جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

صادرات زغال سنگ

جهت استعلام روز قیمت صادرات زغال سنگ تماس بگیرید:

صادرات زغال سنگ ایران

میزان صادرات زغال سنگ در ایران بسیار چشمگیر است. با توجه به اینکه کشور ایران به منابع نفت و گاز دسترسی دارد و سهم زغال سنگ در تامین انرژی این کشور اندک است، به صادرات زغال سنگ می‌پردازند. بر اساس گزارشی که بریتیش پترولیوم اعلام کرده است سهم زغال سنگ از کل انرژی مصرفی ایران در سال ۲۰۲۰ مساوی با ۱ درصد بوده است. صادرات زغال سنگ در ایران شامل ۳۸ کشور هدف می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها در ایران از طریق سایت بازرگانی تامین پایدار اقدام به صادرات زغال سنگ می‌کنند. در ادامه همراه ما باشید تا در رابطه با صادرات زغال سنگ و قوانین و مقررات آن همچنین مجوزهای لازم و… مطالبی خدمت شما ارائه دهیم.

انواع زغال سنگ

زغال سنگ‌ها را به طور کلی می‌توان به دو دسته‌ زغال سنگ حرارتی (steam coal) و زغال سنگ متالوژی (met) تقسیم کرد که در صادرات زغال سنگ از آن‌ها استفاده می‌کنند‌ در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها به همراه صادرات مواد معدنی می‌پردازیم.

صادرات زغال سنگ-بازرگانی تامین پایدار

زغال سنگ متالوژی

زغال سنگ متالوژی شامل سنگ کک (سنگ کک به دسته دسته‌ی، سخت، متوسط و نیمه نرم تقسیم می‌شود‌) و همچنین زغال سنگ پودر شده می‌باشد که این‌ها همان عنصر اصلی در صنعت آهن و فولاد هستند. از زغال سنگ کک حتی در صورت نارس بودن نیز می‌توان در نیروگاه استفاده کرد‌. زغال سنگ‌های کک اغلب از درجه بیتومینی برخوردار هستند که در واقع از آن در تهیه کنسانتره زغال سنگ و در اخر برای کک‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین این نوع زغال سنگ دارای محتوای کربنی به مقدار بیش‌تری از لیگنیت و کم‌تر از آنتراسیت می‌باشد. اگر بخواهیم مشخصات ساختاری زغال سنگ کک را بیان کنیم شامل: کربن ثابت ۸۵ تا ۹۰ درصد، خاکستر ۵ تا ۱۳ درصد، رطوبت تا ۸ درصد، مواد فرار ۱.۶ تا ۱۱ درصد و گوگرد ۰.۵ تا ۱.۲ درصد است.

زغال سنگ حرارتی

این نوع زغال سنگ در واقع گریدب از زغال سنگ است. از زغال سنگ حرارتی می‌توان در نیروگاه‌های برق جهت تولید بخار لازم برای تولید برق استفاده می‌کنند. البته در تولید سیمان نیز کاربرد دارد. به همین دلیل از صادرات زغال سنگ کشور‌های دیگر بسیار استقبال می‌کنند.

شرکت صادرات زغال سنگ

شما برای صادرات زغال سنگ می‌توانید به سایت بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید. این سایت در واقع بازرگانی تامین پایدار بوده که از بزرگ‌ترین و همچنین کامل‌ترین شرکت‌ها در تهیه و پخش کلیه مصالح ساختمانی مانند انواع آهن‌آلات و وسایل مورد نیاز برای تاسیسات و حرارتی برودتی یک ساختمان می‌باشد. در این شرکت ارائه خدمات به مشتریان به بهترین شکل انجام می‌شود.
همچنین به منظور تامین نیاز ساختمان‌سازان در حوزه خرید مصالح این شرکت تاسیس شده است تا همه‌ی سازندگان با خیالی آسوده و بدون اتلاف وقت به خرید خود بپردازند. همچنین می‌توانند اطلاعات فنی دقیقی درباره‌ی محصولات و قیمت ‌ان‌ها را داشته باشند.

صادرات زغال سنگ به کشورهای مختلف

صادرات زغال سنگ در ایران به ۳۸ کشور هدف انجام می‌شود. بیش‌ترین صادرات مربوط به افغانستان،ترکیه، پاکستان و چین می‌شود. البته به کمک سایت شرکت بازرگانی تامین پایدار نیز می‌توانید به صادرات بپردازید.

صادرات زغال سنگ-بازرگانی تامین پایدار

صادرات زغال سنگ به ترکیه

کشور ترکیه، از همسایه‌های شمال غربی ایران محسوب می‌شود. ایران با این کشور به صادرات و واردات زیادی انجام می‌دهد. به دلیل داشتن مرز مشترک از بخش شهرهای شمالی غربی این کار را بسیار آسان شده است‌. پس برای شما عزیزان که قصد صادرات زغال سنگ را دارید کشور ترکیه گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. البته کشور ترکیه مقررات گمرکی اتحادیه اروپا دارد و به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای اروپایی زمینه مناسبی برای صادرات زغال سنگ دارد. صادرات به این کشور بسیار پر سود و رایج است. اما حتما باید اطلاعات کافی در این باره داشته باشید.

صادرات زغال سنگ به پاکستان

از دیگر همسایه‌های شرقی و جنوبی شرقی ایران پاکستان است. این کشور نیز یکی از مقصدهای پر رونق برای صادرات زغال سنگ به‌شمار می‌رود‌. برای صادرات به این کشور همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم نیاز به داشتن اطلاعات و آگاهی است. همچنین ابتدا یافتن مشتری مناسب ضروری است.

صادرات زغال سنگ به چین

شاید برایتان عجیب باشد که کشور چین که هم اکنون بسیاری از وسایل داخل کشور ما ساخت چین است اما این کشور خود به وارد کردن زغال سنگ بپردازد. زیرا با توجه به جمعیت زیاد این کشور نیاز آن‌ها به زغال سنگ برطرف نشده و همواره آن‌ها به واردات زغال سنگ چراغ سبز نشان می‌دهند و برای آن اشتیاق دارند.
البته چین از معادن زغال‌ سنگ شناخته شده‌ای برخوردار است. اما کفاف این جمعیت زیاد را نمی‌دهد. در واقع نوعی زغال سنگ وجود دارد به نام زغال چینی که در ایران تولید می‌شود. ولی به درخواست چینی‌ها اینگونه نام‌گذاری شده است. هم‌اکنون شرایط صادرات زغال سنگ به چین فراهم شده است.

صادرات زغال سنگ-بازرگانی تامین پایدار

صادرات زغال سنگ به کشور افغانستان

کشور افغانستان نیز یکی از همسایگان مرزی در شرق کشور ایران است. همچنین این کشور همواره با ایران به صادرات و واردات می‌پردازد. از جمله به صادرات زغال سنگ که به دو صورت فله‌ای و بسته‌ای انجام می‌شود. صادرات زغال به این کشور بسیار پر رونق بود. اما از زمانی که گروهک تروریستی طالبان وارد این کشور شد و قدرت را به دست گرفت، ایران دیگر به این کشور چیزی صادر نمی‌کند.

شرایط صادرات زغال سنگ

زمانی که صحبت از صادرات می‌شود باید منظور دقیقا بیان شود که چه نوع صادراتی است. زیرا دو نوع صادراتی داریم.

انواع صادرات
• صادرات موقت
به صادراتی که در طی انجام صادرات آن کالا به طور موقت و همچنین استفاده موقت به خارج از کشور ارسال می‌شود و پس از گذشت مدتی به کشور بازگردانده می‌شود.
• صادرات قطعی
به صادراتی، صادرات قطعی می‌گویند که کالا برای مصرف و یا فروش در کشوری دیگری از داخل کشور خارج می‌شود.
در رابطه با صادرات زغال سنگ که از نوع صادرات قطعی است، شرایط و مدارکی لازم است تا بتوانید به صادرات زغال سنگ بپردازید.

شرایط و مدارک لازم برای صادرات زغال سنگ

  • داشتن کارت بازرگانی معتبر به نام شخص صادر کننده
  • اخذ مجوز صدور کالا ( اگر در طرف وزارت بازرگانی موافقتی به عمل نیامده باشد به این مجوز نیاز خواهید داشت.
  • اخذ گواهی بهداشت و قرنطینه
  • اگر کالا مشمول قوانین اجباری استاندارد صادراتی باشد باید نسبت به دریافت گواهی استاندارد اقدام کند.
  • تهیه‌ی packing یا صورت عدل‌بندی که اگر در صادرات زغال سنگ تنوع وجود داشته باشد باید تهیه شود.

البته با مراجعه به شرکت بازرگانی تامین پایدار تمامی راهنمایی‌های لازم را جهت صادرات زغال سنگ در اختیار شما قرار می‌دهند.

صادرات زغال سنگ-بازرگانی تامین پایدار

میزان صادرات زغال سنگ

هم‌اکنون روند صادرات زغال سنگ به مقدار قابل توجهی در حال افزایش است. به طوری که ماهانه ۲۳ میلیون دلار (۱۱۳ هزار تن) برآورد می‌شود. انتظار می‌رود صادرات در ماه‌های آتی نیز به همین میزان باشد‌.

قوانین صادرات زغال سنگ

قطعا صادرات و واردات یکی از سودآورترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. اما انجام آن دارای قوانینی است‌. البته این قوانین چندان سخت نیست. بلکه تاجر باید دانش خود را افزایش داده تا دچار مشکلی در این زمینه نشود. در ادامه به قوانین صادرات زغال سنگ می‌پردازیم.
در ابتدا به کالاهایی که برای صادر کردن و وارد کردن نیاز به رعایت یک سری قوانین است می‌پردازیم.

انواع کالا برای صادرات و واردات

قطعا صادرات و واردات یکی از سودآورترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. اما انجام آن دارای قوانینی است‌. البته این قوانین چندان سخت نیست. بلکه تاجر باید دانش خود را افزایش داده تا دچار مشکلی در این زمینه نشود. در ادامه به قوانین صادرات زغال سنگ می‌پردازیم.
در ابتدا به کالاهایی که برای صادر کردن و وارد کردن نیاز به رعایت یک سری قوانین است می‌پردازیم.

  • کالاهای مجاز
  • کالاهای ممنوع
  • کالاهای مشروط

زغال سنگ جزو کالاهای مجاز می‌باشد. برای صادرات زغال سنگ تنها با رعایت یکسری ضوابط می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

برخی قوانینی که باید رعایت شود

۱- تاجر باید بر مهارت‌های انسانی و ارتباطی با افراد خارجی تسلط کامل داشته باشد. بدین وسیله به راحتی با افراد خارج از کشور ارتباط برقرار کرده و می‌تواند با آن‌ها قراردادهای خاصی انجام دهد.
۲- باید بسیار زیرکانه در این میدان رقابت عمل کند و پشتکار فراوانی داشته باشد. زیرا امروزه افراد زیادی وارد زمینه صادرات زغال سنگ شده‌اند.
۳- تاجر باید در زمینه صادرات زغال سنگ هدف‌گرا باشد. در این صورت قطعا موفق می‌شود.
۴- قانون بعدی این است که این بازار صادرات زغال سنگ مانند هر بازار دیگری هیچ ثباتی وجود ندارد.
اگر در این موارد ایرادی داشتید می‌توانید به سایت بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید.

صادرات زغال سنگ-بازرگانی تامین پایدار

مجوز صادرات زغال سنگ

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای صادرات وجود ندارد. به منظور صادرات این محصول باید از طریق شماره تعرفه ۴۴۰۲ درخواست صادر کنید و همچنین برای تهیه مجوز صادرات زغال سنگ به اداره گمرک رفته و از ان‌جا اقدام به تهیه‌ی آن کنید. پس از آن که مجوز دریافت کردید اما هیچ مشتری‌ای نداشتید می‌توانید از شرکت‌های بازرگانی صادراتی مشاوره بگیرید تا مشتری‌های خارجی به شما معرفی کنند. شرکت بازرگانی تامین پایدار شما را در این امر یاری می‌کند‌.

تعرفه صادرات زغال سنگ

فعالیت در حوزه صادرات، با توجه به سود قابل توجه آن همواره مورد توجه تجار قرار دارد. اما به هر حال انجام واردات و صادرات مانند بسیاری از فعالیت‌های تجاری دیگر رایگان نبوده و باید هزینه‌ای بابت آن پرداخت شود.همچنین برای صادرات زغال سنگ این قاعده مستثنی نبوده و باید طبق تعرفه‌ای که در نظر گرفته شده هزینه‌ی گمرکی انجام شود.
این تعرفه هر ساله توسط دولت اعلام می‌شود. برای صادرات نیز تا زمانی که متقاضی این هزینه‌ها را پرداخت کند می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. مهم‌ترین هزینه‌هایی که در تعرفه گمرکی آمده، طبق جدول تعرفه گمرکی ایران، شامل ۴ درصد حقوق گمرکی، سود بازرگانی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱ درصد عوارض هلال احمر می‌باشد. برای پرداخت این تعرفه‌های گمرکی باید حضوری به دفاتر گمرک مراجعه کنید.

ممنوعیت صادرات زغال سنگ قالبی

با توجه به این که صادرات به خارج از کشور آزاد است. اما برخی شرکت‌های فعال در حیطه تولید زغال سنگ قالبی بلا تکلیف مانده‌اند و نمی‌دانند که می‌توانند به صادرات زغال سنگ قالبی بپردازنند یا خیر و سنگ‌ریزه‌هایی بر سر راه صادرات محصولات آن‌ها دیده می‌شود.
البته پیگیری‌هایی نیز در رابطه با ان انجام شده است. البته از سال ۹۸ صادرات زغال سنگ فشرده یا قالبی آزاد بود و با تأیید سازمان استاندارد انجام می‌شد. اما در حال حاضر صادراتی تحت عنوان صادرات زغال سنگ قالبی انجام نمی‌شود‌. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی صادرات این محصول مس توانید از سایت بازرگانی تامین پایدار کمک بگیرید.

صادرات زغال سنگ-بازرگانی تامین پایدار

کشورهای برتر در صادرات زغال سنگ

کشورهای مختلفی به صادرات می‌پردازند. از جمله اندونزی که با صادرات ۳۹۰ میلیون تنی و رشد ۵.۴ درصدی، در رتبه‌ی نخست صادرکنندگان این ماده معدنی قرار دارد.
بعد از اندونزی، کشور استرالیا با ۳۷۸ میلیون تن در رتبه‌ی دوم قرار دارد. روسیه نیز با ۱۸۵ میلیون تن صادرات زغال سنگ در رتبه سوم جهان قرار می‌گیرند. طبق محاسبات در سال ۲۰۱۷ کشور کلمبیا با صادر کردن ۱۰۵ میلیون تن در رتبه‌ی چهارم و آمریکا با ۸۸ میلیون تن صادرات زغال سنگ در رتبه‌ی پنجم جای گرفته است. مغولستان و کانادا به ترتیب با ۳۳ میلیون تن و ۳۰ میلیون تن در رتبه‌های ششم و هفتم صادرات زغال سنگ قرار دارند.

مقصد از صادرات زغال سنگ

صادر کردن زغال سنگ مانند هر صادرات دیگری مقاصد اصلی دارد که با توجه به آن صادرات در آن کشور به صرفه و سودآور خواهد بود. مثلا واقعا عقلانی نیست که ایران بخواهد زعفران وارد کند و یا کشور هلند بخواهد به واردات پنیر بپردازد. اگر قصد صادرات زغال سنگ را دارید باید تحقیق کنید که چه کشورهایی نیاز به واردات زغال سنگ دارند.
آن‌ها را شناسایی کرده و با توجه به نیاز آنان شروع به تولید زغال سنگ کنید. از مهم‌ترین مقاصد اصلی صادرات می‌تواند، ترکیه، امارات، قطر، عراق، عمان و افغانستان و یا هر کشوری که نیاز به این ماده معدنی داشته باشد در نظر گرفت. شرکت بازرگانی تامین پایدار در حوزه‌ی صادرات بسیار فعال بوده و شما به کمک سایت بازرگانی تامین پایدار می‌توانید از راهنمایی آنان استفاده کنید.

نکات مهم در صادرات زغال سنگ

زمانی که اقدام به صادرات زغال سنگ می‌کنید باید حتما کیفیت زغال سنگ تولیدی خود را افزایش دهید. زیرا در امر صادرات مهم‌ترین مورد داشتن کیفیت بالا است.
اگر شما محصول بی‌کیفیت تولید کنید حتی موفق به صادر کردن ان هم شوید اما در ادامه آن کشور و یا شرکت دیگر به شما اعتماد نخواهد کرد و شما مشتری خود را از دست خواهید داد. البته اگر شانس بیاورید که جنس را مرجوع نکند و متحمل ضرر نشوید.
علاوه بر کیفیت که بسیار مهم است باید به بسته‌بندی جذاب نیز فکر کنید. با داشتن یک بسته‌بندی خوب و مناسب مشتری را شیفته‌ی خود می‌کنید. همچنین مواردی مثل آدرس کارخونه خود، ترکیبات استفاده شده در زغال سنگ، تاریخ تولید باید روی کالا درج شود‌. همچنین با مراجعه به سایت بازرگانی تامین پایدار با خیال آسوده به صادرات بپردازید.

صادرات زغال سنگ-بازرگانی تامین پایدار

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا در رابطه صادرات زغال سنگ مطالب کامل و مفید در اختیار شما قرار داده شود. هر انچه در رابطه با صادرات ان نیاز بود گفته شد. قطعا با رعایت قوانینی که ذکر کردیم و مهیا کردن شرایط و مدارک و همچنین داشتن کیفیت بالا در این زمینه موفق خواهید شد و به سودهای کلانی خواهید رسید. زیرا امروزه نیاز به این محصول بسیار زیاد شده و بسیاری از کشورها در حال تولید آن هستند. کشور پر جمعیتی مانند چین با وجود اینکه خود به تولید زغال سنگ مشغول است. اما همواره به واردات زغال‌ سنگ نیز می‌پردازد.
اگر راهنمایی‌هایی در این باره نیاز داشتید می‌توانید به سایت بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید که شرکت بازرگانی تامین پایدار بوده و همواره شما را در صادرات می‌تواند شما را راهنمایی کند. امیدواریم این مطلب کمکی در جهت تصمیم‌گیری درست شما انجام داده باشد‌. سپاس از همراهی شما.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی