جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

لوله مانیسمان رده ۴۰

جهت استعلام قیمت لوله مانیسمان رده 40 تماس بگیرید

نامسایزردهواحدمحل بارگیریقیمت (ریال)
لوله مانیسمان رده 401 اینچ40شاخه بنگاه تهران 12,513,303
لوله مانیسمان رده 4021/2 اینچ 40شاخهبنگاه تهران 27,660,555
لوله مانیسمان رده 402 اینچ 40شاخهبنگاه تهران 16,926,606
لوله مانیسمان رده 4011/2 اینچ 40شاخهبنگاه تهران 20,435,787
لوله مانیسمان رده 403 اینچ 40شاخهبنگاه تهران 32,614,686
لوله مانیسمان رده 4011/4 اینچ 40شاخه بنگاه تهران 12,220,191
لوله مانیسمان رده 404 اینچ 40شاخهبنگاه تهران 46,651,383
لوله مانیسمان رده 405 اینچ40شاخه بنگاه تهران 84,649,545
لوله مانیسمان رده 406 اینچ 40شاخهبنگاه تهران 106,513,767
لوله مانیسمان رده 401/2 اینچ40 شاخهبنگاه تهران 3,467,898
لوله مانیسمان رده 403/4 اینچ 40شاخه بنگاه تهران 4,211,010
لوله مانیسمان رده 408 اینچ 40شاخهبنگاه تهران 13,482,585
لوله مانیسمان رده 4010 اینچ 40شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله مانیسمان رده 4012 اینچ 40شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید

مانیسمان رده ۴۰

لوله مانیسمان رده ۴۰ به لوله‌هایی گفته می شود که هیچ گونه جای درز و جوش خوردگی نداشته باشند. این لوله‌ها رده ۴۰ ضد زنگ بوده، از شمش‌های فولادی ساخته می شوند و در دمای بسیار بالا حرارت داده می شوند. بدنه لوله رده ۴۰ مانیسمان از غلتک‌های متفاوتی عبور می کند که در نهایت قطر خارجی آن کم می شود و همچنین قطر داخلی آن به اندازه مورد نیاز مشتریان افزایش پیدا می کند. این لوله‌های موجود در ایران همگی از هر ۳ استاندارد روز دنیا پیروی می کنند.
بنابراین می توانید با خیال راحت این لوله ها را انتخاب و خریداری کنید. لوله های رده ۴۰ مانیسمان از جنس کربن استیل ساخته شده و در برابر فشار زیاد، اصطکاک، ضربه و تغییرات دما مقاومت بالایی دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا ویژگی، نحوه ساخت، کاربرد و قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ را بررسی کنیم. در نتیجه اگر در این باره سوالاتی دارید و یا به این موضوع علاقمند هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
لوله مانیسمان رده 40 یا بدون درز (Seamless Pipe) همان طوری که از اسمش پیداست هیج گونه درز یا خط جوشی در بدنه آن وجود نداشته و به این دلیل بسیار مقاوم و قابلیت سازگاری در هر نوع شرایط آب و هوایی را دارد و اکثراً به این دلیل در صنایع نفت، گاز، نیروگاهی و پتروشیمی جهت انتقال سیال‌های مختلف همچون مواد شیمیایی، آب و یا گاز‌های با فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله در رده‌های مختلفی مثل لوله مانیسمان رده 40، لوله مانیسمان رده ۲۰ و یا لوله مانیسمان رده ۸۰ وجود دارند. برای خرید لوله مانیسمان باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ویژگی های لوله رده ۴۰ مانیسمان

ضخامت لوله مانیسمان رده ۴۰ دارای مقاومت و استحکام قابل قبول و مناسبی است. اگرچه استفاده از این رده لوله در ساختمان ها یا پالایشگاه هایی که نیاز به لوله های بسیار قوی و محکم دارند توصیه نمی شود. چرا که مقاومت آن‌ها برای استفاده در این مکان ها مناسب نمی باشد‌. اما اگر در صنایع های مختلف به استحکام خیلی بالایی نیاز نیست، استفاده از لوله مانیسمان رده ۴۰ پیشنهاد می شود.

لوله مانیسمان رده ۴۰ - بازرگانی تامین پایدار

به طور کلی می توان گفت استفاده از لوله های مانیسمان رده۴۰ در مکان هایی که فشار کمتری وجود دارد و نیاز به استحکام و مقاومت بالایی نیست، مورد استفاده قرار می گیرند. نکته حائز اهمیت درباره این لوله ها این است که در مکان هایی که فشار قوی وجود دارد، نیاز به لوله های رده بالاتر مانیسمان مانند ۸۰ می باشد. این محصول از لحاظ ظاهری قابل تشخیص بوده و به صورت کلی می توان گفت که لوله مانیسمان رده ۴۰ جزو یکی از لوله های پرطرفدار، محبوب و پرفروش در بازار ایران می باشد.
این لوله ها به طور معمول در زیر سطح نیز مورد استفاده قرار می گیرند. لوله رده ۴۰ مانیسمان به اسم SCH۴۰ نیز شناخته می شود. همانطور که اشاره کردیم این محصول بدون درز بوده و کاربرد های فراوانی در صنعت های متفاوت دارد. مقاومت مناسب این لوله به خاطر نداشتن درز بر روی بدنه بوده و وزن بیشتر این محصول نسبت به لوله های درزدار از ویژگی های خوب دیگر این محصول حساب می شود. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این لوله تحمل مناسب و متوسط دما و فشار است. به همین خاطر لوله های رده ۴۰ در لوله کشی های گاز و آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند تولید و ساخت لوله رده ۴۰‌ مانیسمان

در فرآیند تولید و ساخت این لوله های بدون درز رده ۴۰ از بیلت های استوانه‌ای فولادی استفاده می کنند. این بیلت‌های به شکل استوانه در کوره های گازی یا القایی گداخته شده و به وسیله غلتک هایی به سمت جلو رانده می شوند. این بیلت های گداخته شده را از داخل مندرل‌هایی عبور می دهند و با حرکت بیلت ها در داخل مندرل ها حفره ای در این لوله ها ایجاد می شود که در واقع این حفره قطر داخلی لوله مانیسمان رده ۴۰ را تشکیل می دهد. بعد از این مراحل گفته شده دوباره این لوله ها از داخل غلتک ها عبور داده می شوند.
تا عملیات تابگیری و سایز انجام شود و سپس به ابعاد مورد نظر و بیشتر از ۶ متری برش داده می شوند. در لوله مانیسمان رده ۴۰ به منظور جلوگیری از زنگ زدگی، رنگ مشکی ای که در واقع پوشش محافظتی است بر روی لوله کشیده می شود و در ۲ سر آن درپوشی پلاستیکی قرار می دهند و در نهایت آماده بسته بندی و ارسال می گردد.

ضخامت لوله رده ۴۰ مانیسمان

لوله مانیسمان رده ۴۰ - بازرگانی تامین پایدار

به طور کلی می توان بیان کرد که مشخصات لوله مانیسمان رده ۴۰ به صورت قطر بیرونی و ضخامت دیواره بر حسب میلی متر بیان می شود. نکته قابل ذکر این است که لوله رده ۴۰ مانیسمان به ۲ دسته لوله های رده ۴۰ نورد گرم و لوله های رده ۴۰ نورد سرد تقسیم بندی می شود. قطر بیرونی لوله های بدون درز رده ۴۰ که به شیوه نورد گرم تولید و ساخته می شوند، بیشتر از ۳۲ میلی متر است و همچنین ضخامت دیواره های این لوله ها ۲.۵- ۷۵ میلی متر می باشد.

 قطر لوله رده ۴۰ مانیسمان که به شیوه نورد سرد تولید و ساخته می شوند به ۶ میلی متر نیز رسیده و همچنین ضخامت دیواره های آن می تواند ۰.۲۵ میلی متر باشد‌. می توان گفت که قطر خارجی لوله های نازک نیز به ۵ میلی متر می رسد و ضخامت دیواره های آن نیز کمتر از ۰.۲۵ میلی متر می باشد. موضوع قابل اهمیتی که باید در مورد این لوله ها به آن توجه شود این است که در روش تولید و ساخت لوله مانیسمان رده ۴۰ به روش نورد سرد، دقت بیشتری نسبت به روش نورد گرم وجود دارد.

مهم ترین کاربردهای لوله مانیسمان رده ۴۰

همانطور که در قسمت های بالاتر نیز بیان شد‌، لوله مانیسمان رده ۴۰ به عنوان لوله‌ای بدون درز با فشار متوسط، در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به برخی از مهم ترین کاربردهای این لوله در صنایع مختلف اشاره خواهیم کرد:

کاربرد لوله مانیسمان رده ۴۰ در صنایع نفت و گاز

یکی از اصلی ترین کاربردهای این لوله رده ۴۰ در صنایع گاز و نفت می باشد. از این لوله برای انتقال گاز های مختلف، نفت خام، مایعات نفتی و گازی، آب آشامیدنی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد لوله مانیسمان رده ۴۰ در صنایع شیمیایی

در صنایع شیمیایی که نیاز به انتقال مواد شیمیایی با فشار متوسط است، از لوله های مانیسمان رده ۴۰ استفاده می کنند. این لوله ها برای انتقال مواد شیمیایی، اسید ها، قلیایی ها و حلال ها استفاده می شود.

کاربرد لوله مانیسمان رده ۴۰ در صنایع ساختمان

از این نوع لوله در سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع در ساختمان ها استفاده می شود‌ و به عنوان راهکاری مناسب برای انتقال آب سرد، آب گرم، گازها و بخار به کار می رود.

کاربرد لوله مانیسمان رده ۴۰ در آب و فاضلاب

در سیستم های انتقال آب و فاضلاب با فشار متوسط، تصفیه آب و ایجاد شبکه های توزیع آب از این لوله رده ۴۰ بدون درز استفاده می شود.

کاربرد لوله مانیسمان رده ۴۰ در صنایع معدنی

همانطور که می دانید در برخی از صنایع معدنی، نیاز است که مواد مختلف با فشار متوسط منتقل شوند. در این انتقال استفاده از لوله رده ۴۰ مانیسمان، گزینه مناسبی محسوب می شود.

کاربرد لوله مانیسمان رده ۴۰ در صنعت غذا

در قسمت هایی از صنعت غذایی انتقال مواد خمیری، مایعات و محصولات غذایی با فشار متوسط صورت می گیرد. در نتیجه از این رده از لوله های بدون درز در این زمینه استفاده می شود.

کاربرد مانیسمان رده ۴۰ در صنایع فرآوری و تولید

لوله مانیسمان رده ۴۰ به عنوان ابزاری اساسی برای انتقال سیالات و مواد از جمله فلزات و مواد معدنی، تولید مواد شیمیایی، به کار می روند‌.

کاربردهایی که در بالا بیان کردیم، از مهم ترین کاربرد های لوله رده ۴۰ مانیسمان به شمار می رود. نکته حائز اهمیت در مورد این محصول این است که این لوله های بدون درز در موارد دیگر بسیاری نیز کاربرد دارند و در صنایع های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. رده ۴۰ این لوله به دلیل ویژگی هایی که دارد، باید در موارد و صنایعی استفاده شود که نیاز به تحمل فشار بالا نباشد.

مطرح ترین برندها و کارخانه های تولید کننده مانیسمان رده ۴۰

از مطرح‌ترین کارخانه ‌های تولید لوله مانیسمان رده ۴۰ می توان به لوله دقیق کاوه ایرانیان، اکسین اهواز و گروه ملی اهواز که برند های ایرانی هستند اشاره کرد. همچنین این لوله ها به صورت وارداتی نیز در بازار وجود دارند و درصد زیادی از آن‌ها از کشورهایی هم چون چین وارد می شوند که اغلب قیمت آن‌ها از قیمت رده ۴۰ برند های ایرانی بیشتر است. شما می توانید با توجه به کاربرد و نیازی که دارید بهترین برند این لوله را با مناسب‌ترین قیمت از ما تهیه کنید.

لوله بدون درز رده ۴۰ - بازرگانی تامین پایدار

تفاوت لوله مانیسمان رده ۴۰ با سایر رده‌ها

همانطور که می دانید هر رده از لوله های بدون درز دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند و با دیگر رده ها متفاوت هستند که مشتریان با توجه به نیاز خود، رده آن را انتخاب می کنند. در میان رده های مختلف لوله های بدون درز رده ۴۰ مانیسمان یکی از رده‌هایی است که در پر فروش بوده و کاربردهای زیادی دارد.

  • این رده از نظر قطر خارجی ممکن است با رده ۲۰ یکسان باشد، اما تفاوت آن در بیشتر بودن قطر داخلی لوله رده ۴۰ می باشد که در نتیجه ضخامت آن از رده ۲۰ بالاتر بوده و از رده‌های دیگر کمتر است.
  • تحمل فشار رده ۴۰ با توجه به ضخامت بیشتری که نسبت به رده ۲۰ دارد، بیشتر است. اما از دیگر رده‌های بالاتر از خود از تحمل فشار کمتری برخوردار است.
  • از لوله رده ۴۰ نسبت به رده ۲۰ در انتقالات و صنایع سنگین‌تر استفاده می کنند. در حالی که این رده نسبت به رده های بالاتر خود در صنایع سبک‌تر استفاده می شود.
  • قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ با توجه به ویژگی‌ هایی که دارد از رده‌های بالاتر خود از قیمت کمتری برخوردار است و قیمت آن از قیمت رده ۲۰ بیشتر می باشد.

عوامل موثر در قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰

قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. این عوامل شامل نوسانات بازار، مقدارو نوع مواد اولیه به کار رفته، تغییر قیمت کارخانه، نحوه تولید، هزینه حمل و نقل و… می شود. همچنین عوامل موثر دیگر به شرح زیر است:
1. از عوامل موثر دیگر در قیمت این لوله مشخصات فنی آن مانند ضخامت لوله، وزن و سایز آن است. به طور معمول هر چقدر که وزن این لوله ها بالاتر باشد، قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می کند.
2. از دیگر عوامل موثر روی قیمت این لوله ها می توان به شرکت یا کارخانه ای که این لوله ها را تولید می کند اشاره کرد.
3. همچنین قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ به میزان عرضه و تقاضای آن در بازار نیز بستگی دارد.
اگر که قصد خرید این رده از لوله را دارید می توانید برای اطلاع از قیمت روز آن با شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان با تجربه بخش فروش بازرگانی تامین پایدار تماس بگیرید.

خرید لوله رده ۴۰ لوله مانیسمان

لوله مانیسمان رده ۴۰ - بازرگانی تامین پایدار

اگر که قصد خرید لوله مانیسمان رده ۴۰ را دارید، می توانید با مراجعه به سایت بازرگانی تامین پایدار، قیمت دقیق و مشخصات این محصول مثل وزن، سایز، ضخامت لوله را مشاهده و بررسی کنید و بعد اقدام به ثبت سفارش خود نمایید. از مهم‌ترین فعالیت های این مجموعه خرید و فروش بدون واسطه انواع این لوله ها و محصولات فولادی می باشد. با خرید از ما، می توانید تجربه خریدی لذت بخش و منحصر به فرد را داشته باشید و سفارش خود را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید.

لوله مانیسمان رده 40 چگونه تولید می شود؟

برای ساخت و تولید لوله‌های بدون درز (Seamless Pipe) از مقاطع و شمش‌های فولادی استفاده شده که آن‌ها را به شیوه نورد گرم (Hot rolling) حرارت می‌دهند و با سمبه‌های ماتریس، شمش‌های فولادی را سوراخ کرده و از قالب‌های کشش و نورد عبور داده و آن‌ها را به سایز‌ها و ابعاد مختلف تبدیل می‌کنند. در نهایت آن‌ها راهی مرحله کنترل کیفی می‌شوند.
برای تولید آن از شمش‌های فولادی به صورت گرد و دایره‌ای شکل استفاده می‌شود بدیهی است شمش‌های چند ضلعی به علت هزینه بر بودن و اتلاف وقت برای تبدیل شدن به شمش گرد  مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

لوله درز دار رده 40 

لوله‌های درز دار (Welded Pipe) عموماً در سایز‌های مختلف (۲/۱ اینچ تا ۱۲۰ اینچ ) ساخته می‌شوند. در مراحل تولید و ساخت این لوله‌ها ورقه‌ها را در سایز‌های مختلف، بنا به درخواست مشتری برش داده و در مراحل فرمینگ به شکل لوله در آورده و محل  درز و تلاقی آن را با استفاده از جوشکاری لب به لب (Butt welding) و یا فرکانس بالا (High Frequency Welding) به هم جوش می‌دهند.

همانطور که پیشتر گفته شد، قیمت لوله‌های درزدار  (Welded Pipe) به دلیل مراحل ساخت متنوع و مواد اولیه ارزان‌تر نسبت به لوله‌های بدون درز به مراتب پایین‌تر از لوله‌های بدون درز (لوله مانیسمان) بوده که طبیعتأ المان‌های دیگری همچون برند کارخانه سازنده و روش‌های تولید (نوع جوش) و آلیاژ و متریال مورد استفاده درآن ها در قیمت نیز تأثیر دارد.

لوله مانیسمان رده 40

انتخاب محصول نهایی لوله از نوع (لوله درزدار و لوله بدون درز) بودن نقش به سزایی در قیمت نهایی پروژه نیز دارد. به طور مثال در مواردی که انتقال گاز پر فشار و گازهایی که دارای گوگرد هستند از لوله‌ها با ورقه‌های API  استفاده می‌شود و برای انتقال آب از ورقه‌های تست آب و یا   ST37 استفاده می‌شود.

لوله مانیسمان رده 40 خود را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید تمامی محصولات و مصالح ساختمانی من جمله لوله مانیسمان رده 40 مورد نیاز خود می‌توانید با کارشناسان گروه بازرگانی تامین پایدار تماس حاصل فرمایید.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم این لوله‌های بدون درز با ویژگی های منحصر به فردی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و دارای کاربردهای فراوانی هستند. همچنین رده ۴۰ لوله‌های مانیسمان در صنعت‌هایی که نیاز به فشار متوسط دارند، مورد استفاده قرار می گیرد و جزو پرکاربرد ترین رده این لوله های بدون درز به شمار می آید.
شما متقاضیان گرامی می توانید جهت خرید و سفارش لوله مانیسمان رده ۴۰ از وب سایت اینترنتی تامین پایدار اقدام کنید و همچنین در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره می توانید از کارشناسان متخصص ما در این زمینه که همیشه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند، استفاده کنید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

مشتری گرامی
برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی