جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

صادرات سنگ گرانیت

جهت استعلام روز قیمت صادرات سنگ گرانیت (قیمت سنگ گرانیت صادراتی) تماس بگیرید:

صادرات سنگ گرانیت

صادرات سنگ گرانیت موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. همانطور که می دانید کشور ایران از جمله کشورهایی می باشد که در زمینه معادن سنگی از وضعیت خوبی برخوردار است. در ایران انواع مختلفی از سنگ ها استخراج شده و به کشورهای دیگر صادر می شود. صادرات سنگ گرانیت نیز یکی از صادرات مهم و کاربردی در ایران محسوب می شود. سنگ گرانیت جزو سنگ هایی است که از داخل زمین استخراج می شود و همچنین دارای رنگ های متعدد و انواع های مختلفی است.
سنگ های گرانیت جزو سنگ های پرطرفدار و محبوب در صادرات به شمار می روند و به خاطر رنگ یکدست و متنوع و مقاومت بالایی که دارند خواهان زیادی برای صادرات به کشورهای دیگر دارند. نکته حائز اهمیت در مورد سنگ های گرانیت این است که به دلیل مقاومت بالایی که دارند در همه گونه شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بنابراین به همین خاطر در کشورهای متعددی با شرایط آب و هوایی متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از محبوب‌ترین انواع سنگ گرانیت، سنگ گرانیتی مروارید است که در ایران استخراج می‌شود و جزو معروف‌ترین مدل این سنگ شناخته می‌شود. بازرگانی تامین پایدار یکی از مجموعه‌هایی است که در زمینه صادرات سنگ گرانیت و صادرات شیرآلات بهداشتی فعالیت می‌کند. در ادامه قصد داریم تا در مورد نحوه صادرات سنگ گرانیت، هزینه صادرات این سنگ، کشورهای همسایه که صادرات این سنگ ها به آن‌ها انجام می شود، هزینه صادرات و… توضیح دهیم‌. پس اگر قصد صادرات این نوع سنگ را دارید و در این باره سوالاتی دارید تا انتهای این مقاله همراه باشید. 

صادرات سنگ گرانیت-بازرگانی تامین پایدار

سود صادرات سنگ گرانیت

در سال های اخیر صادرات سنگ گرانیت و دیگر سنگ ها جزو یکی از پرسودترین درآمدهای غیر نفتی در کشور ایران تبدیل شده است. کشور ایران در زمینه معادن سنگ، استخراج آن‌ها و … جزو کشورهای مطرح دنیا به شمار می رود. به صورتی که انواع سنگ های گرانیت در چندین نقطه از ایران استخراج می شود و به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی صادر می شود.
صادرات سنگ گرانیت دارای بازار محبوب در دنیا می باشند. نکته حائز اهمیت در باره سود صادرات سنگ گرانیت ایرانی این است که به خاطر تنوع بالایی که این سنگ های ایرانی در نوع، رنگ، کیفیت و… دارند در بین تجار ها منحصر به فرد محسوب می شوند. زیرا تنوع سنگ و رنگ بندی آن یک ویژگی مهم در سنگ ها است‌. یکی از مهمترین معادن سنگ ایران گرانیت است که شامل ۲۰ درصد می شود. این نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای تولید کنندگان ایرانی در این محصول برای فعالیت در بازارهای جهانی می باشد. در نتیجه می توان گفت که سود صادرات سنگ گرانیت بسیار بالا است.

روش های صادرات سنگ گرانیت

همانطور که در قسمت های بالاتر نیز اشاره کردیم امروزه به دلیل محبوبیت و پرطرفدار بودن سنگ گرانیت ایرانی بازارهای فعال زیادی برای فروش و ارائه سنگ در کشورهای جهانی به وجود آمده است. از همین رو مراحل و روش های مختلفی در جهت صادرات سنگ گرانیت وجود دارد. همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که صادرات سنگ گرانیت مانند هر تجارت دیگری دارای ریسک های بالایی است.
در نتیجه ضروری است که نسبت به احتمالات و ریسک های این تجارت توجه لازم را داشته باشید. به طور کلی صادرات سنگ گرانیت دارای بعضی از مراحل و فاکتورهای مهمی است که در ادامه این مقاله قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. مراحل صادرات سنگ گرانیت به شرح زیر می باشد:

تعیین بازار هدف جهت صادرات سنگ گرانیت

برای صادرات سنگ گرانیت یا هر محصول صادراتی دیگری باید بازار هدف مشخص شود. منظور از بازار هدف همان کشور مقصدی است که قرار است با آن روابط تجاری برقرار شود. قابل ذکر است که بازار هدف هر کالای صادراتی می تواند متفاوت باشد اما در مورد با صادرات سنگ گرانیت هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

صادرات سنگ گرانیت-بازرگانی تامین پایدار

چرا که اغلب کشورهایی که در همسایگی کشور ایران قرار دارند می توانند در لیست واردکنندگان انواع سنگ ها از جمله سنگ های گرانیتی قرار بگیرند. اما باید توجه داشته باشید که کدام کشور را برای تجارت و صادرات خود انتخاب خواهید کرد. زیرا این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بازارهای هدفی که در حال حاضر بیشترین آمار واردات انواع سنگ از جمله سنگ گرانیت ایرانی را به خود اختصاص داده اند کشورهای همسایه می باشند. این کشورها شامل روسیه، ترکیه، عراق می باشد.

تهیه و بسته بندی

بعد از مشخص کردن بازار هدف در این مرحله صادر کننده محصول توافق شده را که مطابق با قرارهای قبلی خود با کشور مقصد تعیین کرده است مطابق با استانداردهای همان کشور بسته بندی خواهد کرد و برای ارسال از طریق هوایی، زمینی یا دریایی محصول مورد نظر را آماده می کند.

گرفتن مجوزهای لازم جهت صادرات سنگ گرانیت

کشور مبدا یا همان صادر کننده سنگ گرانیت باید مجوزهای لازم را از ارگان ها، نهادها و سازمان های مربوط به صادرات سنگ گرانیت دریافت کند تا در زمان صادرات کالا مشکلی برای صادر کننده به وجود نیاید.

حمل کالا جهت صادرات سنگ گرانیت

بعد از طی کردن مراحلی که در بالا بیان کردیم در این مرحله باید نسبت به تهیه وسیله حمل و نقل جهت خروج محصول از مرز گمرکی و ارسال آن به کشور مقصد اقدام نمود.

اخذ گواهی مبدا و فاکتور جهت صادرات سنگ گرانیت

برای صادرات سنگ گرانیت فاکتور فروش باید توسط فروشنده صادر شود و به تایید اتاق های بازرگانی نیز برسد. اتاق بازرگانی بعد از دیدن فاکتور و تایید آن اقدام به صدور گواهی مبدا خواهد کرد و در نهایت اجازه خروج محصول از کشور مبدا را صادر خواهد کرد.

خروج محصول از کشور

مرحله آخر شرکت حمل و نقل محصول مجوز خروج کالا را از گمرک را از صادرکننده تحویل گرفته و بعد از بارگیری، کالا را به کشور مقصد خواهد برد. این مراحل گفته شده، مراحل صادرات انواع سنگ ها از جمله سنگ گرانیت می باشد. که باید به همین ترتیب گفته شده در جهت صادرات سنگ گرانیت رعایت شود. شما عزیزان می توانید محصول مورد نظر خود را با کمک بازرگانی تامین پایدار با خیالی آسوده و راحت به کشور مد نظر خود صادر نمایید و در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی از کارشناسان ما در این حوزه راهنمایی های لازم را بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای صادرات سنگ گرانیت

در واقع همانطور که می دانید برای انجام هر گونه کاری از جمله تجارت به مدارک خاصی نیاز می باشد‌. در نتیجه صادرات سنگ گرانیت نیز از این مسئله مستثنا نمی باشند. متقاضیان باید جهت صادرات انواع سنگ ها از جمله سنگ گرانیت مدارکی را آماده نمایند و مراحل اداری ضروری را نیز طی کنند. در ادامه قصد داریم مهمترین مدارک مورد نیاز جهت صادرات سنگ گرانیت را توضیح دهیم تا از ان‌ها اطلاعات لازم را به دست بیاورید. این مدارک به شرح زیر می باشند:

صادرات سنگ گرانیت-بازرگانی تامین پایدار

داشتن کارت بازرگانی در صادرات سنگ گرانیت
کارت بازرگانی نقش مجوز خروج کالا را برعهده دارد. اولین قدم در جهت صادرات سنگ گرانیت و دیگر سنگ ها دارا بودن کارت بازرگانی می باشد که متقاضیان گرامی می توانند این مرحله را با خیالی راحت به گروه بازرگانی تامین پایدار بسپارند.
استاندارد و مجوزها و بازرسی محصول در صادرات سنگ گرانیت
استاندارد کالا بعد از تایید شدن محصول در اختیار تاجران قرار خواهد گرفت و یکی از اسناد و مدارک مهم برای صادرات سنگ گرانیت و دیگر سنگ ها مجوز استاندارد کالا و گواهی بازرسی کالا یا مجوزهای ضروری و مورد نیاز دیگر هستند.
فاکتور و لیست عدل بندی در صادرات سنگ گرانیت
لیست عدل بندی و فاکتور نشان دهنده بسته های حاوی کالاهای متفاوت می باشد‌. برای صادرات سنگ ها از جمله صادرات سنگ گرانیت از گمرک نیاز به ارائه فاکتور بر اساس ارزش صادراتی اعلام شده توسط گمرک ایران و لیست عدل بندی که شامل تمام مشخصات کالا است که در این لیست ذکر شده است.

تاییدیه وزن و قبض باسکول در صادرات سنگ گرانیت
تایید و تکمیل قبض باسکول که بعد از وزن کشی محصول صورت می گیرد. در هنگام ورود خودرو حامل محصول صادراتی به گمرک و بعد از تخلیه خودرو از محصول، وسیله نقلیه وزن می شود و قبضی صادر خواهد شد که وزن ماشین بعد از تخلیه شدن در آن ذکر می شود. این قبض به عنوان قبض باسکول شناخته می شود. همچنین صاحب محصول باید فرمی معروف به اسم فرم VGM را که برای تایید وزن کالا است تکمیل کند و ارائه دهد.
اظهارنامه صادراتی در صادرات سنگ گرانیت
اظهارنامه صادراتی توضیحی دقیق و جامع از کالای صادراتی می باشد. بعد از وارد شدن کالای صادراتی به گمرک و گرفتن مجوزهای لازم از سازمان و نهادهای مربوطه بر طبق اعلام ارزش محصول صادراتی اقدام به اظهار آن در سامانه جامع تجارت خواهند کرد.
گواهی مبدا‌ در صادرات سنگ گرانیت
این گواهی بعد از ارائه مدارک از جمله فاکتور صادر خواهد شد. پرینت اظهارنامه، فاکتور، پکینگ و درخواست به اتاق بازرگانی باید مراجعه نمود و درخواست جهت اخذ گواهی مبدا را باید داد.

بارنامه و مانیفست
بارنامه را می توان آخرین مدرک ضروری و لازم برای صادرات سنگ گرانیت و دیگر سنگ ها دانست. با ارائه مدارکی که در بالا نام برده شد به شرکت حمل و نقل اقدام به صدور بارنامه در جهت صادرات کالا می شود.
نکته حائز اهمیت این است که مدارک بیان شده در بالا جزو اصلی ترین و مهم ترین مدارک لازم در جهت صادرات سنگ گرانیت هستند.

صادرات سنگ گرانیت به کشورهای همسایه

همانطور که در قسمت های بالاتر نیز اشاره شد به دلیل کیفیت مناسب و استاندارد بودن انواع سنگ ها از جمله سنگ گرانیت و قیمت سنگ گرانیت صادراتی مناسب آن این سنگ ها طرفدار زیادی در بازارهای بین المللی دارند. اما به دلیل وجود تحریم ها صادرات سنگ گرانیت به برخی از کشورها با کمی مشکل روبرو می شود. در نتیجه کشورهای همسایه به دلیل نزدیک بود، مسافت کوتاه و کم شدن هزینه حمل و نقل مقاصد مناسبی برای صادرات سنگ ها به ویژه سنگ های گرانیت می باشند. در ادامه قصد داریم چند مورد از مهمترین کشورهای همسایه در جهت صادرات سنگ گرانیت برا برای شما معرفی کنیم. این کشورها به شرح زیر می باشند:

صادرات سنگ گرانیت به کشور امارات

سنگ های ایرانی به بسیاری از کشورها از جمله کشور امارات صادر خواهد شد‌. نکته حائز اهمیت این است که صنعت سنگ ایران بازار بسیار فعالی در کشورهای عربی به ویژه کشور امارات دارد.

صادرات سنگ گرانیت-بازرگانی تامین پایدار

نکته حائز اهمیت این است که صنعت سنگ ایران بازار بسیار فعالی در کشورهای عربی به ویژه کشور امارات دارد. در سال های اخیر با گسترش صنعت معدن و استخراج سنگ ها و صادرات انواع سنگ ها از جمله صادرات سنگ گرانیت به سراسر دنیا، این صنعت به عنوان یکی از پرکاربردترین و پرسودترین صنعت برای تجارت تبدیل شده است. همچنین ایران به خاطر اینکه جزو ۸ کشور برتر جهان از نظر دارا بودن معدن های سنگ این از این موضوع مستثنا نمی باشد. کشور ایران با فروش و صادرات سنگ ها به ویژه سنگ گرانیت توانسته سرمایه ارزی بسیار بالایی برای کشور به دست آورد.

در نتیجه شرکت بازرگانی تامین پایدار تمامی امور مربوط به صادرات و ترانزیت را به کشور امارات انجام می دهد.

صادرات سنگ گرانیت به کشور عمان

جالب است بدانید که رتبه ۴ در بازار صادرات انواع سنگ ایران به کشور عمان تعلق خواهد گرفت. این کشور یک مقصد بسیار مناسب و عالی برای تاجران ایرانی جهت صادرات سنگ گرانیت می باشد‌. چرا که در صادرات سنگ به کشور عمان رقابت زیادی وجود ندارد و همچنین دارای قوانین سختگیرانه ای نیز نمی باشند. بر اساس آمار سهم کشور ایران از صادرات سنگ گرانیت به این کشور در سال میلادی قبلی به ارزش ۵ هزار دلار و وزنی حدود ۴۸ تن بوده است.

صادرات سنگ گرانیت به کشور روسیه

از دیگر کشورهای پرسود در بخش صادرات غیر نفتی کشور ایران، صادرات به کشور روسیه است. این کشور رتبه دوم مقصد برای صادرات انواع سنگ های ایران را دارد. این کشور به خاطر داشتن روابط تجاری بسیار خوب یکی از مقاصد عالی برای تاجران سنگ ایرانی محسوب می شود. بررسی ها و آمارها نشان داده است که در سال گذشته میلادی سهم ایران از صادرات سنگ های گرانیتی به این کشور در حدود ۱۴۴ هزار دلار و وزن ۵۱۹ تن بوده است. شما متقاضیان گرامی می توانید جهت صادرات سنگ ها به این کشور از متخصصان مجرب بازرگانی تامین پایدار مشاوره های لازم را بگیرید.

صادرات سنگ گرانیت به کشور قطر

کشور قطر نیز یکی دیگه از کشورهایی است که پرسودترین بخش های صادراتی غیر نفتی ایران را شامل می شود. همچنین به دلیل فاصله کم این کشور تا کشور ایران تاجران مس توانند به آسانی کالاهای خود را از طریق مسیرهای آبی به این کشور بفرستند. از آنجایی که قطر روابط سیاسی خوبی نیز با ایران دارد سبب شده تا صادرات به آن رونق خوبی برای تاجران داشته باشد.

قیمت سنگ گرانیت صادراتی

هزینه صادرات این سنگ به عوامل متعددی بستگی دارد. در نتیجه نمی توان یک قیمت سنگ گرانیت صادراتی ثابت برای آن مشخص نمود. این عوامل بسته به کشور مقصد، نوسانات بازار ارز، قیمت روز سنگ گرانیت، تحولات سیاسی و… می باشد. شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت سنگ گرانیت صادراتی با بازرگانی تامین پایدار از طریق شماره های درج شده در سایت در تماس باشید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به بررسی نکات بسیار مهم در جهت صادرات سنگ گرانیت پرداختیم. نکته قابل ذکر این است که شناخت و اطلاع کافی راجع‌ به این نکات در صادرات سنگ های گرانیت به تاجران کمک خواهد کرد تا بتوانند صادراتی موفق و پرسود را انجام دهند. مجموعه تامین پایدار یکی از مجموعه ها بوده که با کمک و راهنمایی های مورد نیاز شما می تواند در جهت صادراتی موفق به شما کمک کند و بتواند با خیال راحت صادرات خود را به این مجموعه بسپارید. ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی