جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

نسل جدید رنگ ساختمانی

جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید

 10 خط

 02166143881

نسل جدید رنگ ساختمانی و خانه هوشمند

رنگ های اکریلیک پایه آب نسل جدید رنگ ساختمانی می باشند که نقاشی ساختمان با توجه به مسائل زیست محیطی و عدم استفاده از حلال های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ ها رو به افزایش است. بطوری که به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ های روغنی الکیدی می باشند.

از ویژگی های فنی نسل جدید رنگ ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مقاومت شستشوی بسیار خوب، فقدان بوی نامطبوع و سازگار با محیط زیست به دلیل عدم استفاده از حلال های نفتی و آلی، دارا بودن پوشش خوب و داشتن صرفه اقتصادی و اعمال آسان آن ها بر روی سطح . رنگ های اکریلیک سیلیکون مخصوص نما نیز مخصوص استفاده در نمای ساختمان بوده و ویژگی های فنی آن شامل : تنفس، مقاومت خوب در برابر نفوذ آب، مقاومت در برابر آلودگی های سطح، پوشش بالا و عدم جذب چرک و حفظ تمیزی سطح می باشد. این رنگ‌ها بسیار متنوع هستند.این رنگ ها برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و بازسازی ساختمان به آهستگی خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح قابل استفاده است. خاصیت ویژه این رنگها به خاطر بدون بو بودن آنهاست.

نسل جدید رنگ

نسل جدید رنگ ساختمانی

تاثیرات رنگها

رنگها سراسر زندگی ما را در اختیار داشته و غیر قابل اجتناب هستند. هر رنگی داستان خودش را دارد؛ هر رنگی فرهنگ و حس خودش دارد؛ پس باید رنگ ها را بشناسیم، با آن ها ارتباط برقرار کنیم و از وجود آنها استفاده کنیم؛ این دقیقا یعنی روانشناسی رنگ ها! به عبارتی با روانشناسی رنگها، فرد می‌تواند وضعیت روحی و ضمیر ناخودآگاه خویش بهتر را بشناسد. با عدم جایگزینی صحیح رنگ در مکان خاص خود و به کارگیری نادرست آن در محیط های انسانی، صدمات روحی شدیدی بر انسان وارد خواهد آمد. یک رنگ بخش میانی مغز را تحریک می کند و در پتینه نتیجه بر اعصاب و روان انسان اثر می گذارد.

رنگ ها آنچنان در روح و روان آدمی اثر می گذارند که موجب تغییر رفتار وی می شوند و این نوع تغییر به تحول در خصوصیات و شخصیت افراد منجر می گردد. انسان و رنگ زیر مجموعه ای از نظام کل و جهان میباشند، لذا انسان و رنگ و طبیعت دائما در بازسازی ساختمان تعامل با هم بوده و در نهایت انسان محصور در چهار دیواری طبیعت را تحت تأثیر کلی و محسوس قرار می دهند.

رنگهای خالص و رنگهای تند سفید آمیخته غلاب تأثیرگذارتر و رنگهای ملایم تأثیرپذیرتر به حساب می آیند که این امر درباره پس تصویر، کنتراست همزمانی و کنتراست مکمل صدق میکند. رنگهای درخشانتر رنگهای ملایم تر را تحت تأثیر قرار می دهند. پس تصویر اساساً به محرک رنگی قوی نیاز دارد. حتی دقیق ترین و با برنامه ترین تلاش را هم که برای ایجاد پس تصویر با رنگهای ملایم به کار ببندیم پتینه به نتیجه نخواهیم رسید زیرا چشم در حالت استراحت است و احتیاجی به ایجاد فام های ناموجود ندارد. کنتراست همزمانی به حضور یک فام و یک ناحیه آکروماتیک در کنار آن احتیاج دارد.

نسل جدید رنگ

نسل جدید رنگ ساختمانی

رنگها

هر چه رنگهای تحریک کننده درخشانتر یا کروماتیک تر باشند، نمود قوی تری روی سطح آکروماتیک ایجاد می شود. پس کنتراست همزمانی چه فام بسیار اشباع شده باشد چه نباشد اتفاق می افتد کاراست مکمل زمانی اتفاق میافتد که جزئی ترین  بازسازی ساختمان رابطه مکملی بین فام ها وجود داشته باشد. یک رنگ ملایم که به تنهائی خاکستری دیده می شود، وقتی که کنار رنگی به همان اندازه ملایم و بازسازی ساختمان شامل گرایشی به فام متضادش قرار بگیرد دارای یک فام قابل تشخیص می شود. (تصویر ۱۶-C را ببینید) در مبحث تفریق زمینه، درجه خلوص زمینه هیچ تاثیر بخصوصی بر تغییر رنگ روی زمینه توسط زمینه ندارد.

در حال حاضر نقش مهم نور و رنگ به عنوان عوامل زیست محیطی موثر بر بدن انسان پس از غذا، اثبات شده است. تجربیات و تحقیقات مختلف نشان می دهند که رنگ ها اثر مستقیمی بر روی فشار خون، ضربان قلب و تنفس دارند و همچنین می توانندنقاشی ساختمان بر روی فعالیت مغز تأثیر بگذارند. بر اساس این نتایج، اکنون از  رنگ ها برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود.

در دهه گذشته، برای درمان بیش از سی هزار کودک نارس متولد در سال که دچار بیماری زردی بسیار خطرناک و کشنده ای بودند به جای تزریق خون از حمامی با نور آبی رنگ استفاده شد. نتایج، بسیار شگفت انگیز بود و از طرفی به دلیل تأثیر نور آبی بر روی کارکرد پرستاران بخش و از آنجا که باعث تحریک و ایجاد عصبیت در آن ها می شد، در بسیاری از بیمارستان ها لامپ هایی با نور طلایی رنگ نما برای ایجاد آرامش در کارکنان نصب شد.

جدیدترین رنگ های ساختمانی

نسل جدید رنگ

نسل جدید رنگ ساختمانی

مولتی کالر

از جدیدترین رنگ های ساختمانی می‌توان به مولتی کالر اشاره کرد که به راحتی و سریع با اسپری قابل اجرا است. رنگ‌های مولتی‌کالر دکوراتیو بوده و یک لایۀ نازک بر روی سطوح ایجاد می‌کند و بسیار مناسب برای سطوح گچ، سیمان، بتن، آهن، آلومینیوم، چوب، رنگ، سنگ و سرامیک ، کاشی، و شیشه، پلاستیک و… است. مولتی کالر پس از اجرا به صورت رنگ زمینه با رگه‌هایی از رنگ‌های مختلف دیده می‌شود. دوده و غبار را به خودش جذب نمی‌کند به همین دلیل برای مکان‌‌های پر رفت و آمد مناسب است. قابلیت شستشوی خوبی دارد. رطوبت را جذب خود نمی‌کند و دوام بالایی دارد.

بلکا

رنگ بلکا هم از جدیدترین رنگ های ساختمانی است که در ساخت آن از الیاف سلولزی استفاده شده و حالتی شبیه کاغذ دیواری دارد. بلکا عیوب دیوار را به خوبی می‌پوشاند. عایق گرما و سرما و ضد آب است. به راحتی با شامپو فرش شسته می‌شود و در صورت ایراد پیدا کردن به راحتی ترمیم می‌شود. شاید فکر کنید به دلیل داشتن الیاف سلولزی ممکن است باعث این حساسیت شود ولی این رنگ کاملاً ضد حساسیت است.

پتینه

از پرطرفدار‌ترین و جدیدترین رنگ های ساختمانی پتینه است. در این نوع رنگ آمیزی می‌توانید طرحی مطابق با سلیقه خودتان روی دیوارها پیاده کنید رنگ‌‌های پتینه دوام، قابلیت ترمیم و لکه‌گیری بالایی دارند و یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که به راحتی شسته می‌شوند.

کلمات مرتبط : نسل جدید رنگ ساختمانی

مشتری گرامی

برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.
نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی