جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

لوله یو پی وی سی

جهت استعلام روز قیمت لوله یو پی وی سی تماس بگیرید:

لوله یو پی وی سی و پی وی سی لوله هایی هستند که معمولا در سازه های ساختمانی نصب می شوند. در واقع، لوله upvc دسته ای از لوله های پلاستیکی است که از پلی وینیل کلرید تشکیل شده است اما فاقد نرم کننده است.

لوله یو پی وی سی - markazei

به دلیل در دسترس نبودن نرم کننده‌ها، لوله‌های Upvc ساختاری بسیار سفت دارند. سفتی لوله‌های UPVC با لوله‌های آهنی قابل مقایسه است. کار با لوله‌های یو پی وی سی به دلیل سفتی بسیار دشوار است. خم شدن کمتری دارد و برای کاربردهای بیشتر با ابزار برقی بریده می‌شود.
لوله‌های UPVC سازه ای بسیار پر کاربرد در پروژه‌های ساختمانی هستند. به دلیل مقاومت باورنکردنی در برابر فرسایش شیمیایی، انتخاب نهایی برای تولید لوله‌های پلاستیکی است. لوله‌های UPVC به دلیل توانایی آنها در تحمل طیف گسترده‌ای از دماها برای طراحی وسایل استفاده می‌شوند.

لوله یو پی وی سی چیست؟

UPVC یکی از انواع پی وی سی است. آنها بسیار سفت هستند زیرا هیچ نرم کننده اضافه نمی شود. از این رو نام پلی وینیل کلرید پلاستیکی نشده است. UPVC عمدتا در ساخت لوله استفاده می شود. به راحتی خم نمی شوند. گاهی اوقات کار روی آن دشوار می شود. لوله های UPVC را می توان به دلیل خواص سفت و قوی با لوله های آهنی مقایسه کرد.
لوله های UPVC را می توان با ابزار برقی برش داد. آنها به راحتی آتش نمی گیرند. آنها بسیار مقاوم هستند و همچنین قابل بازیافت هستند. UPVC گاهی اوقات به عنوان جایگزینی برای چوب در مناطق ساختمانی عمل می کند.
یکی از مهم ترین ویژگی های UPVC مقاوم بودن آن در برابر فرسایش شیمیایی است. از این رو در صنایع شیمیایی کاربرد زیادی دارد. لوله UPVC همچنین در برابر دما مقاوم هستند و برای تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. از لوله UPVC برای فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود زیرا در شرایط آب و هوایی شدید تغییر شکل و اندازه ندارند.

آشنایی با انواع لوله یو پی وی سی

در این بخش از مقاله به معرفی انواع لوله یو پی وی سی می پردازیم:
لوله یو پی وی سی در انواع و مدل‌های مختلف از جمله نمدی، واکسی، چسبی، رزوه‌ای و پیچی تولید می‌شوند. انواع متعدد این نوع لوله‌ها، آنها را برای کاربرد‌های خاص، مناسب می‌کند. برخی از انواع لوله‌های یو پی وی سی برای انتقال سیالات بدون فشار به کار برده می‌شوند و برخی دیگر در پروژه‌هایی استفاده می‌شوند که نیاز به فشار چندانی نیست. در صورتی که هدف از اجرای پروژه انتقال سیالات فشار کم باشد، مدل‌های معمولی موجود در بازار، مناسب خواهند بود. اما اگر برای انتقال سیالات فشار قوی استفاده شوند، در این شرایط، لازم است که از اتصال جوش غافل نشوید.

ویژگی لوله های یو پی وی سی

قیمت لوله upvc - markazei

لوله های UPVC یک محصول مفید در کاربرد های صنعتی هستند. لوله های UPVC مقاومت بالایی در برابر خوردگی شیمیایی دارند و به دلیل سفتی که دارد در کاربردهای فنی استفاده می شود. لوله های UPVC می توانند فشار بالای آب و بخار را تحمل کنند. استحکام کششی بالایی دارد. این یک لوله بدون نرم کننده است و می تواند در سیستم های آبرسانی بدون ورود نرم کننده ها به آب نصب شود. برای محیط زیست مضر نیست زیرا هر ترکیب آلی مضر را کاتالیز می کند.

دیواره های لوله UPVC حتی پس از مدت ها خوردگی نمی کنند. ضریب اصطکاک پایینی دارد که از خوردگی داخلی جلوگیری می کند. در مجموع، لوله های UPVC کاربردهای زیادی دارند. هم به عنوان لوله داخلی و هم به عنوان لوله خارجی در منازل وارد می شود. با وجود تمامی این مزایای خوب که در مورد لوله یو پی وی سی سراغ داریم، لوله های UPVC این عیب را دارند که کمی گران هستند و محدودیت های طولی دارند.

مزیت لوله های یو پی وی سی

مزایا و معایب لوله های یو پی وی سی چیست؟ لوله یو پی وی سی عمدتا برای انتقال آب و فاضلاب استفاده می شود. این یک محصول بادوام است که می تواند با حلال ها، حرارت و اورینگ ها جوش داده شود. پیکربندی های مختلف این سازه برای برنامه های مختلف استفاده می شود.
نمونه ای که تقریباً در تمام سیستم های تهویه و لوله کشی خانگی استفاده می شود معمولاً سفید است و برای مصارف شرب طراحی شده است. نوع خاصی از این لوله ها برای فضای داخلی وجود دارد که می توان از آن برای آب سرد و گرم استفاده کرد. در ادامه به مهم ترین مزایای لوله یو پی وی سی اشاره می شود:

بیشتر بخوانیم: قیمت لوله upvc استخری

  • لوله های پلاستیکی سبک وزن، مقاوم در برابر حملات شیمیایی هستند.
  • آنها هزینه های مدیریت، حمل و نقل و نصب را کاهش می دهند.
  • اتصالات کمتر باعث تسهیل سرعت و کاهش احتمال نشتی می شود.
  • در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند.
  • این لوله ها خاصیت الاستیک خوبی دارند.
  • سطح داخلی صاف لوله ها اصطکاک کمتری را ایجاد می کند.
  • به دلیل اصطکاک کمتر باعث صرفه جویی در انرژی در انتقال آب می شود.

معایب لوله های پلاستیکی

  • لوله های پلاستیکی یو پی وی سی به دلیل خاصیت تجزیه نشدن در دمای بالا نصب نمی شوند.
  • به راحتی شکسته می شوند.
  • در دماهای بالاتر استحکام لوله های پلاستیکی کاهش می یابد.

کاربرد لوله های یو پی وی سی چیست؟

لوله های یو پی وی سی کاربردهای متنوعی دارند: آنها معمولاً برای سیستم‌های فشار آبرسانی، زهکشی، آبیاری (قیمت لوله upvc استخری)، جمع آوری آب باران استفاده می‌شوند. لوله‌های یو پی وی سی به عنوان سازه‌های بادوام و سبک وزن شناخته می‌شوند که آنها را به ویژه در کاربرد‌های فوق الذکر محبوب می‌کند.

تفاوت لوله یو پی وی سی و لوله پی وی سی

تفاوت های اصلی لوله های PVC و UPVC را می توان در موارد زیر جستجو کرد:

قیمت لوله upvc - markazei
  • لوله های پی وی سی حاوی نرم کننده های بی رنگ و بی بو هستند، در حالی که لوله های PVC فاقد نرم کننده هستند.
  • لوله های پی وی سی به گونه ای طراحی شده اند که نرم تر و دوام کمتری داشته باشند، در حالی که لوله های پی وی سی دوام بیشتری دارند.
  • لوله های PVC نرم و انعطاف پذیر هستند، در حالی که لوله های PVC سفت و محکم ساخته شده¬اند.
  • لوله های پی وی سی به دلیل نرم کننده ها می توانند برای سلامتی مضر باشند، در حالی که لوله های پی وی سی دوستدار محیط زیست هستند.
  • لوله های پی وی سی در برابر مواد شیمیایی مقاومت کمتری دارند، در حالی که لوله های یو پی وی سی در برابر فرسایش شیمیایی مقاومت باورنکردنی دارند.

به طور کلی، لوله یو پی وی سی و لوله پی وی سی، هر دو نوع لوله های پلاستیکی هستند که در سیستم های لوله کشی استفاده می شوند. لوله  پلی وینیل کلرید پلاستیکی نشده، سفت و محکم است اما به اندازه PVC مقاوم در برابر حرارت نیست. PVC مقاومت دمایی بالاتری نسبت به یو پی وی سی برای سیستم های آب گرم تا 60 درجه سانتی گراد دارد.
پی وی سی به دو صورت تولید می شود. یکی سفت و سخت و دیگری انعطاف پذیر است. بسته به محصولاتی که در آنها استفاده می شود، نرم تر و انعطاف پذیرتر می شود.
تفاوت دیگر  بین Pvc و Upvc در این است که لوله پی وی سی یک لوله پلاستیکی است که حاوی BPA و فتالات است. از طرفی UPVC یک لوله غیر پلاستیکی است. Pvc به دلیل وجود دو نرم کننده پلاستیکی انعطاف پذیر است، در حالی که Upvc یک پلاستیک سفت و سخت است. همچنین کاربرد آنها در صنایع مختلف متفاوت است.
پی وی سی مخفف پلی وینیل کلراید است که ترکیبی از مواد پلاستیکی و وینیل است. این یک پلیمر ساخته دست بشر است که به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود.
به عنوان جایگزینی برای لوله های آلومینیومی و مسی استفاده می شود. لوله های pvc کاربردهای متعددی دارند، مانند ساخت درب، پنجره، مبلمان و غیره.
Upvc به معنای وینیل کلرید پلاستیکی نشده است. به طور کلی برای قاب پنجره استفاده می شود. این لوله برای مدت زمان طولانی ماندگاری آن توصیه می شود. لوله های UPVC به دلیل عدم استفاده از نرم کننده ها برای سلامتی مضر نیستند.
زیست تخریب پذیر نیست و در طبیعت تجزیه نمی شود. به دلیل مقاومت باورنکردنی در برابر مواد شیمیایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات ظاهری لوله یو پی وی سی

لوله یو پی وی سی - markazei

UPVC مخفف پلی وینیل کلرید غیر پلاستیک شده نوعی PVC است که شامل نرم کننده نمی‌شود. به همین دلیل، لوله UPVC سفت‌تر و سخت‌تر می‌شود. این در حالی است که لوله UPVC در برابر آسیب‌های شیمیایی مقاوم‌تر می‌باشد. UPVC یک ماده شفاف، بسیار سخت و مقاوم در برابر انواع جو یا رطوبت است. همچنین می توان از این نوع لوله در مناطق قابل اشتعال استفاده کرد زیرا اشتعال پذیری کمی دارد. 

این نوع لوله‌ها دارای ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی هستند و کاربرد گسترده‌ای دارند. از این رو به عنوان بهترین محصول برای لوله کشی ساختمان‌ها و… شناخته می‌شود.

مشخصات فنی لوله های پی وی سی

پی وی سی در سال 1872 توسط یک شیمیدان آلمانی پس از آزمایشات و تحقیقات فراوان کشف شد. پی وی سی در خالص‌ترین شکل آن سفید رنگ و شکننده است. هنگامی که شیمیدانان روسی در قرن بیستم سعی کردند از پی وی سی به عنوان یک محصول تجاری استفاده کنند، شکست خوردند زیرا سختی پی وی سی مشکلات زیادی وجود داشت.
سپس یک روش منحصر به فرد ایجاد شد که در آن PVC پلاستیکی ساخته شد. بنابراین لوله‌های PVC قابلیت خم شدن و انعطاف پذیری بیشتری را به دست آوردند. اکنون پردازش این نوع لوله‌ها به عنوان یک محصول تجاری بسیار آسان تر انجام می‌گیرد. انواع مختلفی از افزودنی‌ها در PVC استفاده می‌شود مانند نرم کننده‌های فتالات، دی-2-اتیل هگزیل فتالات، تثبیت کننده‌های فلزی، تثبیت کننده‌های حرارتی و غیره.
خاصیت لوله PVC این است که دارای یک پلیمر ترمو پلاستیکی است و در عین حال، مقاومت الکتریکی، شیمیایی، مکانیکی، حرارتی و… دارد. شکل کامل PVC پلی وینیل کلراید است و فرم کامل UPVC پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی است. پی وی سی می‌تواند از نرم کننده‌ها تشکیل شده باشد و هم بدون نرم کننده باشد. علی رغم اینکه لولهPVC هم انعطاف پذیر و هم سفت است اما لوله‌های UPVC سفتی بالایی دارند.
به طور کلی، ویژگی‌های لوله PVC عبارتند از سخت، قوی، الاستیک، خم شدن، انعطاف پذیر، بادوام، کم هزینه و…

لوله پی وی سی سخت چیست؟

لوله‌های پی وی سی لوله‌های پلاستیکی هستند که از مواد ترمو پلاستیک تشکیل شده اند. این پی وی سی در سال 1925 اختراع شد. پی وی سی به طور گسترده در بسیاری از صنایع برای اهداف مختلف استفاده می‌شود. سالانه حدود 40 میلیون لوله پی وی سی برای مصارف متعدد تولید می‌شود. لوله‌های پی وی سی در دو دسته به بازار عرضه می‌شوند. یکی لوله‌های سخت و دیگری شیلنگ‌ها. در تولید لوله‌ها از شکل صلب لوله‌های PVC استفاده می‌شود. لوله‌های صلب در کاربردهایی مانند ساخت درب و پنجره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
لوله‌های پی وی سی کاربردهای متعددی دارند. برای فشار دادن ماشینی به نام اکسترودر به داخل لوله توخالی استفاده می‌شود. این لوله یکی از رایج ترین لوله‌های جامد در بازار محسوب می‌شود. به دلیل ماندگاری در لوله‌های آبیاری کاربرد زیادی دارند. لوله‌های پی وی سی سخت یک وسیله مقرون به صرفه برای سیستم‌های لوله کشی هستند. لوله‌های پی وی سی سخت می‌توانند در برابر حرکات و خم شدن شدید مقاومت کنند. به دلیل مقاومت در برابر حرکات، برای مناطق زلزله خیز مناسب است. لوله‌های پی وی سی می توانند لرزش شدید زمین را بدون شکستگی تحمل کنند.
لوله‌های پی وی سی خواص فیزیکی و شیمیایی زیادی دارند. به دلیل مقاومت در برابر اسید‌ها، نمک‌ها و سایر واکنش‌های شیمیایی، انتخاب ارجح برای نصب فاضلاب است. خواص مکانیکی لوله‌های PVC با افزایش وزن مولکولی تقویت و با افزایش دمای مولکولی کاهش می‌یابد. به دلیل ماهیت قطبی بالا، ظرفیت عایق الکتریکی کمتری دارد.

موارد مصرف لوله های یو پی وی سی

لوله‌های یو پی وی سی بسیار محکم هستند تا جایی که به سختی آسیب می‌بینند. عمر مفید این سازه باعث می‌شود تا برای سال‌های طولانی، ماندگار خوبی داشته باشد. این محصول به دلیل مقاومت بالا در برابر انواع شرایط محیطی، در بسیاری از پروژه‌های انتقال فاضلاب، تامین آب و انتقال سیال به کار برده می‌شود.
واقع، ویژگی‌های مهم لوله یو پی وی سی، سفتی و سخت و بادوام بودن آن است. به همین دلیل خم نمی‌شود و برای حمل و نقل آب آشامیدنی ایمن است. لوله‌های یو پی وی سی با دارا بودن بالاترین خواص فنی و مکانیکی پاسخگوی نیازهای اقتصادی و زیست محیطی دنیای امروزی است.

برندهای تولیده کننده لوله یو پی وی سی

تقاضای زیاد بازار برای لوله های یو پی وی سی باعث می شود تا برند های مختلفی در سر تا سر جهان به تولید این محصول بپردازند. نیاز بازار کشور ما به لوله های یو پی وی سی هم به صورت داخلی و به هم به شکل وارداتی برطرف می شود. محصولات تولید داخلی، توسط شرکت ها و کارخانه هایی عرضه می شوند که در این حوزه فعالیت حرفه ای دارند. در حال حاضر شرکت های تولید کننده داخلی، زیاد هستند اما فقط تعداد محدودی از آنها موفق به عرضه محصولات با کیفیت شده‌اند.

لوله یو پی وی سی سفید

لوله یو پی وی سفید بسیار سبک وزن است و به راحتی نصب می شود. در عین حال، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و واکنش های شیمیایی نشان می دهد. این نوع لوله به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارد، به راحتی سیالات را عبور می دهد. جالب است بدانید که لوله یو پی وی سفید به هنگام عبور آب، به هیچ وجه بر رنگ و مزه سیال، تاثیر نمی گذارد. سهولت استفاده و هزینه های مقرون به صرفه لوله یو پی وی سی سفید باعث کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف می شود.

طول لوله یو پی وی سی چقدر است؟

لوله های یو پی وی سی بر اساس طول متفاوتی که دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی عملیات اجرایی نیاز به طول کوتاه‌تر لوله های یو پی وی سی است و در برخی پروژه های دیگر لازم است که لوله هایی مورد استفاده قرار بگیرند که طول بیشتری دارند. در شرکت بازرگانی تامین پایدار، شما مشتریان محترم می توانید متنوع ترین لوله های یو پی وی سی را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. همین الان با کارشناسان بخش فروش تماس بگیرید.

کاتالوگ لوله پی وی سی

در کاتالوگ لوله پی وی سی به مشخصات فنی محصول و دستورالعمل های نصب، پرداخته شده است. به هنگام خرید محصول می توانید کاتالوگ ان را مشاهده نموده و با اطلاع یافتن از مشخصات و ویژگی های آن، تجربه خرید رضایت بخش تر را به دست بیاورید. توجه داشته باشید که عدم توجه به مشخصات فنی محصول ممکن است باعث به هدر رفتن هزینه های شما بشود. بنابراین، توصیه می شود در هنگام خرید محصول حتما کاتالوگ آن را بررسی نموده و سپس اقدام به خرید کنید. با در نظر گرفتن این موضوع که دستورالعمل های نصب نیز در کاتالوگ محصول درج شده است، می توانید از آنها برای نصب صحیح لوله یو پی وی سی در پروژه های ساختمانی استفاده کنید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی