جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

معماری و تاریخچه آن

 

معماری باستانی :

 اهرام مصر ، کولوسئوم در رم ، تاج محل هند ، دیوار بزرگ چین – برخی از برجسته ترین دستاوردهای معماری جهان هستند که با سنگ تراشی ساخته شده اند. از طریق تمدن ، معماران و سازندگان برای زیبایی ، تطبیق پذیری و دوام خود سنگ تراشی را انتخاب کرده اند. سنگ تراشی ها در برابر آتش ، زلزله و صدا مقاوم است. سازه های سنگ تراشی شده هنری و با دوام می توانند در برابر سایش طبیعی و سیر شدن قرنها مقاومت کنند.

 

سطح پیچیدگی درگیر در کار سنگ تراشی، از قرار دادن یک دیوار سنگ تراشی ساده تا نصب یک نمای بیرونی تزئین شده یا ساختمان مرتفع متفاوت است. این که آیا شما با آجر ، بلوک ، کاشی ، سنگ تراشی یا سنگ کار می کنید ، و فارغ از سطح کار در ساخت ، مهارت و دقت سنگ تراشی را هرگز نمی توان با ماشین آلات جایگزین کرد.

 

بیشترین استفاده از محصولات توسط معمار ها ، آجر خشت و بلوک بتونی است. آجر قدیمی ترین محصول تولیدی انسان است. آجرهای خشت خورشیدی بیش از ۶۰۰۰ سال پیش در ساخت و ساز ساختمانها مورد استفاده قرار می گرفتند. به منظور جلوگیری از تحریف و ترک خوردگی شکل های رس ، کاه خرد شده و چمن به مخلوط رس اضافه شد. قدم بزرگ بعدی در جهت افزایش تولید آجر در حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد اتفاق افتاد. در این زمان تولید کنندگان شروع به تولید آجر به شکل یکنواخت کردند. در کنار شکل دادن آجر ، حرکت از آفتاب گرفتن به آتش نیز یکی دیگر از تغییرات مهم بود. این باعث دوام آجر شد.

 

معماری ابوالهول بزرگ جیزه

در طول قرن ها روشهای تولید آجر به تکامل خود ادامه داده است. امروزه ،. آجر از شیل و خاک رس تشکیل شده و در کوره های تقریباً ۲۰۰۰ درجه فارنهایت پخته می شود. فرآیند پخت باعث می شود که ذرات رس از نظر شیمیایی به هم بپیوندند.

 

با پیچیدگی بیشتر ساخت و ساز آجر ، استفاده از آجر پیچیده تر شد. تکامل طراحی ساخت و ساز آجر ، تا حدودی منجر به توسعه بلوک بتونی شد.

 

ساخت و استفاده از بلوک بتونی در مدت زمان طولانی تکامل یافت. این تکامل ناشی از ایجاد دیواره های حفره بود. هنگامی که در ابتدا توسعه یافت ، دیوارهای حفره از دو دیوار آجری یا سنگی مجزا تشکیل شده بود که تقریباً یک فضای هوای ۲ اینچی بین آنها وجود دارد.

 

معماری تاج محل

دیوارهای حفره برای کاهش مشکلات مرتبط با نفوذ آب ایجاد شده است. آبی که درون دیواره بیرونی آب می خورد ، پس از آن دیوار پایین می رود ، در حالی که دیوار داخلی خشک می ماند. دیوارهای حفره به زودی به عنوان بهترین راه برای ساخت ، نه تنها به دلیل کمک به کاهش مشکلات نفوذ آب ، بلکه به دلیل اینکه می توانند از یک سنگین سنگین مانند سقف یا کف حمایت کنند ، شناخته شدند. در سال ۱۸۵۰ بلوک ویژه ای با سلول های هوا ایجاد شد. با گذشت سالها ، تغییراتی در این محصول ارائه شد تا اینکه صنعت به کالای استانداردی که امروز می بینیم ، رسید.

 

معماری دیوار بزرگ چین

بلوک های بتونی با مخلوطی از سیمان ، شن و ماسه سنگ و سنگ خرد شده یا مصالح سبک ساخته می شوند. کارخانه های بلوک بتونی امروزه کاملاً خودکار هستند. مواد اولیه از کامیون ها یا اتومبیل های راه آهن به سطل سطل بار می شوند. از آنجا مخلوط وزنه برداری می شود ، به میکسر منتقل می شود و به دستگاه بلوک تغذیه می شود. در صورت لزوم ، رنگ اضافه می شود. این دستگاه حدود شش ثانیه طول می کشد تا یک بلوک شکل بگیرد. بلوک های تازه ساخته شده داخل پالت ها قرار می گیرند و در اتاقهای بخار شونده قرار می گیرند. پس از فرآیند پخت ، آنها را جمع کرده و برای زایمان به حیاط انبار می برند.

 

پس از گذشت بیش از ۶۰۰۰ سال ، سنگ تراشی هنوز هم امروز مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که به ساختمان های اداری ، مدارس ، خانه ها ، پاسیو ها و شومینه ها نگاه می کنید ، متوجه خواهید شد که جنبه های زیادی از جامعه وجود دارد که در آن نوعی از سنگ تراشی مشاهده خواهید کرد.

 

نظرتان راجع به این نوشته


دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی