زمینه در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ خواهند داد‌.

لوله مانیسمان رده 20، لوله مانیسمان رده 4۰ و یا لوله مانیسمان رده 8۰ برای انتقال آب، گاز، نفت و … از یک نقطه به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، لوله ها به شکل استوانه بوده و از داخل آن‌ها سیالات عبور می‌کنند. لوله‌ها دارای جنس‌های متفاوتی می‌باشند که یکی از پرکاربردترین آلیاژ های لوله‌ها، آلیاژ فولادی می‌باشد که دارای ظاهری سیاه رنگ می‌باشد و در شاخه‌های ۶ متری و ۱۲ متری تولید می‌گردد البته شاخه ۶ متری بسیار مرسوم‌تر می‌باشد. قطر لوله مانیسمان از ۱ اینچ تا ۲۴ اینچ متغیر می‌باشد.

لوله مانیسمان رده 20 چه کاربردی دارد؟

  • لوله مانیسمان جهت خطوط فشار قوی
  • لوله مانیسمان استیل جهت خطوط صنایع غذایی و دارویی
  • لوله مانیسمان جهت خطوط هیدرولیک
  • لوله مانیسمان و گازی جهت خطوط نفت و گاز استفاده می‌شود.
لوله مانیسمان رده ۲۰ - بازرگانی تامین پایدار

لوله مانیسمان رده 20 چگونه ساخته می‌شود؟

برای ساخت و تولید لوله‌های بدون درز (Seamless Pipe) از مقاطع و شمش‌های فولادی استفاده شده که آن‌ها را به شیوه نورد گرم (Hot rolling) حرارت می‌دهند و با سمبه‌های ماتریس، شمش‌های فولادی را سوراخ کرده و از قالب‌های کشش و نورد عبور داده و آن‌ها را به سایزها و ابعاد مختلف تبدیل می‌کنند. درنهایت آن‌ها راهی مرحله کنترل کیفی می‌شوند.
برای تولید آن از شمش‌های فولادی به صورت گرد و دایره‌ای شکل استفاده می‌شود بدیهی است شمش‌های چند ضلعی به علت هزینه بر بودن و اتلاف وقت برای تبدیل شدن به شمش گرد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

لوله درز دار رده 20

لوله‌های درز دار (Welded Pipe) عموماً در سایزهای مختلف (۲/۱ اینچ تا ۱۲۰ اینچ) ساخته می‌شوند. در مراحل تولید و ساخت این لوله‌ها ورقه‌ها را در سایزهای مختلف، بنا به درخواست مشتری برش داده و در مراحل فرمینگ به شکل لوله درآورده و محل  درز و تلاقی آن را با استفاده از جوشکاری لب به لب (Butt welding) و یا فرکانس بالا (High Frequency Welding) به هم جوش می‌دهند.

لوله مانیسمان رده 20

همانطور که پیش‌تر گفته شد، قیمت لوله‌های درزدار (Welded Pipe) به دلیل مراحل ساخت متنوع و مواد اولیه ارزان‌تر نسبت به لوله‌های بدون درز به مراتب پایین‌تر از لوله‌های بدون درز (مانسمان) بوده که طبیعتأ المان‌های دیگری همچون برند کارخانه سازنده و روش‌های تولید (نوع جوش) و آلیاژ و متریال مورد استفاده درآن‌ها در قیمت نیز تأثیر دارد.
انتخاب محصول نهایی لوله از نوع (درزدار و بدون) درز بودن نقش به سزایی درقیمت نهایی پروژه نیز دارد.
به طور مثال در مواردی که انتقال گاز پرفشار و گازهایی که دارای گوگرد هستند از لوله‌ها با ورقه‌های API  استفاده می‌شود و برای انتقال آب از ورقه‌های تست آب و یا ST37 استفاده می‌شود.

بهترین فروش لوله مانیسمان تهران

گروه بازرگانی تامین پایدار با داشتن تجربه فراوان در امور تهیه و توزیع مصالح ساختمانی آماده است تا به شما عزیزان خدمات رسانی کند. کادر کارشناسان مجرب بازرگانی تامین پایدار به شما در تمامی امور ساختمانی و خرید مصالح مشاوره می‌دهند و همه روزه آماده پاسخگویی به شما می‌باشند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی، کاربرد، قیمت و ویژگی‌های لوله مانیسمان رده ۲۰ پرداختیم. همانطور که در این مطلب اشاره کردیم این رده از لوله‌های بدون درز با ویژگی منحصر به فردی که دارند در صنایع حساس بکار گرفته می شوند. همچنین این رده برای پروژه‌های کوچک ساختمانی بسیار مناسب هستند و از تقاضای زیادی در بازار لوله ها برخوردار می باشند.
این لوله ها قابلیت تحمل دما و فشار زیادی را بدون اینکه ترکیده شوند دارند. به همین دلیل از این نوع لوله ها در بسیاری از صنایع استفاده می شود. شما متقاضیان گرامی می توانید جهت خرید لوله مانیسمان رده ۲۰ از سایت اینترنتی تامین پایدار اقدام کنید. و همچنین در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی از کارشناسان متخصص این مجموعه استفاده کنید. ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

مشتری گرامی
برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی