جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

صادرات سنگ گچ

جهت استعلام قیمت روز صادرات سنگ گچ تماس بگیرید:

صادرات سنگ گچ

صادرات سنگ گچ موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. همانطور که می دانید امروزه گچ های ساختمانی یکی از پرکاربردترین مصالح برای استفاده می باشند. این گچ ها نقش بسیار مهم و پر رنگی در بنایی ساختمان ها و سازه ها مانند گچبری، دیوارکشی، پوشش دهی سطوح و … دارند. جالب است بدانید که استفاده از گچ ها در تمدن انسان ها دارای قدمت طولانی ای می باشد. سنگ گچ بعد از استخراج شدن و فرآوری شدن توسط ماشین آلات و دستگاه های مخصوصی تبدیل به پودر گچ می شود. این پودر به وسیله حرارت دیدن، آب موجود در آن کاملا تخلیه شده و برای شروع به کار در صنعت ساخت و ساز آماده است.
کشور ایران دارای معادن مناسبی از سنگ گچ می باشد. این گچ های ساختمانی بسته به خالصی، میزان رنگ و… از همدیگر متفاوت می باشند. ایران دارای ۲۵۰ معدن گچ است. با در نظر گرفتن میزان ذخیره گچ در ایران و نیاز کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه می توان بیان کرد که صادرات بخش عمده ای از تجارت خارجی ایران را شامل می شود. بازرگانی تامین پایدار یکی از بازرگانی هایی است که در زمینه صادرات انواع سنگ ها ماننده صادرات سنگ گرانیت از جمله صادرات فعالیت می کند. در ادامه این مقاله قصد داریم به صادرات سنگ گچ بپردازیم. در نتیجه اگر در این باره سوالاتی دارید و یا به این موضوع علاقمند هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع سنگ گچ صادراتی

گچ ها در صنعت های مختلفی مانند شیشه سازی، ساختمان سازی، کاغذ سازی، پزشکی، پتروشیمی، کشاورزی و… کاربرد دارند. بنابراین همانطور که می دانید سنگ های گچ صادراتی دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا انواع این سنگ های صادراتی را برای شما به اختصار توضیح دهیم. انواع سنگ گچ صادراتی به شرح زیر می باشد:

صادرات سنگ گچ-بازرگانی تامین پایدار

صادرات سنگ گچ ساتین اسپار

یکی از انواع سنگ گچ های صادراتی سنگ گچ ساتین اسپار می باشد. سنگ گچ ساتین اسپار دارای جلای ابریشمی و فرم الیافی است. این سنگ حالتی شبیه به تارهای به هم پیوسته و متراکم دارد. هنگام رد شدن نور از سنگ گچ ساتین اسپار از تارهای الیافی این سنگ گچ به این الیاف ها برخورد کرده و جهت نور را تغییر می دهد. این سنگ یکی از سنگ هایی است که توسط کشور ایران صادر می شود.

صادرات سنگ گچ ژیپس

یکی دیگر از سنگ گچ های صادراتی سنگ گچ ژیبست می باشد. این مدل سنگ گچ به شکل پودری بوده و با مقداری رس مخلوط شده است. شما می توانید برای صادرات سنگ گچ و انواع مختلف آن با خیالی راحت از متخصصان با تجربه بازرگانی تامین پایدار راهنمایی های لازم را بگیرید.

صادرات سنگ گچ سلینت

سنگ گچ سلینت نیز یکی دیگر از انواع سنگ گچ محسوب می شود. این نوع سنگ گچ یک نوع سنگ گچ شفاف و بی رنگ می باشد. همچنین دارای ظاهر درخشان است و دارای قابلیت ورقه ای شدن نیز می باشد. بنابراین با توجه به ویژگی هایی که دارد برای صادرات مناسب است.

صادرات سنگ گچ خوشه ای

سنگ گچ خوشه ای نوعی دیگر از سنگ گچ است که در صادرات کاربرد دارد. این نوع سنگ گچ به شکل تارهای ابریشم به هم پیوسته می باشد.

صادرات سنگ گچ مارین گلاس

از دیگر سنگ گچ هایی که می توان به آن اشاره کرد. سنگ گچ مارین گلاس است‌ این گچ دارای ظاهری لایه لایه و ورقه ای می باشد. همچنین مصرف گچ پزی نیز ندارد.

صادرات سنگ گچ بلوری

این نوع سنگ گچ از برگ های نازک با تارهای بلوری از جنس هیدرو سولفات کلسیم به هم پیوسته تشکیل شده است.

صادرات سنگ گچ غیر بلوری

یکی از فراوان ترین انواع سنگ گچ در طبیعت، نوع غیر بلوری می باشد. همچنین تحت عنوان ماده اولیه کارخانه های تولید کننده گچ استفاده می شود. همچنین نکته حائز اهمیت در مورد این نوع سنگ گچ این است که مصارف زیادی در صنایع های مختلف دارد.

صادرات سنگ گچ-بازرگانی تامین پایدار

صادرات سنگ گچ خالص

این نوع سنگ گچ به طور معمول رنگ ندارد و بی رنگ است. به جز مواقعی که در ترکیب آن زغال استفاده شده باشد‌ رنگ آن تبدیل به خاکستری می شود. همچنین یا در ترکیب آن آهن وجود داشته باشد که زرد رنگ یا کبود خواهد شد.
در این قسمت از مقاله انواع سنگ های گچ پرکاربرد در صادرات را برای شما معرفی کردیم. بنابراین می توان گفت که کشور ایران به دلیل داشتن منابع فراوان انواع سنگ گچ، توانایی صادرات به کشورهای مختلف را دارد. بازرگانی تامین پایدار با داشتن سابقه طولانی در صادرات انواع سنگ ها از جمله سنگ گچ دارد. شما متقاضیان گرامی می توانید از این مجموعه راهنمایی های مورد نیاز خود را کسب کنید.

مزیت صادرات سنگ گچ

صادرات دارای مزیت های فراوانی می باشد. با توجه به منابع با کیفیت و وسیع سنگ گچ و همچنین کیفیت مناسب آن صادرات آن را می توان یکی از عوامل مهم در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور دانست. این صادرات می تواند فرصت های زیادی را برای اشتغال زایی و افزایش درآمد در کشور به وجود آورد و سبب رونق و پیشرفت کشور بشود.
اما همانطور که می دانید هر تجارتی دارای ریسک‌هایی بالایی است. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به صورت کامل با این پروسه آشنا شوید. همچنین می توانید برای جلوگیری از هرگونه مشکل با اطمینان خاطر صادرات خود را به متخصصان مجرب بازرگانی تامین پایدار بسپارید.

شرایط و مراحل صادرات سنگ گچ

به طور کلی باید بیان کنیم که صادرات محصولات به ۲ نوع صادرات قطعی و صادرات موقت دسته بندی می شوند. در صادرات به صورت قطعی محصول مورد نظر به صورت کاملا مستقیم و برای استفاده مشتری در مقدار زیاد به کشورهای خارجی ارسال خواهد شد. اما در صادرات به صورت موقت در مدت زمان معینی به منظور انجام کار خاصی مانند شرکت در نمایشگاه های آن کشور محصول به مقصد صادر خواهد شد.
صادرات سنگ گچ ایران به سایر کشورها جزو دسته صادرات قطعی محسوب می شود‌. همچنین صادرات گچ نیز مانند تمامی کالاهای صادراتی شامد شرایط و مراحلی می باشد‌‌. این شرایط و مراحل صادرات سنگ گچ به شرح زیر است:

صادرات سنگ گچ-بازرگانی تامین پایدار

بازاریابی جهت صادرات سنگ گچ

اولین قدم در صادرات این کالا پیدا کردن خریدار خارجی و بازاریابی در کشور مقصد می باشد. بعد از طی کردن این مرحله ضروری است که شخص صادر کننده دارای کارت بازرگانی باشد. بازرگانی تامین پایدار با سابقه طولانی در این حوزه تجربه خوبی در زمینه بازاریابی جهت صادرات دارد.

مشخص کردن قیمت محصول توسط کمیسیون جهت صادرات سنگ گچ

از دیگر شرایط و مراحل صادرات می توان به مشخص کردن قیمت کالا توسط کمیسیون اشاره نمود. تولیدکنندگان باید بعد از مشاهده و بررسی کالا، قیمت و نرخ حدودی کالا را به اداره و سازمان صادرات اعلام نمایند. بعد از مشاهده و بازبینی قیمت آن توسط کمیسیون و تایید و تصویب، قیمت نهایی کالای مورد نظر به اداره گمرک اعلام خواهد شد.

مذاکره با خریدار و صادر کردن پیش فاکتور جهت صادرات سنگ گچ

بعد از سپری کردن مراحل گفته شده در بالا باید در این مرحله خریدار و فروشنده در مورد کیفیت محصول، قیمت محصول، زمان ارسان آن و دیگر شرایط با همدیگر مذاکره کنند. بعد از اینکه طرفین به توافق رسیدند پیش فاکتوری با امضای آن‌ها صادر خواهد شد.

صادر کردن پروفرما جهت صادرات سنگ گچ

بعد از توافق کردن خریدار و فروشنده پروفرما به منظور شرایط پیشنهادی از سمت فروشنده به خریدار صادر خواهد شد. در این سند صادر شده مواردی مانند نشانی صادرکننده و خریدار، نام آن‌ها، مشخصات کلی محصول، تاریخ دقیق صدور، وزن و تعداد محصول ارسالی، شماره استاندارد و … در این سند قید می شود.

بسته بندی جهت صادرات سنگ گچ

در این مرحله صادر کننده باید محصول توافق شده را طبق قرارهای از‌ پیش تعیین شده بین آن‌ها برای ارسال به کشور مقصد و مطابق با استانداردها و خواست آن کشور بسته بندی کند. تا محصول بسته بندی مورد نظر برای ارسال از طریق راه از قبل توافق شده که شامل زمینی، دریایی و هوایی است آماده شود.

اخذ مجوز جهت صادرات سنگ گچ

صادر کننده سنگ گچ باید مجوز های ضروری را از سازمان های مربوطه که در حوزه صادرات فعالیت می کنند، دریافت کند تا در زمان ارسال کالا به کشور مقصد با مشکلی روبرو نشود.

حمل کالا به گمرک جهت صادرات سنگ گچ

در این مرحله بعد از بسته بندی و اخذ مجوز های لازم، کالای مورد نظر باید به سمت گمرک حمل شود و صادر کننده اظهارنامه صادراتی خود را از سازمان گمرک دریافت کند.

تهیه وسیله حمل و نقل جهت صادرات سنگ گچ

برای حمل و نقل محصول صادراتی مورد نظر به گمرک صادر کننده باید نسبت به تهیه وسیله حمل نقل و خروج کالا از مرز گمرکی به سمت کشور مقصد اقدام کند.

اخذ گواهی مبدا جهت صادرات سنگ گچ

بعد از گذراندن مراحلی که را بالا ذکر شد برای صادرات باید در این مرحله فاکتور فروشی توسط صادر کننده یا همان فروشنده صادر شود. این فاکتور صادر شده توسط کشور مبدا باید به تایید اتاق بازرگانی برسد. در نهایت بعد از بررسی و مشاهده فاکتور توسط اتاق بازرگانی و تایید آن، اتاق بازرگانی اقدام به صدور گواهی مبدا خواهد کرد و در آخر اجازه خروج محصول مورد نظر را از کشور صادر می کند.

صادرات سنگ گچ-بازرگانی تامین پایدار

خروج سنگ گچ از کشور

در صادرات انواع محصولات از کشور از جمله صادرات آخرین مرحله خروج کالای مورد نظر از کشور مبدا به سمت کشور مقصد می باشد. در این مرحله شرکت حمل و نقل جواز خروج کالای مورد نظر از گمرک را از صادرکننده کالا دریافت می کند و بعد از بارگیری کالا آن را به سمت کشور مقصد حمل خواهد کرد.
مراحل بیان شده در قسمت بالا خلاصه ای از روند مراحل صادرات انواع کالاها از جمله صادرات می باشد. همچنین باید ذکر کنیم که هر کدام از مراحل ذکر شده بالای دارای جزییات خاص خود نیز هستند. بنابراین بهتر است برای صادرات سنگ گچ و سایر کالای خود از یک بازرگانی باسابقه و معتبر کمک بگیرید. بازرگانی تامین پایدار می تواند در این راستا به شما متقاضیان گرامی کمک کند. تا بتوانید با خیالی آسوده و مطمئن محصول مورد نظر خود را صادر کنید.

قوانین صادرات سنگ گچ

باید بیان کنیم که مدارک لازم و ضروری برای صادرات سنگ گچ ایران به سایر کشورها به طور کلی با دیگر کالاها به صورت یکسان می باشد. تنها در بعضی از جزئیات تفاوت‌هایی دارد. مدارک و اسناد مهم در صادرات به سایر کشورها به شرح زیر می باشد.

  • کارت بازرگانی: شرکت های صادرکننده یا افراد باید قبل از اقدام به امور صادرات جهت اخذ کارت بازرگانی خود از طریق بارگذاری مدارک هویتی در سایت اتاق بازرگانی اقدام نمایند. تا بتوانند کارت بازرگانی خود را تحویل بگیرند.
  • اخذ گواهی مبدا
  • فاکتور لیست و عدل بندی
  • مجوزهای استاندارد و بازرسی محصول: این گواهی جهت تایید کیفیت کالاهای صادراتی صادر می شود.
  • قبض باسکول
  • اظهارنامه صادراتی محصول
  • بارنامه و مانیفست

هزینه صادرات سنگ گچ

در تعیین هزینه صادرات سنگ گچ عواملی مختلفی دخیل هستند و می توانند روی تعیین هزینه صادرات این محصول تاثیر گذار باشند. عواملی مانند نوع سنگ گچ صادراتی، نوسانات بازار ارز، عوامل سیاسی، میزان ناخالصی، میزان فاصله کشور مقصد، مقدار فاصله معدن تا تحویل محصول… مواردی است که روی قیمت و هزینه صادرات سنگ گچ تاثیر گذار هستند.
شما متقاضیان می توانید با کمک از بازرگانی تامین پایدار انواع صادرات سنگ گچ را با کیفیت مناسب و هزینه ای مقرون به صرفه انجام دهید. جهت گرفتن مشاوره رایگان و راهنمایی های لازم می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

صادرات سنگ گچ به کشورهای مختلف

همانطور که در قسمت های بالاتر نیز اشاره کردیم ایران کشوری است دارای ذخایر و معادن سنگ گچ فراوانی است. بنابراین به همین دلیل زمینه مناسبی برای صادرات به کشورهای دیگر را دارد.
سنگ گچ کشور ایران به کشورهایی از جمله کشور افغانستان، کشور روسیه، کشور ارمنستان، کشور گرجستان، کشور هند، کشور قطر، کشور کویت، کشور عمان، کشور اردن، کشور چین و دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی صادر می شود. گچ ها دارای انواع مختلفی می باشند و در فرآیند تولید آن‌ها باید این نکته حائز اهمیت را شرکت های تولید دهنده مد نظر خود قرار دهند که در تولید گچ های صادراتی خود استاندارد مصرف کشورهای دیگر را نیز در نظر داشته باشند.
همچنین به شیوه استفاده و مصرف سنگ گچ را در صنایع مختلف کشورهای مقصد توجه کافی داشته باشند. از آنجایی که برخی از کشورهای دیگر مانند ترکیه و عمان و دیگر کشورهای اطراف ایران دارای معادن نفت هستند به همین علت برای صادرات سنگ گچ باید از گچی استفاده شود که از نظر استاندارد و کیفیت بتواند با رقبای خود در بازارهای بین المللی رقابت داشته باشند.

ویژگی های گچ صادراتی جهت صادرات سنگ گچ

سنگ های گچ برای صادرات و اینکه توان رقابت با رقبای خود را در بازارهای جهانی داشته باشند باید از یک سری ویژگی ها، استانداردها و کیفیت های مطابق با بازارهای جهانی برخوردار باشند. این ویژگی ها جهت صادرات به شرح زیر می باشند:

  • رنگ سفید گچ صادراتی
  • سطح کیفیت در بازارهای بین المللی
  • مقاومت بالای سنگ گچ بعد از سختی
  • شکل پذیری و کارپذیری آسان گچ
  • استفاده از گچ در برندهای متفاوت از بهترین معدن های کل کشور
  • بسته بندی مناسب گچ در وزن های مختلف

شرکت صادرات سنگ گچ

مجموعه بازرگانی تامین پایدار با استفاده از کادر با تجربه و داشتن مجوزها و استانداردهای در زمینه صادرات انواع سنگ ها از جمله صادرات سنگ گچ فعالیت می کند.

صادرات سنگ گچ-بازرگانی تامین پایدار

به همین منظور شما می توانید جهت استعلام قیمت صادرات سنگ ها از جمله سنگ گچ و دریافت مشاوره رایگان توسط کارشناسان مجرب شرکت بازرگانی تامین پایدار با استفاده از شماره های درج شده در سایت با این شرکت در تماس باشید. کارشناسان این مجموعه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه صادرات و انواع محصولات می باشند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به صادرات سنگ گچ، شرایط و قوانین، مراحل صادرات و سایر موارد مربوط به صادرات این کالا پرداختیم. امروزه با افزایش صنعت استخراج و صادرات سنگ در کشور ایران این صنعت به یکی از پرسودترین و مهم ترین صنایع برای بازرگانان و تجار تبدیل شده است. در نتیجه تجار می توانند در گروه صادرات غیر نفتی سرمایه و ارزآوری بسیار زیادی را برای کشور داشته باشند.
در حال حاضر کشور ایران جزو برترین تولیدکنندگان گچ خالص در سطح جهان می باشد. کشورهایی نظیر هند، چین، روسیه، قطر، عمان، عراق، گرجستان، افغانستان، ترکمنستان بیشتر متقاضیان صادرات گچ ایران می باشند. امید است که توانسته باشیم با بیان نکات کاربردی در مورد صادرات به شما عزیزان در زمینه صادرات کمک کرده باشیم.
همانطور که اشاره کردیم شما متقاضیان گرامی می توانید در زمینه صادرات با مشاوران مجموعه بازرگانی تامین پایدار در ارتباط باشید. همچنین می اگر در این زمینه سوالاتی دارید یا دچار ابهام شدید با استفاده از شماره های درج شده در سایت با ما تماس حاصل کنید‌. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن و در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود. سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی