جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

صادرات مواد معدنی

جهت استعلام روز قیمت صادرات مواد معدنی تماس بگیرید:

صادرات مواد معدنی

صادرات مواد معدنی یکی از تجارت‌های پر رونق در کشور ما، ایران می‌باشد. این تجارت به علت داشتن سود زیاد از جمله تجارت‌هایی است که بازرگانان از آن استقبال کرده و تمایل دارند که در این زمینه فعالیت کنند. کشور ما از نظر داشتن معادن مواد معدنی یکی از کشور‌های بسیار غنی می‌باشد که بیش از ۶۰۰۰ معدن را در خود جای داده است.
همچنین کشور ما توانسته است که بیشتر از۶۰ نوع از این مواد معدنی را کشف کرده و استخراج کند و توانسته است از طریق صادرات ماده‌های معدنی بخشی از اقتصاد کشورمان را در دست گرفته و درآمد زیادی را وارد کشور کند. با توجه به آمار‌هایی که در این باره منتشر شده، صادرات مواد معدنی در ایران حدوداً ۱۰ میلیارد بوده است.
اهمیت این موضوع باعث شده تا در این مقاله به صورت مفصل راجب آن صحبت کنیم و اطلاعاتی را در خصوص آن برای شما بیان کنیم. در صورتی که به این مطالب علاقه مند هستید، می‌توانید تا پایان با ما همراه شوید.

شرکت بازرگانی صادرات مواد معدنی

امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند و از این طریق توانسته اند قدم بزرگی را در اقتصاد کشور بردارند. صادرکنندگان مواد معدنی باید اول از هر چیزی مشخص کنند که در کدام حوزه قصد فعالیت دارند و در قدم بعد تلاش کنند تا مشتریان خود را پیدا کنند. یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه صادرات شرکت بازرگانی تامین پایدار می‌باشد‌.
این شرکت توانسته است زمینه فعالیت خود را به خوبی در بازار صادرات مشخص کند و با شناسایی مشتریان خود به خوبی در این زمینه فعالیت کند. شما می‌توانید با انتخاب این شرکت از بهترین خدمات در زمینه خرید و صادرات مواد معدنی استفاده کنید. در ادامه بیشتر درباره این شرکت یعنی شرکت بازرگانی تامین پایدار باش ما صحبت کرده و نکاتی را در خصوص این شرکت برای شما بازگو می‌کنیم.

صادرات مواد معدنی-بازرگانی تامین پایدار

شرکت صادرات مواد معدنی بازرگانی تامین پایدار

همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم بازرگانی تامین پایدار از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی صادرات مواد معدنی فعالیت می‌کند و به علت دانش و تخصص کافی در این زمینه توانسته است به یکی از بازرگانی‌های به نام و مشهور در حیطه‌ی صادرات مواد معدنی در کشور ما تبدیل شود. بازرگانی تامین پایدار توانسته است پس از بررسی‌های لازم بر روی انواع مواد معدنی که در کشور ما استخراج می‌شود و همچنین بررسی نیاز کشور‌های مختلف به انواع مواد معدنی، بهترین مواد معدنی را برای استخراج انتخاب کرده و از طریق صادرات بتوانند نقش زیادی در اقتصاد داشته باشند.
از جمله کشور‌هایی که بازرگانی تامین پایدار به صادرات مواد معدنی به آن‌‌ها مشغول است، کشور‌های هند، عراق، روسیه، چین،ترکیه و‌‌‌… می‌باشد. این شرکت پس از این که از نیاز این کشور‌ها نسبت به مواد معدنی مطلع شد، پس از برگزاری چندین جلسه و انجام مراحل اولیه، صادرات مواد معدنی به این کشور‌ها را آغاز می‌کند. درآمد حاصل از صادرات مواد معدنی که توسط بازرگانی تامین پایدار وارد کشورمان می‌شود نیز سهم زیادی در اقتصاد دارد. یکی از برترین ویژگی‌های شرکت بازرگانی تامین پایدار این است که تمامی نکاتی که در زمینه‌ی صادرات ماده‌های معدنی وجود دارد را رعایت می‌کند.
همچنین برای صادرات لوله سفید، صادرات لوله سیاه و صادرات لوله مانیسمان به بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید. 

بهترین مواد معدنی برای صادرات

یکی از سوالاتی که برای بازرگانانی که در زمینه‌ی صادرات مواد معدنی فعالیت می‌کنند، به وجود می‌آید این است که بهترین ماده معدنی برای صادرات چیست و کدام یک از ماده‌های معدنی سود و درآمد بیشتری را برای آن‌ها به همراه دارد؟ مواد معدنی همچون نفت، گاز، طلا، آلومینیوم، مس و نقره و… از جمله مواردی هستند که افراد می‌توانند برای صادرات به نقاط مختلف در دنیا انتخاب کنند.
اما نکته‌ای که درباره‌ی این موضوع باید مورد توجه بازرگانان باید قرار بگیرد این است که باید ابتدا نیاز هر کشوری را باید به مواد معدنی بررسی کنند و سپس به صادرات مواد معدنی به آن کشور‌ها اقدام کنند. همچنین سود مورد نظر آن‌ها برای صادرات این مواد به آن کشور‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند بهترین ماده معدنی برای صادرات را مشخص کند.

مواد معدنی صادراتی ایران

کشور ایران از جمله کشور‌هایی است که موفق شده‌است تا به بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی دسترسی داشته باشد و از طریق صادرات آن‌ها به اقتصاد کشور خود کمک کند. از جمله مواد معدنی موجود در ایران می‌توانیم به نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ، بوکسیت، آلومینیوم، مس، نقره، طلا، آهن، فولاد، سرب، روی، الماس، مرمر، نیکل، برنج، تیتانیوم و… اشاره کنیم.
این موارد همگی برای صادرات بسیار مناسب می‌باشند اما عواملی وجود دارند که بهترین ماده معدنی را برای صادرات مشخص می‌کنند. نیاز کشور‌های دیگر به مواد معدنی، شیوه‌ی صادراتی که شما در نظر گرفته‌اید و میزان سود شما از جمله این عوامل موثر در صادرات مواد معدنی می‌باشند. شما با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید بهترین ماده معدنی صادراتی در ایران را شناسایی کرده و نسبت به صادرات آن اقدام کنید.

صادرات مواد معدنی-بازرگانی تامین پایدار

صادرات مواد معدنی به کشورهای مختلف

بیان کردیم که بازرگانی‌های زیادی صادرات مواد معدنی به دیگر کشور‌ها را انجام دهند و یکی از این بازرگانی‌ها، بازرگانی تامین پایدار می‌باشد. این بازرگانی‌ها با صادرات به کشور‌های دیگر بر اساس نیاز و خواسته‌ی ان‌ها توانسته اند که هم درآمد خوبی را به دست آورده و هم نیاز این کشور‌ها را به مواد معدنی برطرف کنند. در ادامه در خصوص صادرات مواد معدنی به چندین کشور را بررسی می‌کنیم.

صادرات مواد معدنی به چین

یکی از بهترین کشور‌هایی که صادرات مواد معدنی به آن با درآمد و سود زیادی همراه است، کشور چین می‌باشد‌. این کشور خود یکی از بزرگ‌ترین صادر کننده‌ها در زمینه‌های مختلف در دنیا می‌باشد، اما با این وجود از جمله بزرگ‌‌ترین وارد کننده‌ها در دنیا نیز می‌باشد. این کشور از جمعیت بسیار بالایی برخوردار است و همین جمعیت بالا باعث شده تا تقاضای این کشور برای وارد کردن مواد و اقلام مختلف نیز زیاد باشد.
همین مورد یکی از دلایلی می‌باشد که باعث شده کشور چین به عنوان یکی از بهترین کشور‌ها برای صادرات به حساب بیاید. بازرگانان با صادرات مواد معدنی به کشور چین علاوه بر رفع نیاز آن‌ها به مواد معدنی، سود زیادی را به دست می‌آورند و با وارد کردن پول به دست آمده از صادرات و فروش ماده معدنی به اقتصاد کشور، به بهبود وضعیت اقتصادی کشور ایران کمک می‌کنند.

صادرات مواد معدنی به روسیه

اگر بخواهیم یکی از کشور‌هایی که بیشترین صادرات مواد معدنی به آنجا انجام می‌شود را به شما معرفی کنیم، بی شکر از کشور روسیه نام می‌بریم. در حقیقت نیاز این کشور به مواد معدنی باعث شده تا امکان صادرات برای کشور ما به روسیه فراهم شود. از جمله مواد معدنی که کشور روسیه بسیار به آن نیاز دارد، مواد معدنی همچون سنگ‌های نقره، سنگ‌های آهن و سنگ‌های مس می‌باشد. این مواد معدنی از جمله مواد معدنی هستند که توسط بازرگانان روسی از بازرگانان ایرانی به ویژه بازرگانی تامین پایدار خریداری می‌کنند.
البته باید توجه داشته باشید که صادرات مواد معدنی به این کشور همچون صادرات دیگر محصولات نیازمند گذراندن و رعایت کردن یک سری نکات و سلسله مراتب است و شما با در نظر گرفتن و انجام دادن این سلسله مراتب می‌توانید درآمد زیادی به دست آورید.

صادرات مواد معدنی-بازرگانی تامین پایدار

صادرات مواد معدنی به ترکیه

کشور ترکیه نیز از جمله بهترین کشور‌هایی می‌باشد که می‌توان برای صادرات مواد معدنی انتخاب کرد. علت این موضوع وجود مرز مشترک میان ایران و روسیه و انجام صادرات به آسانی به این کشور می‌باشد. صادرات از کشور ما، ایران به کشور ترکیه به صورت زمینی انجام می‌شود و این مورد توانسته است که هزینه‌های صادرات مواد معدنی به این کشور را برای ما کاهش دهد.
بیشترین ماده معدنی که به کشور ترکیه از کشور ما صادر می‌شود، مس و نقره می‌باشد. به همین خاطر بازرگانان مختلف به ویژه بازرگانی تامین پایدار برای صادرات مواد معدنی به کشور ترکیه، این دو ماده معدنی را انتخاب می‌کنند و با صادر کردن و فروش آن به کشور همسایه، درآمد خوبی را به دست می‌آورند.

صادرات مواد معدنی به هند

در کشور ما ایران یکی از چالش‌ها و یا فرصت‌هایی که در پیش روی بازرگانان قرار می‌گیرد، وجود معادن زیاد و همچنین وجود مواد معدنی مختلف در کشور می‌باشد. اهمیت این موضوع زمانی برای افراد آشکار می‌شود که متوجه می‌شوند ۲۲ درصد از تمام تجارت کشور ایران را صادرات مواد معدنی به خود اختصاص داده است. این مورد باعث شده تا بازرگانان زیادی این موضوع را به پله‌ای برای پیشرفت و کسب کردن درآمد و سود بیشتر برای خود تبدیل کنند و اقدام به صادرات این مواد نمایند.
بازرگانان به ویژه بازرگانی تامین پایدار با آگاهی از این موضوع تصمیم گرفته است که بخشی از صادرات ماده‌های معدنی خود را به کشور هند انجام دهد. این کشور یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای صادرات پیش روی بازرگانان قرار می‌گیرد. بازرگانان با آگاهی از این مورد که بازرگانان هندی تمایل زیادی به خریداری کردن سنگ آهن و فولاد دارند، به صادرات این دو ماده معدنی به کشور هند مشغول هستند و موفق شده‌اند که سود زیادی از طریق صادرات مواد معدنی به کشور هند به دست بیاورند.

صادرات مواد معدنی به عراق

کشور عراق از جمله کشورهایی است که از وجود معادن بسیار محروم شده و معادن زیادی ندارد و به همین خاطر با کمبود مواد معدنی رو‌به رو شده است و نیاز زیادی نیز به برخی از مواد معدنی دارد. این موضوع باعث شده که یکی از بهترین گزینه‌ها برای صادرات مواد معدنی باشد و بازرگانان زیادی تمایل به صادرات مواد معدنی به این کشور را داشته باشند.
صادرات این مواد به کشور عراق نیز توسط بازرگانان برتری همچون بازرگانی تامین پایدار صورت می‌گیرد و همین موضوع نشان دهنده‌ی کیفیت بالای مواد معدنی صادر شده توسط این شرکت‌های بازرگانی می‌باشد. از جمله مواد معدنی که به کشور عراق صادر می‌شود، می‌توان به فولاد و مس اشاره کرد. این کشور با وارد کردن و خریدن این دو ماده معدنی از بازرگانان ایرانی، به نیاز‌های کشور خود نسبت به این مواد پاسخ داده و آن‌ها را برطرف می‌کند.

صادرات مواد معدنی-بازرگانی تامین پایدار

مجوز صادرات مواد معدنی

مواد معدنی از جمله موادی هستند که در کنار دیگر اقلام صادراتی، به کشور‌های زیادی در دنیا صادر می‌شوند و صادرات ان‌ها با شرایطی همراه است. از جمله مهم‌ترین این شرایط، دریافت مجوز می‌باشد. شرط کسب دریافت مجوز برای صادرات مواد معدنی توسط وزارت معدن، صنعت و تجارت ایجاد شده و کلیه بازرگانان موظف هستند که برای صادرات این مواد حتما مجوز بگیرند. صادرات این مواد بدون کسب مجوز، غیرقانونی می‌باشد و با جریمه‌های مختص به این تخلف همراه می‌باشد.
در صورتی که یک شرکت بازرگانی از کسب مجوز امتناع کند و بدون داشتن مجوز صادرات ماده‌های معدنی را انجام دهد، جریمه شده و موظف است که جریمه را بپردازد. اما شرکت بازرگانی تامین پایدار با دریافت مجوز خیال تمامی افراد مرتبط در زمینه صادرات این شرکت را، راحت کرده و با داشتن مجوز مربوط به صادرات این مواد در حال فعالیت می‌باشد.

عوارض صادرات مواد معدنی

در چندین سال گذشته صادرات ماده‌های معدنی همچون دیگر مواد صادراتی مشمول عوارض بود و باید بازرگانان و صادرکنندگان مواد معدنی، عوارضی معادل نیم درصد را پرداخت می‌کردند. اما با توجه به جدیدترین خبرها بیان شده است که دیگر صادرات مواد معدنی عوارضی را به همراه ندارد و می‌توان بدون پرداخت عوارض به صادرات این مواد مشغول بود‌.
این موضوع یکی از پوئن های مثبتی است که در اختیار صادرکنندگان ماده‌های معدنی قرار گرفته و آن‌ها می توانند از این مورد استفاده کرده و سرعت صادرات خود را افزایش دهند. یکی از علت‌های توقف دریافت عوارض صادرات این ماده شرایط نامناسب بازار بوده و امکان تغییر نظر در این زمینه نیز وجود خواهد داشت و بازرگانانی که در زمینه‌ی صادرات ماده‌های معدنی مشغول به کار هستند، باید آن را در نظر بگیرند.

مشکلات صادرات مواد معدنی

صادرات مواد معدنی در کشور ما باعث شده است تا اقتصاد ما رشد و توسعه پیدا کند و درآمد زیادی از این طریق به اقتصاد کشور تزریق و وارد شده است. همچنین از طریق صادرات این مواد به کشور‌های دیگر توانسته ایم که نیاز آن‌ها به مواد معدنی را برطرف کنیم و این مواد را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا از آن استفاده کنند. با وجود تمامی این مزیت‌ها که از طریق صادرات ماده‌های معدنی نصیب کشور‌ها می‌شود، اما مشکلاتی را نیز صادرات این ماده می‌تواند به وجود می‌آورد.
ایجاد نابسامانی در اوضاع اقتصادی کشور، کم کردن میزان سودآوری در کشور و ایجاد کردن تنش‌‌های سیاسی و اقتصادی از جمله این مشکلات احتمالی می‌تواند باشد‌. البته تمامی این موارد از جمله مشکلاتی است که در صورت عدم فعالیت درست شرکت‌های بازرگانی در زمینه‌ی صادرات ماده‌های معدنی، گریبان‌گید کشور خواهد شد. اگر شرکت‌های بازرگانی به خوبی در این زمینه فعالیت کنند از نظر صادرات مواد معدنی مشکلی به وجود نخواهد آمد.

صادرات مواد معدنی-بازرگانی تامین پایدار

قوانین صادرات مواد معدنی

صادرات مواد معدنی همچون صادرات دیگر مواد دارای قوانینی است که شرکت‌های صادر کننده و بازرگانان باید به آن‌ها توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنند. در واقع رعایت این قوانین به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که در بهترین شرایط بتوانند به صادرات ماده‌های معدنی مشغول شوند و بدون نگرانی و دلهره از پرداخت جریمه در این زمینه به فعالیت خود ادامه بدهند.
بازرگانی تامین پایدار نیز با رعایت تمام قوانینی که درباره‌ی صادرات ماده‌های معدنی وجود دارد توانسته است به یکی از بهترین شرکت‌های بازرگانی در زمسنه‌ی صادرات این مواد تبدیل شود. شما می‌توانید با مطالعه قوانین موجود در این زمینه از تمامی این قوانین اطلاع پیدا کنید و با آن‌ها آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز برای صادرات مواد معدنی

برای این که بتوان مواد معدنی را به دیگر کشور‌ها صادر کرد و از این طریق به درآمد و سود بالایی رسید، نیاز است که شما مدارکی را تهیه کنید. در زیر به مدارکی که برای صادرات مواد معدنی به ان‌ها احتیاج دارید، اشاره می‌کنیم.

  • تاسیس یک شرکت معتبر
  • دارا بودن کارت بازرگانی فعال
  • باز کردن یک حساب بانکی برای صادر کردن مواد معدنی به دیگر کشور‌ها
  • صادر کردن پیش فاکتور برای کشور‌های خریدار
  • داشتن بسته بندی مناسب
  • دریافت کردن مجوز برای صادرات
  • ارائه و تحویل کالای مورد نظر به گمرک کشور
  • داشتن مجوز کالا

این موارد در حقیقت از جمله مدارکی می‌باشند که شما در صورت تهیه‌ی آن‌ها می‌توانید به صادرات مواد معدنی مشغول شوید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با صادرات مواد معدنی آشنا کنیم و نکاتی را در خصوص صادرات این ماده برای شما بیان کردیم. مواردی را در این مقاله برای شما بیان کردیم که از جمله آن‌ها می‌توانیم به بهترین ماده معدنی برای صادرات، مدارک لازم جهت صادرات این ماده، مشکلات موجود در صادرات این ماده، صادرات ماده‌های معدنی به کشور‌های دیگر و… اشاره کنیم.
همچنین به معرفی یکی از بهترین شرکت‌های بازرگانی در این زمینه پرداختیم و از شرکت بازرگانی تامین پایدار نام بردیم. شرکت بازرگانی تامین پایدار با رعایت کردن تمامی موارد موجود در زمینه صادرات ماده‌های معدنی و عدم خطا از قوانین این مورد از صادرات‌ها توانسته است که لقب بهترین شرکت بازرگانی جهت صادرات ماده‌های معدنی را به دست آورد.
در صورتی که در زمینه‌ی صادرات برای شما سوالی به وجود آمده است، می‌توانید با کارشناسان شرکت بازرگانی تامین پایدار ارتباط برقرار کرده و تماس بگیرید و از راهنمایی‌های کارشناسان آن‌ها استفاده کنید. همراهی شما برای ما ارزش زیادی داشته و از شما بابت همراهی کردن ما تا پایان این مقاله صادراتی با نگاه پرمهرتان، تشکر می‌کنیم.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی