جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

نانو کریستال

 جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید

نانو کریستال ها ذره های هستند که بر اساس نقاط کوانتومی حداقل یک وجه آنها از ۱۰۰ نانومتر کوچکتر است. اندازه کوچک این کریستال ها آنها را از سایر بلور های بزرگتر متمایز می کند  نانو بلورهای سیلیکونی می توانند، انتشار نور کارامدی داشته باشند در صورتی که سیلیکون فله این خاصیت را ندارد. همچنین هنگامی که در یک جامد دیگر مخلوط شــده باشند، می توانند خواص ذوب آن ماده جامد را تغییـر دهند و آنها می توانند به عنوان سیستم های تک دامنه رفتار کنند که می تواند بدون تامل حضور مرزهای دانه و سایــر نقایص، به توضیح رفتار نمونه های ماکروسکوپی یک ماده مشابه کمک کند.

نانو کریستال ها در مصرف شیشه باعث صرفه جویی می شوند

۳۰-۴۰-% از انرژی آب در کره زمین صرف گرمایش، سرمایش، تهویه و روشنایی می شـود پیش بینی می شـود که پنجره های هوشمـند (دارای نانو بلور) از دو طـریق در کاهش این میزان مصرف انرژی نقش مهمی داشته باشند:
اول تولید انرژی توسط خودشان و دوم با عایق کردن بهتر به طوری که به نور اجـازه عبور می دهند اما اجـازه عبـور گـرما بـه داخـل ( در تـابستان) و خـارج (در زمستـان) را نـمـی دهـد. پـنـجره های نانو کریستال مسدود کننده مادون قرمز به بازده انرژی یک ساختمان کمک می کنند زیرا آنها نسبت به نور مرئی هادی هستند اما اشعـه انتقـــال گــرما را مسدود می کنند  ایـن پنجره ها سیستم های منفعلی هستند که به کاهش مصرف انرژی کمک می کنند و در حال حاضر در بـازار موجود هستند.

نانو کریستال

یکی از مهمترین چالش های فناوری کارآمد در مصرف انرژی، کاهش هزینه های آنها بـا تولید با مواد اولیه و دستگاه های ارزان قیمـت و ترجیحا استفاده از فناوری های سبز (نانو کریستال دوست دار طبیعت) است.
با پایین آوردن هزینه فناوری پنجره عـایق کننده گرما، به عنوان مثال با جایگزین کردن نقره با فلزات ارزان تر، آنـها می تواننـد پذیرش وسیـع تری را داشته باشند، و در نهایت به یک بازده بیشتر کلی انرژی ساختمان ها تبدیل شوند.

مشتری گرامی

برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی