جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

سایز لوله مانیسمان

جدول سایز لوله مانیسمان

همانطور که می دانید لوله مانیسمان در صنعت های مختلف کاربرد های زیادی دارد و در محل بدنه خود هیچ گونه اتصالی ندارد و همچنین بدون جای درز و جوش کاری روی خود می باشد. سایز لوله مانیسمان بر طبق قطر خارجی، طول لوله و ضخامت دیواره تقسیم می شود. این مشخصه های گفته شده برای شناسایی لوله ها کاربردی است و همچنین قیمت این محصول نیز بر اساس همین ویژگی ارزیابی می شود. انواع مهم سایز لوله های پرکاربرد مانیسمان عبارتند از:

● سایز لوله مانیسمان رده ۲۰
● سایز لوله مانیسمان رده ۴۰
● سایز لوله مانیسمان رده ۸۰

در ادامه جدول لوله مانیسمان را مشاهده می کنید:

اهمیت آشنایی با جدول و سایز لوله مانیسمان چیست؟

سایز لوله مانیسمان و جدول لوله مانیسمان موضوعی است که در این مقاله قصد داریم تا درباره آن صحبت کنیم. همانطور که می دانید یکی از مهمترین محصولاتی که در صنایع های مختلف از جمله سیستم های لوله کشی کاربرد زیادی دارد، انواع لوله مانیسمان می باشد. باید بدانید که اصلی ترین قطعات این سیستم لوله ها هستند که بدون آن‌ها نمی توان یک پروژه عالی را عملی کرد. در نتیجه بهتر است قبل از مراجعه برای خرید این محصول، با جدول سایز لوله مانیسمان آشنا شوید. بنابراین اگر درباره سایز لوله مانیسمان سوالاتی دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جدول مشخصات لوله مانیسمان

در ادامه به بررسی انواع جدول مشخصات رده های مختلف و سایز لوله مانیسمان می پردازیم.

مشخصات جدول لوله مانیسمان رده ۲۰

در جدول رده ۲۰ لوله مانیسمان می توانید بیشتر با مشخصات این لوله آشنا شوید بنابراین اگر قصد خرید این رده از لوله را دارید این جدول مناسب شما می باشد‌. لوله های رده ۲۰ برای گاز کشی های داخل ساختمان و توکار کاربرد دارد. همچنین اتصالات لوله مانیسمان رده ۲۰ را باید برای همین رده لوله مورد استفاده قرار داد. نکته حائز اهمیت این است که در ساختمان هایی که از ۵ طبقه برخوردار هستند حتما باید از لوله مانیسمان رده ۲۰ استفاده شود چرا که در مواقعی که نشت، زلزله و یا تخریب ساختمانی صورت بگیرد این لوله ها آسیب جدی، شکاف یا ترک نخواهند خورد که همچنین مانع از اتفاقاتی مانند آتش سوزی و … می شود. جدول سایز لوله مانیسمان رده ۲۰ 

مشخصات جدول لوله رده ۴۰

جالب است بدانید که رده ۴۰ لوله مانیسمان برای تجهیزات آتش نشانی و برج کاربرد دارد. البته به خاطره اینکه این لوله های بدون درز دارای مقاومت بالایی هستند، کاربرد های فراوانی نیز دارند. از این رده لوله در صنایع های غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد‌. جدول سایز لوله مانیسمان رده ۴۰ 

مشخصات جدول رده ۸۰

لوله مانیسمان رده ۸۰ با توجه به میزان تحمل بالای فشار و دما جزو یکی از لوله های پر مصرف در صنایع مختلف محسوب می شود. بنابراین از این لوله در پروژه هایی که فشار و دمای زیادی وجود دارد، کاربرد دارند‌. مثل پروژه هایی که در فضای آزاد یا رو باز انجام می شوند و همچنین در خطوط فشار قوی نیروگاه و مبدل های حرارتی استفاده می شوند. جدول سایز لوله مانیسمان رده ۸۰ 

جدول وزنی لوله مانیسمان

همانطور که می دانید لوله های مانیسمان یکی از پرکاربردترین مصالح فولادی در صنعت می باشد که وزن، ابعاد و انواع استاندارد آن در یک جدولی مشخص به اسم جدول وزنی و سایز لوله مانیسمان درج شده است. مهندسان از این جدول برای کم کردن خطاهای محاسباتی و انتخاب بهترین نوع لوله مانیسمان استفاده می کنند. جدول وزنی لوله مانیسمان 

جدول ابعاد لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان در ابعاد مختلف تولید می شوند و ابعاد متفاوتی دارند. ممکن است افراد در توصیف صحیح ابعاد لوله مانیسمان مورد نظر خود با مشکل مواجه شوند‌. بنابراین برای جلوگیری از هرگونه مشکل یا خرید اشتباه از جدول سایز لوله مانیسمان و جدول ابعاد لوله مانیسمان استفاده می شود.

جدول ضخامت لوله مانیسمان

همانطور که اشاره کردیم لوله های مانیسمان دارای ضخامت و وزن متفاوتی هستند و جدول ضخامتی مختلفی دارند. ضخامت و وزن لوله مانیسمان یکی از مهمترین عواملی است که در قیمت این لوله ها تاثیر می گذارد به همین دلیل در این مطلب به جدول ضخامت لوله مانیسمان می‌ پردازیم تا شما بتوانید به راحتی قبل از خرید این محصول به انتخاب ابعاد، وزن و سایز لوله مانیسمان مورد نظر خود بپردازید. 

جدول فشار لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان به دلیل مزیت هایی که دارند جایگاه خاصی در صنعت به خود اختصاص داده اند. انتخاب لوله مناسب برای هر کاربردی از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با توجه به شرایط محیطی و فشار کاری مورد استفاده قرار گیرند. فشار کاری این لوله ها بر اساس استاندارد های مربوط به ساخت لوله ها و کاربرد های آن‌ها مشخص می شود. 

جدول قطر لوله مانیسمان

هر رده از لوله های مانیسمان دارای قطر متفاوتی می باشد که باید با توجه به کاربرد مورد نظر انتخاب شود همچنین نکته حائز اهمیت دیگر این است که قطر و سایز لوله مانیسمان روی قیمت آن نیز تاثیر می گذارد. 

انواع سایز لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان بر اساس ضخامت دیواره، طول لوله و قطر خارجی تقسیم بندی می شوند‌. این مشخصه های نام برده شده می تواند راهی برای شناسایی این محصول در زمینه های کاربردی مناسب باشد. همچنین قیمت لوله های مانیسمان با در نظر گرفتن همین ویژگی و مشخصه های گفته شده تخمین و ارزیابی می شود‌. 

اندازه لوله مانیسمان

باید در خرید لوله مانیسمان به مشخصات فنی آن که شامل طول، قطر اندازه و سایز لوله مانیسمان است توجه نمایید.

سایز بندی لوله مانیسمان

به طور کلی لوله های مانیسمان به صورت شاخصه های ۶ متری الی ۱۲ متری تولید شده و به فروش می رسند.

  • ۱/۲ اینچ = ۲ میلی متر
  • ۳/۴ اینچ = ۲۵ میلی متر
  • ۱ اینچ = ۳۲ میلی‌ متر
  • ۱.۱/۴ اینچ = ۴۰ میلی متر
  • ۱.۱/۲ اینچ = ۵۰ میلی متر
  • ۳ اینچ = ۹۰ میلی متر
  • ۴ اینچ = ۱۱۰ میلی متر
  • ۵ اینچ = ۱۲۵ میلی متر
  • ۶ اینچ = ۱۶۰ میلی متر
  • ۸ اینچ = ۲۰۰ میلی متر

در جدول زیر مشخصات فنی و سایز لوله مانیسمان را مشاهده می کنید.

سایز استاندارد لوله مانیسمان

کارخانه های مختلف برای تولید این لوله از ۴ استاندارد جهانی و بین المللی استفاده می کنند‌ و سایز لوله مانیسمان را بر طبق اعداد مشخص شده در این استاندارد ها در نظر گرفته می شود. انواع استاندارد های این لوله شامل:

● استاندارد DIN
● استاندارد ASTM

● استاندارد ASME
● استاندارد API

جمع بندی

در این مطلب با سایز لوله مانیسمان و مشخصات فنی آن آشنا شدیم و به انواع جدول لوله مانیسمان پرداختیم. همانطور که ذکر کردیم لوله های مانیسمان کاربرد های حساس و زیادی دارند. در نتیجه این نکته حائز اهمیت است که تحت چه شرایطی تولید می شوند‌. چرا که اگر کیفیت لازم را نداشته باشند می توانند سبب خسارات مالی و جانی زیادی شوند‌.
همچنین علاوه بر کیفیت سایز لوله مانیسمان دارای اهمیت زیادی می باشند و باید مناسب با کاربردی که دارند مشخص و خریداری شوند. در آخر باید ذکر کنیم که در موقع خرید باید قیمت آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. شما می توانید برای استعلام قیمت و مشاهده انواع جدول سایز لوله مانیسمان با بازرگانی تامین پایدار در تماس باشید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

سایز لوله مانیسمان - بازرگانی تامین پایدار
سایز لوله مانیسمان - بازرگانی تامین پایدار
جدول لوله مانیسمان - بازرگانی تامین پایدار
جدول لوله مانیسمان - بازرگانی تامین پایدار
نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی