جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

صادرات قوطی فلزی

جهت استعلام روز قیمت صادرات قوطی فلزی تماس بگیرید:

صادرات قوطی فلزی

صادرات قوطی فلزی در ایران چندان رایج نیست‌. اما با توجه به قیمت پایین آن کشورهای همسایه از آن استقبال می‌کنند. صنعت قوطی سازی را می‌توان جزو صنایع پیچیده دانست که زحمت بسیاری نیز دارد. عواملی نیز در کیفیت آن تاثیر گذارند. مانند شیوه اتصال اجزا، میزان حرارت و … که بسیار مهم است. قوطی‌ها را به دو دسته قوطی‌های فلزی و حلبی می‌توان تقسیم کرد.
در این مقاله درباره‌ی صادرات قوطی‌ فزی صحبت خواهیم کرد. از این نوع قوطی‌ها برای کنسرو مواد غذایی نیز استفاده می‌شود. برای ساخت قوطی‌های فلزی از فولاد قلع اندود و لاک مخصوص استفاده می‌شود. اما کشور ما نیز به صادرات قوطی فلزی می‌پردازد‌. سالانه ۲۵۰ هزار تن قوطی فلزی تولید می‌شود که در مصارف صنایع غذایی استفاده می‌شود. میزان تولید قوطی‌های فلزی که در صنایع شیمیایی استفاده می‌شود سالانه ۱۰۰ هزار تن است.
اما در حال حاضر واردات و صادرات قوطی فلزی چندان رایج نیست. یکی از دلایل آن نبود تکنولوژی‌های روز دنیا و همچنین دانش فنی لازم در ایران است که باعث شده صادرات قوطی فلزی کم‌تر از قبل باشد. برای صادرات قوطی فلزی و صادرات اسکلت فلزی می‌توانید به سایت بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید.

مزایای صادرات قوطی فلزی

قوطی‌های فلزی نیز مانند بسیاری از اجسام دیگر دارای مزایا و معایبی هستند. اگر قصد صادرات قوطی فزی را دارید حتما باید این موارد را نیز در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است:
1- در برابر ضربه‌های خارجی بسیار مقاوم هستند و برای صادرات مناسب هستند.
۲- اگر قوطی‌های فلزی در برابر درجه حرارت بالا ( درجه حرارت استریلیزاسیون) قرار بگیرند، از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند. همچنین دیگر مزایای آن قابلیت نگهداری کامل از مواد در حالت‌های جامد، مایع و گازها است.
۳- مواد اولیه بسته‌بندی، در برابر نفوذ رطوبت، نور و اکسیژن از مقاومت بالایی برخوردارند..
۴- احتمال مسموم کردن در قوطی‌های فلزی بسیار کم است.
۵- باعث آلودگی محیط زیست می‌شود‌.
جهت کسب اطلاعات بیش‌تر برای صادرات قوطی فزی می‌توانید به سایت بازرگانی تامین پایدار نیز مراجعه کرده و از کارشناسان مشاوره بگیرید.

صادرات قوطی فلزی-بازرگانی تامین پایدار

معایب صادرات قوطی فلزی

صادرات قوطی فلزی دارای معایبی نیز می‌باشد که شامل موارد زیر است:
۱- پدیده خوردگی در قوطی‌های فلزی در مقایسه با مواد اولیه بسته‌بندی دیگری که وجود دارند سریع‌تر اتفاق می‌افتد. به دلیل خوردگی تغییراتی در سطح و درون قوطی ایجاد می‌شود. همچنین هیدروژن آزاد شده در درون قوطی، باعث بادکردگی قوطی فلزی و در نهایت سوراخ شدن آن خواهد شد. این‌ها در صادرات قوطی فزی تاثیرگذارند.
۲- خوردگی به وجود آمده در قوطی فلزی منجر به تغییر رنگ و همچنین کاهش ویتامین‌های مواد غذایی می‌شود‌
۳- در صادرات قوطی فلزی قوطی‌های خالی حجم زیادی را اشغال خواهند کرد. اگر بخواهید قوطی‌های خالی انبار کنید باید دور از بخار و رطوبت قرار بگیرد. ساخت قوطی‌های فلزی به تکنولوژی و دانش فنی خاصی نیاز دارد.

تعرفه گمرکی صادرات قوطی فلزی

یکی از دلایلی که باعث کاهش میزان صادرات قوطی فزی شده‌ است نوسانات تعرفه‌های گمرکی می‌باشد. در سال‌های اخیر با توجه به اینکه در کیفیت این محصول ثبات به وجود آمده است و در بازار جهانی تقاضای آن از سمت کشورهای مختلف بالا رفته است. برای راحت شدن صادرات قوطی فلزی، تعرفه گمرکی محصولات فلزی بسیار کاهش یافته است. هم اکنون صادرات قوطی فزی با سهولت انجام می‌شود. برای صادرات، صادرکنندگان مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین نیستند.

مراحل صادرات قوطی فلزی

با توجه به این‌که قوطی‌های فلزی قیمت مناسبی دارد همواره مورد توجه کشورهای مختلف است. از این رو درخواست این محصول از ایران بسیار افزایش یافته است. همچنین با توجه به نرخ ارز وارد کردن این محصول از ایران مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه بخواهند خودشان آن را تولید کنند. به همین دلیل باید به ان توجه بیش‌تری شود.
هم‌ اکنون برای صادرات قوطی‌ فزی باید مراحلی را انجام دهید. اگر هر کدام از این مراحل در آن مشکلی ایجاد شود امکان صادرات قوطی فلزی فراهم نخواهد شد. در ادامه به توضیح این مراحل می‌پردازیم.

صادرات قوطی فلزی-بازرگانی تامین پایدار

اخذ سفارش قوطی صادراتی از مشتری مورد نظر
برای صادرات قوطی فلزی ابتدا باید از مشتری سفارش را دریافت کنید. در این صورت فرد یا همان شرکت متقاضی سفارش خود را به طور رسمی ثبت می‌کند‌‌. هنگامی که تولیدکننده در کشور خود از سفارش مشتری مطلع شود به آماده کردن سفارش‌های مشتری می‌پردازد و برنامه‌های لازم را می‌چیند. با توجه به قیمت مناسب کالاهای ایرانی معمولا در حجم بالایی ثبت سفارش می‌کنند‌.
صادر شدن پیش فاکتور قوطی صادراتی
پس از ثبت سفارش توسط مشتری و دریافت ان از جانب شما، مهم‌ترین اقدام تهیه پیش فاکتور می‌باشد تا مشتری را از تمام جزئیات معامله آگاه کنید. با توجه به همین مورد باید در این‌چنین مواقع از قیمت قوطی صادراتی استعلام بگیرید و آن را در پیش فاکتور قید کنید. اگر در این مورد مشکل داشتید حتما از سایت شرکت بازرگانی تامین پایدار کمک بگیرید.
صادرات قوطی فلزی با اظهارنامه مالیاتی
یکی از مواردی که هنگام صادرات قوطی‌ فزی باید به آن توجه کنید وزن بار می‌باشد. دیگر عواملی که از اهمیت بالایی برخوردار است کیفیت و نوع بار می‌باشد که باید حتما از آن استعلام گرفته شود تا بتوانید پیش فاکتور کاملی تهیه کنید. مرحله نهایی ارسال پیش فاکتور برای مشتری می‌باشد تا او نیز همه‌ی موارد را بررسی کند.

ثبت قرارداد رسمی و صدور فاکتور قوطی صادراتی
هنگامی پیش فاکتور قوطی صادراتی به دست مشتری رسید او آن را کامل بررسی می‌کند. اگر در رابطه با قیمت و یا سایر موارد نظری داشته باشد مطرح خواهد کرد. بالاخره باید دو طرف برای شرایط فاکتور با یکدیگر به مذاکره بپردازند. زمانی که دو طرف به توافق قطعی رسیدند آن قرارداد رسمی به تایید نهایی خواهد رسید. در این صورت فاکتور نهایی و رسمی نیز صادر شده که در آن همه‌ی موارد ثبت شده است.
بسته‌بندی و آماده‌سازی برای صادرات قوطی فلزی
در این مرحله شما باید به فکر آماده کردن قوطی‌های وارداتی باشید. همچنین باید اقدامات لازم را انجام دهید. نکته‌ی حائز اهمیت نحوه‌ی بسته‌بندی می‌باشد که باید با توجه به روش حمل به صورت اصولی انجام شود. قطعا نوع بسته‌بندی که برای حمل دریایی یا زمینی انجام می‌شود باهم متفاوت خواهد بود. همچنین در مراحل آخر باید چک نهایی انجام شود تا بار با توجه به فاکتور آماده شده باشد. هر چقدر این مراحل را بتوانید سریع‌تر انجام دهید بار نیز زودتر به دست مشتری می‌رسد و باعث جلب اطمینان خواهد شد. همچنین صادرات قوطی فلزی با موفقیت انجام می‌شود.
مشخص کردن قیمت گمرکی قوطی صادراتی
برای تعیین قیمت قوطی صادراتی باید مواردی چون تعرفه گمرکی و هزینه‌های مختلف آن به طور دقیق مشخص شود. هزینه‌های گمرک نیز شامل موارد زیادی می‌شود که باید برای آن مدارک مهمی را تهیه کنید. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بدون مجوز امکان تعیین قیمت و صادرات قوطی فلزی برای شما مهیا نخواهد شد.

صادرات قوطی فلزی-بازرگانی تامین پایدار

تنظیم اظهارنامه صادراتی در گمرک
در این بخش که مرحله‌ی مهمی نیز به حساب می‌آید و جز روند صادرات قوطی فزی می‌باشد، باید به تنظیم درست اظهارنامه گمرکی بپردازید. بدین منظور محصول مورد نظر به گمرک تحویل داده می‌شود. پس رسیدن محموله به دست گمرک باید در آن‌جا به تنظیم اظهارنامه بپردازند.
البته حسن این مرحله این است که به زمان زیادی برای صادرات قوطی فلزی نیاز ندارد. اگر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید این مرحله به سرعت انجام می‌شود.
عقد قرارداد با شرکت حمل و بیمه کردن بسته
برای ارسال به بهترین شکل ممکن در صادرات قوطی فلزی شما نیاز به یک شرکت حمل و نقل معتبر دارید تا محموله شما را به کشور مقصد مورد نظر برساند. هم‌اکنون شرکت‌های فراوانی هستند که خدمات حمل و نقل را انجام می‌دهند‌. البته هر یک هزینه‌ی خاصی برای جابه‌جایی در نظر می‌گیرند. در آخر زمانی که یک شرکت معتبر برای جابه‌جایی پیدا کردید قرارداد بسته می‌شود.
نکته‌ی مهم این است که محموله شما کاملا بیمه خواهد شد. اگر هر گونه به آسیبی متوجه محموله شما شود شرکت بیمه خسارت دیده شده را پرداخت خواهد کرد. با مراجعه به سایت شرکت بازرگانی تامین پایدار این امر به راحتی قابل انجام است‌
گرفتن گواهی بازرسی مبدا و صدور فاکتور نهایی
به منظور صادرات قوطی فلزی باید گواهی مبدا داشته باشید که برای آن باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. همچنین داشتن گواهی بازرسی نیز ضروری می‌باشد. این گواهی پس از بازدید محموله توسط بازرسان صادر می‌شود. در نهایت فاکتور رسمی نیز به سادگی و بدون دغدغه صادر خواهد شد.
بارگیری قوطی صادراتی و ارسال آن به مقصد
اگر همه‌ی مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم به دقت و به درستی انجام شود، صادرات قوطی فلزی به راحتی انجام می‌شود و در کشتی یا سایر وسایل نقلیه بارگیری خواهد شد. این مرحله که وظیفه شرکت حمل است با حساسیت هر چه تمام‌تر انجام می‌شود.
در نهایت بار با موفقیت ارسال می‌شود و مشتری می‌تواند در گمرک کشور خود محصولات را دریافت کند. قطعا شخص خریدار برای ترخیص کالای خود از گمرک باید مبلغی را پرداخت کند که بر عهده‌ی خودش می‌باشد. برای ارزیابی بهتر مراحل صادرات قوطی فلزی می‌توانید به سایت شرکت بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید.

صادرات قوطی فلزی با بازرگانی تامین پایدار

همان‌طور که گفته شد امروزه صادرات قوطی فزی بسیار رواج پیدا کرده است. به همین منظور برای داشتن اطلاعات کافی در این باره می‌توانید از بازرگانی تامین پایدار کمک بگیرید و یا از سایت بازرگانی تامین پایدار دیدن کنید‌.

صادرات قوطی فلزی-بازرگانی تامین پایدار

صادرات قوطی فلزی به کشورهای مختلف

برخی از کشورهای همسایه همچون ترکیه با توجه به داشتن موقعیت استراتژیک جغرافیایی و همچنین داشتن روابط دو جانبه به بقیه‌ی کشورها از کالاهای نفتی همواره استقبال می‌کند. ایران نیز برای صادرات قوطی فلزی کشورهای مقصدی چون عراق، گرجستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، سوریه و قطر و… را انتخاب می‌کند. سایت بازرگانی تامین پایدار نیز گزینه‌ی مناسبی برای مشاوره در رابطه با صادرات قوطی فزی می‌باشد.

مدارک لازم برای صادرات قوطی فلزی

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم به علت قیمت پایین قوطی فلزی در ایران همواره مشتریان خارجی مشتاق خرید آن از ایران هستند. البته با مراجعه به سایت بازرگانی تامین پایدار نیز می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره‌ی صادرات قوطی‌ فلزی دریافت کنید. اما برای صادرات قوطی فلزی به مدارکی نیاز است و صادرکنندگان برای گرفتن مجوزها باید از روش صحیحی استفاده کنند. مدارک متوعی باید آماده شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کارت بازرگانی معتبر
همه‌ی کسانی که قصد انجام کار صادرات و صادرات قوطی فلزی را دارند باید نسبت به تهیه‌ی این کارت اقدام کنند. این کارت برای افراد حقوقی و حقیقی صادر می‌شود. همچنین نشان‌دهنده هویت اصلی صادر کننده می‌باشد.
امروزه اکثر کسانی‌که که به صادرات قوطی‌ فلزی می‌پردازند این کارت معتبر را دریافت کرده‌اند و معاملات خود را طبق آن انجام می‌دهند. در اصل برای انجام صادرات قوطی فزی اولین کاری که باید انجام دهید تهیه کارت بازرگانی می‌باشد.
گواهی استاندارد کارخانه و کنترل کیفیت
زمانی که یک مشتری از خارج درخواست خرید محصولی را ثبت می‌کند، از فروشنده انتظار دارد که بهترین محصول و با کیفیت ترین محصول را به او ارائه دهد و فروشنده نیز موظف است برای صادرات قوطی فلزی از بهترین محصول استفاده کند. با توجه به همین داشتن گواهی استاندارد کارخانه به مشتری به این اطمینان را می‌دهد که محصول کیفیت بالایی دارد.
قوطی‌های با کیفیت از استاندارد جهانی بالایی برخوردارند و مشخص است. محصول‌های ارسال به کشورهای مقصد نیز باید از این استانداردها برخوردار باشند. با توجه به مواردی که گفته شد می‌توان گفت صدور گواهی آنالیز کیفیت بسیار مهم است.
فاکتور رسمی محموله
یکی دیگر از مدارکی که در روند صادرات قوطی فلزی بسیار مهم است فاکتور رسمی می‌باشد. البته نام دیگر آن گواهی خرید نیز می‌باشد. درون این فاکتور اطلاعات مهمی مانند شماره قرارداد، تعرفه گمرکی، نام خریدار و فروشنده، نام محصول و مقدار آن به طور دقیق درج شده است. در اصل تمامی جزئیاتی که در معامله مهم است در این فاکتور ثبت می‌شود و همین اهمیت آن را دو چندان می‌کند.
علاوه بر این قیمت قوطی نیز در ان ذکر می‌شود. برای مشخص کردن قیمت نهایی باید قیمت آن را داخل کشور جویا شوید و هزینه‌های صادرات قوطی فلزی را به آن اضافه کرده و سپس قیمت نهایی را در اختیار خریدار قرار دهید.

صادرات قوطی فلزی-بازرگانی تامین پایدار

گواهی مبدا صادر کننده قوطی
از دیگر مدارک مهم برای صادرات قوطی فلزی تنظیم درست گواهی مبدا می‌باشد. در این مدرک اصالت کالا مشخص می‌شود. در آن عنوان می‌شود که مبدا این کالا ایران می‌باشد و آن را گمرک صادر می‌کند‌. در این مدرک اطلاعات ارزشمند دیگری نیز وجود دارد که شامل مشخصات تولید کننده می‌شود. همچنین از طریق این گواهی کیفیت بالای کالا را در صادرات قوطی فزی اثبات کرد.
بارنامه حمل
زمانی که با یک شرکت حمل و نقل قرارداد می‌بندید، شرکت مقصد اقدام به صادر کردن بارنامه معتبر می‌کند. برای مشخص کردن این مدرک باید روش‌های حمل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی نیز مشخص شود. زمانی که شما برای صادرات قوطی فلزی اقدام به تهیه بارنامه می‌‌کنید و آماده می‌شود در واقع مالکیت محموله به خریدار انتقال داده شده است. خبر خوش این است که این مرحله نیز برای صادرات قوطی فلزی به سرعت انجام می‌شود.
گواهی عدل بندی
گواهی عدل بندی نیز از مدارک مورد نیاز برای صادرات قوطی فلزی می‌باشد. در این مدرک تمامی جزئیات محموله به طور کامل و بر اساس بسته‌بندی‌های انجام شده تعیین شده است. در آن تعداد تعداد قوطی‌ها مشخص شده است.
همچنین در آن اطلاعات مهمی در رابطه با معامله‌ای که بین خریدار و فروشنده برای صادرات قوطی فلزی انجام شده درج می‌شود‌. به همین دلیل صدور فهرست عدل بندی توسط صادر کننده قوطی صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید.

سخن پایانی

در مقاله سعی کردیم تا درباره‌ی صادرات قوطی‌ فلزی هر آنچه نیاز است در اختیار شما قرار دهیم‌. همچنین به مدارکی که برای صادرات قوطی فلزی نیاز است پرداختیم. اگر به اطلاعات کامل‌تری درباره‌ی صادرات قوطی‌ فزی نیاز دارید می‌توانید به سایت بازرگانی تامین پایدار مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب که برای کمک به شما در رابطه با صادرات قوطی فلزی است مفید و کافی بوده باشد.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی