جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

ورقه استیل: فرایند تولید

ورقه استیل  و تولید آن دارای اهمیت زیادی در صنعت آهن الات و فولاد است. این ورقه استیل ابتدا در کوره های ذوب مواد بازیافتی، ذوب می شوند. از نظر آلیاژی خالص سازی می شوند، در مرحله ی بعد مواد شیمیایی به آهن مذاب افزوده می شود تا آلیاژ مورد نظر به دست آید.

سپس وارد مرحله ریخته گری می شود که در این مرحله سرد و منجمد می شود . همچنین حداکثر عرض هم تایین می گردد. و توسط هوا برش ورق ها جدا می گرددند و قبل از ورود به مرحله بعدی ورقه ها روی زمین خوابانده می شوند تا دچار نقص نیاشند.

اولین مرحله کاهش ضخامت نورد گرم نام دارد. در این فرایند ورقه ها تا دمای ۱۲۵۰ درجه سانتی گراد گرم می شوند اولین کاهش ضخامت در چند مرحله پاس نورد انجام می شود مادامی که محصول در کوره گرمای خود را حفظ می کند و بعد از ۷ مرحله به ضخامت تقریبی مورد نظر می رسد.

در این مرحله بخاطر رنگ اکیسد به محصول کویل سیاه گفته می شود و در نهایت برای شستشو با مواد شیمیایی آماده می شوند.

در این مرحله که نورد سرد و آنیل نهایی نام دارد ضخامت بنا به نیاز مشتری کمتر می شود و خواص مورد نیاز با توجه به درخواست مشتری بر روی ورقه ها اعمال می شود پرداخت نهایی نیز در این مرحله به محصول داده می شود که متناسب با مورد استفاده و زیبایی می باشد مثلا لوازم داخل منزل.

ضخامت کویل سفید (همام کویل سیاه بعد از پرداخت) دوباره در این فرایند کاهش می یابدن ورد سرد برای کاهش ضخامت و بهبود کیفیت سطح صورت می گیرد. بعد از نورد سرد، عملیات آنیل، خواص مکانیکی استنلس استیل را بهبود می دهد. سپس با یک عملایت شستشوی شیمیایی اکسید ها از بین می روند. عملیات دیگر این است که برای حصول سطح پرداخت آنیل روشن (BA) با توجه به نیاز، آنیل تحت یک اتمسفر محافظت شده انجام گیرد. فرایند آنیل، داکتیلیتی و شکل پذیری را بهبود می بخشد. در این مرحله هیچ اکسیدی ایجاد نمی شود و هیچ شستشوی شیمیایی لازم نیست. همچنین سطح ورق بسیار براق است.

محصول ورقه استیل نهایی قابل برش در عرض و طول می باشد و با توجه به نیاز مشتری پرداخت هم می شود که شامل پولیشکاری، برسکاری و بقیه فرایند های ویژه هستند.

کویل ها قابل برش در طول، به منظور دستیابی به ورق ها و دیسک ها می باشند. کویل ها همچنین قابل برش در عرض به منظور دستیابی به نوار ها و ورق های نازک هستند. محصولات نهایی دیگری از جمله لوله را می توان با شکل دهی و جوشکاری ورق های تخت تولید کرد.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی