جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

قیمت لوله پلی اتیلن گازی

جهت استعلام روز قیمت لوله پلی اتیلن گازی تماس بگیرید:

لوله پلی اتیلن گازی به منظور گاز رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جهات مختلف، استفاده از این نوع لوله‌ها برای گاز رسانی نسبت به انواع دیگر لوله‌ها بهتر است. لوله پلی اتیلن گازی امروزه به صورت گسترده در کشورهای مختلف دنیا از جمله در کشور ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت لوله پلی اتیلن گازی - بازرگانی تامین پایدار

در این مقاله قصد داریم در مورد لوله پلی اتیلن گازی مواردی را ذکر کنیم و از زوایای مختلف این نوع لوله را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. مقاومت بالای لوله پلی اتیلن گازی در مقابل سیالات قلیایی و اسیدی و همچنین عوامل طبیعی و مواد خورنده باعث محبوبیت بسیار زیاد آنها شده است.

گذشته لوله پلی اتیلن گازی

اگر بخواهیم به گذشته لوله پلی اتیلن گازی نگاهی بیندازیم باید بگوییم که کاربرد این نوع لوله‌ها در گاز رسانی به دهه ۵۰ میلادی بر می‌گردد. در واقع در کشور آمریکا بود که برای اولین بار از لوله پلی اتیلن گازی در طرح های گاز رسانی استفاده شد. حدود ۲۰ سال بعد استفاده از لوله پلی اتیلن گازی از کشور آمریکا به کشورهای اروپایی سرایت پیدا کرد و کشورهایی مانند فرانسه و انگلستان هم از این نوع لوله‌ها در خطوط گاز رسانی خود استفاده کردند.
به تدریج استفاده از لوله پلی اتیلن گازی برای گاز رسانی به کشورهای مختلف دنیا هم رسید و امروزه استفاده از این نوع لوله‌ها به امر رایجی در تمام کشورهای دنیا تبدیل شده است. در واقع همه شرکت های بزرگ و دولت ها در سرتاسر دنیا به این نتیجه رسیده اند که لوله پلی اتیلن گازی مزیت های بسیار زیادی دارد که قابل صرف نظر کردن نیستند. در کشور ایران نیز همه پروژه ‌های گاز رسانی جدید با کمک همین لوله پلی اتیلن گازی صورت می‌پذیرند.

کاربرد لوله پلی اتیلن گازی

لوله پلی اتیلن گازی کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دارد. به عنوان مثال از لوله پلی اتیلن گازی به منظور انتقال گاز با حجم خیلی بالا از یک شهر به یک شهر دیگر استفاده می‌شود. انواع گاز طبیعی و گاز مایع یا همان ال پی جی و گاز پروپان و گاز کشی خانگی توسط همین لوله پلی اتیلن گازی صورت می‌پذیرند. بنابراین این نوع لوله را می‌توان بسیار پر کاربرد دانست.

قیمت لوله پلی اتیلن گازی - بازرگانی تامین پایدار

مشخصات لوله پلی اتیلن گاز

اگر بخواهیم در مورد مشخصات ظاهری لوله پلی اتیلن گازی مطالبی را عنوان کنیم باید بگوییم سطح درونی این نوع لوله‌ها کاملا صیقلی و صاف و براق است و سطح بیرونی آن ها نیز حالت صاف و ماتی دارد.
از طرف دیگر این نوع لوله‌ها دارای شناسنامه استاندارد هستند که به صورت لیبل بر روی آنها چسبانده می‌شود ویژگی دیگری که برای تشخیص لوله پلی اتیلن گازی به شما کمک می‌کند این است که این نوع لوله‌ها در هنگام جوش خیلی راحت به هم وصل میشوند و جوشی که برای چسباندن این لوله‌ها به همدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد خیلی یکنواخت و باکیفیت خواهد بود. 

بنابراین در صورتی که در زمان جوش لوله پلی اتیلن گازی با مشکل با مشکل مواجه شدید باید به وجود مواد ضایعاتی در این نوع لوله‌ها شک کنید در صورت وجود مواد ضایعاتی در مواد اولیه استفاده شده برای ساخت لوله پلی اتیلن گازی کیفیت سیستم لوله کشی پایین می‌آید و قطعا احتمال نشتی افزایش پیدا خواهد کرد.

مشخصات فنی لوله های پلی اتیلن گاز

در مورد مشخصات فنی لوله های پلی اتیلن گازی هم باید بگوییم که ابن نوع لوله‌ها دارای دو ویژگی بسیار بارز و خاص می‌باشند که آن ها را از انواع لوله های دیگر متمایز می‌کند. اولین و مهم ترین ویژگی این نوع لوله، مقاومت بسیار بالای آن در مقابل گرما می‌باشد. به نحوی که این نوع لوله می‌تواند تا ۹۵ درجه سانتی گراد گرما را تحمل کند. این ویژگی فوق العاده باعث می‌شود که امکان استفاده از این نوع لوله در شهرهای گرم سیر و بیابان های بسیار داغ ممکن باشد.
می‌دانید که کشور ایران دارای مناطقی است که جزء گرم ترین مناطق دنیا به حساب می‌آیند. بنابراین تحمل دمای بالا برای انتقال گاز می‌تواند ویژگی بسیار مهمی باشد. مثلاً لوله انتقال گازی که بین شهرهای استان های گرم سیری مانند کرمان و خوزستان و یزد و بوشهر و هرمزگان و غیره کشیده می‌شوند، حتما باید تحمل دمای بسیار بالایی داشته باشند که خوشبختانه لوله پلی اتیلن گازی این ویژگی را دارا می‌باشد.
ویژگی دوم لوله پلی اتیلن گازی که اتفاقا این ویژگی هم اهمیت بسیاری دارد، تحمل بسیار زیاد این نوع لوله در برابر خوردگی می‌باشد. لوله پلی اتیلن گازی به‌ سادگی دچار خوردگی و رسوب و زنگ زدگی نمی شود و نسبت به لوله های فلزی از این لحاظ بسیار ارجحیت دارد. می‌دانید که لوله های فلزی به راحتی دچار خوردگی و زنگ زدگی و رسوب می‌شوند.

سایز لوله های پلی اتیلن گاز

سایز لوله پلی اتیلن گازی از ۱۶ میلی متر گرفته تا ۲۵۰۰ میلی‌متر متغیر می‌باشد. البته معمولا این نوع لوله تا سایز ۷۵۰ میلی‌متر نیز تولید می‌شوند و سایز‌های بزرگ‌تر از آن برای مصارف خاص تولید می‌گردند. در صورتی که قصد خرید لوله پلی اتیلن گازی را دارید حتما باید کاربرد خود را مشخص کنید و متناسب با آن سایز مشخصی را برای خرید انتخاب نمایید.

اتصالات لوله پلی اتیلن گازی

لوله پلی اتیلن گازی خیلی نرم و انعطاف پذیر است و به راحتی خم می‌شود. در نتیجه در جاهایی که به تغییر زاویه خط لوله نیاز است، به استفاده از اتصالات نیازی احساس نخواهد شد. در مواردی هم که به این نوع اتصالات نیاز باشد، به وفور در بازار یافت می‌شوند.

لوله کشی گاز با لوله پلی اتیلن امکان دارد؟

لوله پلی اتیلن گازی را می‌توان برای لوله کشی گاز مورد استفاده قرار داد. آن قدر این نوع لوله‌ها دارای انعطاف هستند که حتی در زمین‌های ناهموار هم می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

آیا می‌توان از لوله پلی‌اتیلن برای لوله کشی گاز طبیعی استفاده کرد؟

لوله‌های گاز پلی اتیلن مناسب‌ترین گزینه برای لوله‌ کشی گاز طبیعی هستند. لوله‌های گاز پلی اتیلن وزن کمی دارند و در مقابل خوردگی مقاوم می‌باشند و خیلی راحت به وسیله فیوژن حرارتی یا اتصالات مکانیکی نصب می‌شوند.

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن گازی

استفاده از لوله پلی اتیلن گازی فواید خیلی زیادی دارد. در این قسمت از مقاله قصد داریم به چند مورد از آنها اشاره کنیم. فواید استفاده از لوله پلی اتیلن گازی عبارت هستند از:
1. منعطف بودن 
یکی از مهم ترین ویژگی های لوله پلی اتیلن گازی این است که خیلی نرم و قابل انعطاف می‌باشد و تا چیزی نزدیک به ۲۵ برابر قطر لوله، قابلیت خم شدن دارد. همین ویژگی فوق العاده باعث می‌شود که در جاهایی که به تغییر زاویه خط لوله نیاز است، نیازی به استفاده از اتصالات وجود نداشته باشد. 

قیمت لوله پلی اتیلن گازی - بازرگانی تامین پایدار

از طرف دیگر منعطف بودن لوله پلی اتیلن گازی باعث خواهد شد که استفاده از این نوع لوله در جاهای زلزله خیز، یک کار منطقی باشد.
2. به صرفه بودن
در صورتی که از لوله پلی اتیلن گازی برای لوله کشی استفاده شود. نسبت به استفاده از لوله های فولادی، هزینه کم تری صرف خواهد شد. چرا که قیمت لوله پلی اتیلن گازی نسبت به قیمت لوله فولادی کم تر است.
3. قابلیت اسکوییز 
در زمان اجرای پروژه، امکان اسکوییز کردن لوله های پلی اتیلن گازی ممکن است. در واقع اگر مشکلی در هنگام لوله کشی پیش بیاید، اسکوییز کردن این نوع لوله‌ها می‌تواند یک راه حل خوب باشد.
4. نصب راحت 
اتصال لوله های پلی اتیلن گازی به یکدیگر خیلی راحت است و شما برای وصل کردن این نوع لوله‌ها به هم دیگر با دردسرهایی که اتصال انواع دیگر لوله‌ها به هم دیگر دارند، مواجه نخواهید شد. پس از نصب لوله های پلی اتیلن گازی به یکدیگر، کم ترین نشتی ممکن وجود خواهد داشت. در صورتی که در انواع لوله های دیگر پس از اتصال لوله‌ها به هم دیگر با نشتی زیادی مواجه خواهید شد.
5. طول عمر لوله بالا
لوله پلی اتیلن گازی چیزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر می‌کند و همین امر باعث می‌شود که هزینه نگهداری و تعمیرات آن نسبت به انواع دیگر لوله‌ها بسیار پایین تر باشد.
6. مقاومت مناسب در برابر خوردگی
از آنجایی که لوله پلی اتیلن گازی مقاومت شیمیایی خیلی زیادی دارد می‌تواند در برابر ترکیبات و سیالات قلیایی، مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

معایب لوله پلی اتیلن گازی

لوله پلی اتیلن فشار قوی یک نوع لوله بسیار مفید و پرکاربرد است ولی با این وجود، این نوع لوله‌ هم خالی از عیب نیست و می‌توانیم چند عیب را برای آن بر شمریم. البته مواردی که در اینجا اشاره می‌کنیم غیر قابل حل نیستند و اگر به درستی از این نوع لوله استفاده شود، این معایب از بین خواهند رفت.
1. اولین موردی که می‌توان در مورد معایب لوله پلی اتیلن گازی به آن اشاره کرد این است که احتمال آسیب دیدن و ایجاد خراش در آن در زمان حمل و نقل وجود دارد. برای این که شما از این مشکلات در امان باشید، این نوع لوله‌ها در یک بسته بندی خاص، حمل و نقل می‌شوند.
2. استفاده از لوله پلی اتیلن گازی باعث می‌شود در مدت زمان طولانی افت فشار پیش بیاید.
3. لوله پلی اتیلن گازی ویژگی ضد اشتعال ندارد و اگر خدای نکرده آتش بر روی این نوع لوله‌ها بیفتد، احتمال آتش گرفتن سریع آنها بسیار زیاد است.

نصب و راه اندازی لوله پلی اتیلن گازی

نصب لوله پلی اتیلن گازی راحت است و سختی خاصی ندارد. اتصال لوله‌های پلی اتیلن گازی به یکدیگر خیلی راحت است پس از نصب لوله‌های پلی اتیلن گازی به یکدیگر، نشتی پیش نمی‌آید عدم وجود نشتی در انتقال خطوط پر فشار، اهمیت بسیار زیادی دارد.

آزمون های کیفی لوله پلی اتیلن گازی

قیمت لوله پلی اتیلن گازی - markazei

آزمون های کیفی لوله پلی اتیلن گازی، در چند دسته زیر قرار می گیرند:
1. دانسیته بر اساس استاندارد ISIRI 7175-5
2. شاخص جریان مذاب استاندارد ISIRI 6980
3. مقاومت حلقوی بلند مدت براساس استاندارد DIN 16961
4. مقاومت حلقوی کوتاه مدت براساس استاندارد ISO 9969
5. انعطاف پذیری حلقوی براساس استاندارد EN 1446
6. اندازه گیری میزان دوده براساس استاندارد ISIRI 7175-2
7. بازگشت حرارتی براساس استاندارد ISIRI 7175-3

8. پراکنش دوده براساس استاندارد ISIRI 7175-6
9. کنترل ابعادی براساس استاندارد DIN 16961- ISIRI 9116
10. کشش خط جوش براساس استاندارد EN1979
11. آببندی

لوله پلی اتیلن گازی تهران

در صورتی که به دنبال لوله پلی اتیلن گازی تهران هستید باید بگوییم که چندین شرکت در شهر و استان تهران اقدام به فروش و نصب این نوع لوله‌ها می‌کنند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت لوله پلی اتیلن گازی

قیمت لوله پلی اتیلن گازی به موارد مختلف بستگی دارد ولی مهم ترین عامل در قیمت این نوع لوله ها، تورم موجود در جامعه است. بدیهی است که با کاهش ارزش پول ملی، قیمت همه کالاها از جمله قیمت همه انواع لوله‌ها و به خصوص قیمت لوله پلی اتیلن گازی با افزایش قیمت چشم گیری مواجه شده است. متاسفانه نمی توانیم قیمت دقیقی برای لوله پلی اتیلن گازی مشخص کنیم چرا که قیمت همه کالاها به صورت لحظه ای تغییر می‌کنند.
چیزی که به صورت قطعی می‌توان در مورد قیمت لوله پلی اتیلن گازی عنوان کنیم این است که نسبت به لوله های فلزی دارای قیمت پایین تری هستند و همین می‌تواند یک مزیت فوق العاده برای این نوع لوله به حساب بیاید. نوع مواد اولیه استفاده شده در لوله پلی اتیلن گازی و همچنین کارخانه سازنده این نوع لوله هم در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد.
از سوی دیگر، نوع کاربرد لوله پلی اتیلن گازی هم در قیمت آن تاثیر می‌گذارد. می‌دانید که لوله پلی اتیلن گازی برای موارد مختلف استفاده می‌شود. به این معنا که می‌توان از لوله پلی اتیلن گازی برای انتقال انواع گاز استفاده کرد. طبیعتا این انواع لوله‌ها از لحاظ قیمتی با هم متفاوت هستند.

قیمت لوله پلی اتیلن گازی

قیمت لوله پلی اتیلن گازی را نمی توانیم به صورت دقیق بیان کنیم ولی خوشبختانه امکان مشاهده قیمت لحظه ای لوله پلی اتیلن گازی در سایت‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید در هر زمانی که قصد خرید این نوع لوله‌ها را داشتید، قیمت لوله پلی اتیلن گازی را از این سایت ها چک کنید. به هیچ عنوان نباید به قیمت هایی که مربوط به ماه ها و روزهای قبل است اعتماد کنید و حتماً باید قیمت لحظه ای این نوع لوله را چک کنید.
لوله پلی اتیلن گازی به صورت کیلویی به فروش می‌رسد و قیمت هر کیلو از آن به موارد زیر بستگی خواهد داشت. نوع مواد اولیه استفاده شده در ساخت این نوع لوله، هزینه حمل و نقل این نوع لوله، استاندارد بودن این نوع لوله و میزان خلوص مواد اولیه استفاده شده در این نوع لوله در قیمت آن موثر هستند.

هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی به این موارد توجه کنید

1. اولین نکته ای که در هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی باید مورد توجه قرار گیرد، فروشگاهی است که این نوع لوله را از آن خریداری می‌کنید. هر چقدر که فروشگاه، معتبرتر و با سابقه تر باشد، طبیعتاً راحت تر می‌توانید به آن اعتماد کنید. بازرگانی تامین پایدار یک مرکز بسیار معتبر و با سابقه است و شما بدون کوچک ترین نگرانی می‌توانید با کیفیت ترین لوله پلی اتیلن گازی را از این مرکز خریداری نمایید.
2. دومین نکته ای که در هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی باید به آن توجه کنید این است که حتما لوله پلی اتیلن گازی درجه یک را خریداری کنید. نباید در هنگام خرید این نوع لوله به فکر صرفه جویی کردن باشید.

قیمت لوله پلی اتیلن گازی - بازرگانی تامین پایدار

خرید و استفاده از لوله پلی اتیلن گازی درجه دو می‌‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد کند. متاسفانه بسیاری از فروشگاه ها هم وجود دارند که لوله پلی اتیلن گازی درجه دو و غیر استاندارد را با همان قیمت لوله های پلی اتیلن گازی درجه اول به شما می‌فروشند. طبیعتا نباید اجازه دهید این کلاه به سر شما برود.
3. در هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی باید دقت کنید که لوله پلی اتیلنpe80 را به جای لوله pe100 به شما نفروشند.
4. در هنگام خرید باید مراقب باشید که لوله پلی اتیلن گازی کارکرده و دست دوم را به جای لوله پلی اتیلن گازی نو به شما نفروشند.
5. در صورتی که لوله پلی اتیلن گازی مدت زمان زیادی در انبار و بدون استفاده باقی بماند احتمال فاسد شدن آن وجود دارد. بنابراین در هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی به این نکته هم دقت کنید که مدت زمان زیادی از تاریخ تولید آن نگذشته باشد.
6. در هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی به وجود مهر استاندارد بر روی آن حتما توجه کنید. لوله بدون مهر استاندارد، ارزش خرید ندارد. البته متاسفانه امروزه مهر های استاندارد فیک و تقلبی بر روی لوله پلی اتیلن گازی حک می‌کنند. شما در هنگام خرید این نوع لوله باید به این نکته دقت کنید که مهر حک شده بر روی لوله، تقلبی نباشد.
7. در هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی باید به کارخانه تولید کننده این نوع لوله هم توجه داشته باشید. در بعضی از کارخانه ها همه موارد استاندارد برای تولید لوله پلی اتیلن گازی در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه خرید محصولات این کارخانه‌ها کار عاقلانه ای است.

خرید لوله پلی اتیلن گازی

امروزه خرید لوله پلی اتیلن گازی به طرق مختلف صورت میپذیرد. چیزی که در این میان مهم است این است که شما بتوانید لوله پلی اتیلن گازی با کیفیتی را خریداری کنید و بابت این خرید هم قیمت مناسب و عاقلانه ای پرداخت نمایید. در هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی بایستی تاییدیه الزامی را هم مد نظر قرار دهید. وجود برگه استاندارد تاییدیه جهاد کشاورزی و تاییدیه آب و خاک در کنار یک لوله پلی اتیلن گازی الزامی میباشند و شما بدون رعایت این سه مورد نباید اقدام به خرید این نوع لوله کنید.
البته در صورتی که قرار است از لوله خریداری شده برای انتقال گاز استفاده شود وجود تاییدیه گاز هم الزامی می‌باشد. در صورتی که قرار است از لوله پلی اتیلن خریداری شده به منظور انتقال آب و مواد غذایی استفاده شود تاییدیه قضایی هم مورد نیاز خواهد بود. نام انگلیسی تاییدیه غذایی، همان فود گرید می‌باشد. استاندارد فود گرید به استانداردی گفته می‌شود که وجود نداشتن مواد شیمیایی و مواد سمی در لوله پلی اتیلن را مورد تایید قرار می‌دهد.

خرید آنلاین لوله پلی اتیلن گازی

خرید اینترنتی لوله پلی اتیلن گازی، امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و دیگر مثل گذشته نیست که امکان خرید این نوع لوله فقط از طریق حضوری فراهم باشد. خرید اینترنتی لوله پلی اتیلن گازی از طریق سایت های مختلفی انجام می‌شود که بازرگانی تامین پایدار هم دارای یکی از این سایت ها می‌باشد.
البته شما در هنگام خرید اینترنتی لوله پلی اتیلن گازی باید احتیاط لازم را به خرج دهید و از هر سایتی اقدام به خرید این نوع لوله نکنید. حتماً باید خرید اینترنتی لوله پلی اتیلن گازی از سایت های معتبر و مطرح صورت پذیرد و گرنه شما با ریسک های زیادی مواجه خواهید شد.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی