جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

نحوه ساخت فرفوژه

ساخت فرفوژه

ساخت فرفوژه

ساخت فرفوژه

فورج کردن ، یک تکنیک شکل گیری آهن یا فلز با استفاده از نیروهای فشرده و متمرکز، از زمانی که بین النهرین باستان است، تکنیک ساخت فلزات اساسی است. از آنجا که ریشه های آن در هلال بارور، فرآورده ها تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده اند، در نتیجه یک روند کارآمد، سریع تر و با دوام تر است.

این به این دلیل است که امروزه فرایند ساخت فرفوژه  بیشتر با استفاده از پرس جعل یا ابزار چکش که توسط برق، هیدرولیک یا هوا فشرده شده است، انجام میشود.

مزایای فورفوژه

عمل تهاجمی جعل باعث تغییر شکل  فلز میشود که در نهایت به ساخت فرفوژه ختم میشود، لازم به ذکر است منجر به جریان نزولی دانه می شود. این باعث میشود که فلز قدرت آن را حفظ کند.

اثرات جانبی این جریان دانه منحصر به فرد عبارتند از حذف نقص ها، غلظت ها و تخلخل در محصول. یکی دیگر از مزیت های جعل هزینه های نسبتا پایین است که با تولید متوسط ​​و بلند تولید میشود.

هنگامی که ابزار جعل ساخته شده است، محصولات را میتوان با سرعت نسبتا بالا با حداقل خرابی تولید میشود.

فورج داغ

دو نوع اصلی از فورج – گرم و سرد وجود دارد.جوشکاری داغ نیاز به گرمایش فلز بالاتر از دمای باز شدن آن دارد. این می تواند به معنی فلزات گرما تا ۲۳۰۰ درجه فارنهایت باشد.

مزیت اصلی فورج داغ کاهش انرژی مورد نیاز برای ساخت فلز به درستی است. این به این علت است که گرمای بیش از حد باعث کاهش قدرت عملکرد و بهبود انعطاف پذیری میشود. محصولات فورج همچنین از برطرف شدن تناقضات شیمیایی سود میبرند.

فورج سرد

فورج سرد به طور معمول به فلز فورج کردن در دمای اتاق اشاره می کند، هرچند که دمای زیر کریستالیزاسیون امکان پذیر است.

بسیاری از فلزات، مانند فولاد با کربن بالا، به راحتی برای فورج سرد بسیار قوی هستند. علیرغم این مانع، فورج سرد، زمانی که به استانداردهای کنترل ابعاد، یکنواختی محصول، پایان سطح و آلودگی می آید، معادل گرمتر خود را می کند.

جعل سرد شامل تکنیک های متعددی است، از جمله خم شدن، اکسترود کردن، سرخ کردن و سرماخوردگی. با این حال، این تطبیق پذیری افزایش می یابد به قیمت، به دلیل فورج سرد نیاز به تجهیزات قوی تر و ممکن است درخواست استفاده از تداخل های متوسط.

انواع دسته های فورفوژه

فراتر از قالب سازی داغ و سرد، بسیاری از فرآیندهای خاص وجود دارد. این طیف وسیعی از فرایندها را می توان به سه گروه اصلی چتر تقسیم کرد:

شکل کشیدن عرض محصول را کاهش می دهد و طول را افزایش می دهد.فرورفتن فرورفتگی موجب افزایش عرض محصول و کاهش طول می شود.شکل گیری فشرده جریان جریان را در چند جهت یا سفارشی فراهم می کند.

این سه دسته شامل بسیاری از انواع خاصی از فورج :

هنگامی که مسطح می افتد و هیچ پروفیل precut در فورج وجود ندارد، این فرایند نامیده می شود که در آن فورج معدن باز (یا فورج اسمیت) نامیده می شود.

طراحی باز اجازه می دهد تا فلز در همه جا به جز جایی که آن را به مرگ می پوشد. برای رسیدن به حداکثر نتایج، حرکت صحیح قطعه کار، که باید بیش از ۲۰۰،۰۰۰ پوند باشد. در وزن و طول ۸۰ فوت، ضروری است. این امر برای دزدی هنر کوتاه مدت یا برای شکل گیری شمش ها قبل از اقدامات ثانویه شکل گیری سودمند است.

فورج بسته شدن

فورج مرگ بسته، گاهی اوقات به معنی فشرده سازی جعل می شود، استفاده از قالب ها را انجام می دهد.این قالب ها به یک غبطه متصل می شوند، در حالی که یک چکش، فلز مذاب را به حفره ها منتقل می کند.

ضربه های چندگانه و یا حفره های مرگبار اغلب در هنگام جعل هندسه های پیچیده استفاده می شود.هزینه های بالای ابزار اولیه بسته به عملیات کوتاه مدت گرانبها می شود، اما این فرایند به دلیل افزایش تولید قطعات، هزینه می شود.

خاتمه بسته شدن قالب همچنین قدرت استثنایی را بر روش های جایگزین ارائه می دهد. کاربردهای فراوانی از جمله جعل کردن جعبه شامل تولید قطعات خودرو و ابزار سخت افزاری است.

زمان تماس فلزی با قالبها به طور قابل توجهی طولانی تر از سایر انواع فورج است، اما این فرآیند از داشتن توانایی به طور همزمان تمام محصول را تغییر می دهد، در مقابل به یک بخش محلی تبدیل شده است.

یکی دیگر از مزایای فشرده سازی مطبوعات، توانایی سازنده برای نظارت و کنترل سرعت فشرده سازی خاص است. برنامه های مطبوعاتی فورج متعدد هستند، زیرا هیچ اندازه ای برای محصول وجود ندارد که بتوان آن را ایجاد کرد. پرس فورج می تواند داغ یا سرد فورج باشد.

فورج رول

فورج رول فرآیند افزایش طول میله یا سیم است.سازنده میله های فلزی گرم را بین دو رول استوانه ای قرار می دهد که چرخش و فشار متناوب را برای شکل دادن به فلز به کار می گیرد. مزایای کوره رول شامل حذف فلش و ساختار دانه ای برتر می باشد.

کلمه مرتبط : ساخت فرفوژه

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی