جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

صادرات سنگ مرمر

جهت استعلام روز قیمت صادرات سنگ مرمر تماس بگیرید:

صادرات سنگ مرمر

صادرات سنگ مرمر جزو مهمترین تجارت ها محسوب می شود. چرا که کشور ایران به خاطر منطقه جغرافیایی که دارد، دارای معادن سنگی زیادی می باشد‌. بنابراین این علت، کشور ایران را به عنوان یکی از کشورهای مناسب و معتبر در زمینه صادرات سنگ مرمر تبدیل کرده است.
نکته قابل ذکر در مورد این سنگ این است که با توجه به نوع معادنی که این سنگ از آنجا استخراج می شود، مزیت و خصوصیات ویژه ای دارد و از نظر شکل ظاهری، رنگ و کیفیت این سنگ ها با یکدیگر متفاوت هستند‌. جالب است بدانید که استفاده از این سنگ ها در ساخت و ساز ساختمان ها رایج است و معماران و سازندگان در تزئین فضاهای داخلی ساختمان های خود از این سنگ ها استفاده می کنند.

صادرات سنگ مرمر-بازرگانی تامین پایدار

چرا که سبب زیبایی و ظرافت خاصی به ساختمان ها می شوند. نکته حائز اهمیت این است که برای صادرات سنگ مرمر باید موارد زیادی مورد بررسی قرار بگیرند تا افراد افراد بتوانند از این تجارت درآمد خوبی کسب کنند. بازرگانی تامین پایدار با داشتن سابقه طولانی در زمینه صادرات در حوزه صادرات سنگ مرمر فعالیت می کند. در نتیجه اگر قصد صادرات سنگ مرمر و صادرات سنگ نما ساختمانی را دارید و در این باره سوالاتی دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

صادرات سنگ مرمر ایران

همانطور که اشاره کردیم کشور ایران به دلیل داشتن معادن های زیاد به عنوان صادر کننده سنگ مرمر محسوب می شود‌. صادرات سنگ مرمر ایرانی به کشورهای زیادی انجام می شود. جالب است بدانید که این صنعت بازار فعال و مناسبی در کشورهایی مانند امارات متحده عربی، چین، ژاپن و … دارد‌. صادرات سنگ مرمر ایران در کشورهای اروپایی نیز انجام می شود‌ و کشورهای دیگری مثل فرانسه، لهستان، بلژیک، ایتالیا، استرالیا و کشورهای آمریکای جنوبی وارد کنند این نوع سنگ ها می باشند.
سنگ های مرمر ایرانی از لحاظ کیفیت و استاندارد مطابق با بازارهای جهانی ساخته و تولید می شوند. اما همچنین باید بیان کرد که تعداد بازرگانانی که بتواند در بازارهای جهانی به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت و بازاریابی کنند محدود می باشد. بازرگانی تامین پایدار یکی از مجموعه هایی است که در صادرات سنگ مرمر ایرانی فعالیت کرده و به صورت حرفه ای بازاریابی می کند. در نتیجه شما می توانید برای صادرات در این زمینه از این مجموعه راهنمایی های لازم را بگیرید.

صادرات سنگ مرمر به کشورهای مختلف

به دلیل مرغوب بودن و کیفیت بالایی که سنگ های مرمر دارند امکان صادرات آن‌ها به سراسر دنیا وجود دارد. کشور ایران به عنوان هشتمین کشور در جهان به شمار می رود که دارای معادن سنگ های زیادی می باشد. اما باید بدانید که با این وجود هنوز هم مقدار بسیار کمی از صادرات سنگ مرمر را به کشورهای دیگر به خود اختصاص داده است. علت این موضوع به خاطر وجود تحریم ها و هزینه های زیاد بازاریابی می باشد.
اما به طور کلی می توان گفت که به خاطر کیفیت و استاندارد بالای سنگ های مرمر ایرانی و قیمت مقرون به صرفه این سنگ ها، کشورهای دیگر تمایل زیادی به تجارت با کشور ایران دارند و تاجران ما توانسته اند سود خوبی از صادرات سنگ مرمر به این کشورها به دست بیاورند. در ادامه قصد داریم کشورهای مختلف مهمی که وارد کننده سنگ مرمر ایرانی می باشند را برای شما بیان کنیم. این کشورهای مختلف به شرح زیر می باشند:

صادرات سنگ مرمر به کشور عمان

کشور عمان جزو کشورهای همسایه ایران محسوب می شود که از راه دریای عمان با کشور ما مرز آبی دارد.

جالب است بدانید که کشور عمان یک کشور در حال توسعه می‌باشد که دارای تولیدات متوسطی نیز است. این کشور بسیاری از اقلام مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند. درآمد بالای این کشور و پتانسیل تولیدات مواد خام پایین آن سبب شده تا مقصد خوبی برای صادرات انواع سنگ ایرانی باشد. بنابراین با توجه به موارد گفته شده می توان کشور عمان را یک کشور مناسب برای صادرات سنگ مرمر ایرانی دانست.

صادرات سنگ مرمر-بازرگانی تامین پایدار

صادرات سنگ مرمر به کشور عراق

می توان گفت که کشور عراق نیز یکی دیگر کشورهایی است که پتانسیل و تمایل زیادی برای مبادلات با کشور ایران دارد. در واقع می توان بیان کرد که تقریبا بخش عمده ای از صنایع ما با کشور عراق مبادله می شود. همچنین سنگ های ساختمانی ایرانی در کشور عراق محبوبیت مناسبی داشته و در این کشور از تقاضای زیادی برخوردار می باشند. سنگ هایی مانند مرمر و مرمریت جزو پرطرفدارترین سنگ ها در کشور عراق محسوب می شوند. در نتیجه می توان اشاره کرد که کشور عراق نیز یکی از مقاصد خوب برای صادرات سنگ مرمر ایرانی محسوب می شود.

صادرات سنگ مرمر به کشور روسیه

جالب است بدانید که کشور روسیه نیز یکی از خریداران منابع و محصولات ایرانی می باشد. همچنین بعضی از محصولات ما در کشور روسیه مزیت های رقابتی نیز دارند. کالاهایی مانند سنگ ها در دسته محصولات رقابتی ایرانی هستند که همین علت سبب به وجود آمدن بازار بزرگ برای سنگ های با کیفیت کشور ما به وجود آورده است. پس می توان کشور روسیه را نیز یک کشور مناسب و سودآور در زمینه صادرات سنگ مرمر به حساب آورد و می توان گفت که صادرات به این کشور سود خوبی برای بازرگانان بدست می آورد.

صادرات سنگ مرمر به کشور گرجستان

با این وجود که کشور گرجستان خود دارای منابع غنی معدنی زیادی می باشد و احتیاجی به سنگ های ایرانی ندارد. اما ضعف در استخراج، برش سنگ ها، تکنولوژی و… سبب شده تا به عنوان یکی از واردکنندگان سنگ های ایرانی محسوب شود و یکی از مقصد های مهم برای صادرات سنگ مرمر می باشد.

صادرات سنگ مرمر-بازرگانی تامین پایدار

صادرات سنگ مرمر به کشور قطر

کشور قطر نیز یکی دیگر از همسایگان ایران است که از طریق دریای عمان با کشور ایران دارای مرز آبی می باشد. این کشور تبادلات زیادی با ایران دارد و مقصد خوبی برای صادرات سنگ مرمر می باشد. نکته حائز اهمیت این است که کشور ایران نقش بسیار پررنگی در صادرات به این کشور ایفا می کند و این کشور بازار خوبی نیز برای تجارت غیر نفتی به وجود آورده است.

صادرات سنگ مرمریت به کشور چین

در بناهای تاریخی می توان آثار بسیار زیادی را از سنگ های مرمر مشاهده کرد که در آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته اند. این سنگ ها دارای ماندگاری و کیفیت بالایی هستند. بنابراین کشور چین با در نظر گرفتن این مزیت ها و ویژگی هایی که سنگ مرمر دارد یکی از کشورهایی محسوب می شود که بیشترین تقاضا را در بین کشورهای خارجی دیگر برای خرید سنگ مرمر ایرانی دارد. پس باید ذکر کنیم که کشور چین به عنوان یکی از کشورهای پر سود برای بازار صادرات سنگ مرمر ایرانی به شمار می آید.

صادرات سنگ مرمر به اروپا

صادرات سنگ مرمر به قاره اروپا یکی از داغ ترین و بهترین موضوعاتی است که در سال های اخیر توجه بسیاری از صادرکنندگان را به سمت خود جلب کرده است و از سوی دیگر کشور ایران به دلیل تنوع بسیار زیادی از سنگ های مرمر توانسته به نیازهای مصرف کنندگان اروپایی پاسخ مناسبی ارائه دهد.
کشورهای اروپایی یکی از بی نظیرترین مقصد ها برای صادرات سنگ مرمر ایرانی محسوب می شوند. از آنجایی که قدرت خرید مصرف کنندگان در اروپا بسیار بالا است همین علت سبب شده تا امروزه شرکت های زیادی در جهان به دنبال صادرات سنگ مرمر به کشورهای اروپایی باشند.

بنابراین می توان گفت که صادرات این سنگ به کشورهای اروپایی یکی از پرسودترین صادرات به شمار می آید. اما همچنین به خاطر وجود تحریم های خارجی کشور ما سعی دارد تا با استفاده از کشورهای همسایه این کالاها را به دست مصرف کنندگان اروپایی خود برساند. که اما تجار ایرانی در زمینه صادرات به کشورهای اروپایی با قوانین سخت و نیز با مشکلاتی رو به رو می شوند.
البته نکته حائز اهمیت در مورد صادرات سنگ مرمر به کشورهای اروپایی این است که این سنگ ها به دلیل کیفیت و استانداردهای جهانی محبوبیت و طرفداران زیادی که در کشورهای اروپایی دارند که این محبوبیت نشانه بسیار خوب و مناسبی برای صادرات سنگ مرمر به قاره اروپا می باشد.

مزایای صادرات سنگ مرمر

از مهمترین موضوعاتی که باعث شده تا بسیاری از تجار به دنبال بهترین راه و فرصت برای صادرات سنگ مرمر ایرانی باشند، مزیت های صادرات این سنگ می باشد. باید در نظر داشته باشید که مزیت های صادرات سنگ های مرمر به دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی یکی از بزرگترین موضوعات ترغیب کننده برای صادرکنندگان سنگ ایرانی به حساب می آید. از مهمترین مزیت ها و ویژگی های صادرات سنگ های مرمر به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

صادرات سنگ مرمر-بازرگانی تامین پایدار

این مزیت ها شامل:

  • ایجاد فرصت های شغلی بسیار زیاد در ایران
  • افزایش دادن تولید ناخالص ملی ایران
  • کمک به ارتقای سطح کیفی سنگ های ایرانی و برند سازی سنگ ها در نزد دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی
  • افزایش و بالا بردن میزان ارز ورودی به ایران
  • فرصت پیدا کردن و افزایش بازارهای جدید در بین کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی

این موارد گفته شده را می توان به عنوان مهمترین مزیت های صادرات سنگ مرمر ایرانی به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی دانست.

نحوه صادرات سنگ مرمر

به طور کلی باید بیان کرد که برای صادرات سنگ مرمر ایرانی به کشورهای دیگر باید مواردی را در نظر گرفت، بررسی کرد و به آن‌ها عمل نمود. این نحوه صادرات به شرح زیر است:

1. ابتدا باید قبل از صادرات هدف خود را از صادرات این کالا مشخص کنید‌. تا بتوانید استراتژی های خود را از صادرات این محصول مشخص نمایید. همچنین بهتر است با ریسک های صادرات آشنا باشید و بعد اقدام به صادرات نمایید.
2. پیدا کردن مشتری
3. دریافت مجوزهای لازم برای صادرات سنگ مرمر
4. تنظیم و عقد قرارداد با تامین کنندگان این محصول
5. محاسبه همه ی هزینه ها مانند قیمت محصولات، هزینه بسته بندی، هزینه گمرک و …
6. قیمت گذاری درست و رقابتی روی کالا
7. انتخاب روش مناسب برای حمل و نقل کالا
8. و نحوه دریافت پول از مشتری

البته شایان به ذکر است که یکی از بزرگترین مشکلات تجار ایرانی برای صادرات سنگ مرمر یا هر کالای دیگری تحریم های موجود می باشد. چرا که صادرات محصولات را تا حد نسبتا زیادی سخت خواهد کرد. این سخت شدن صادرات مربوط به شرایط نحوه دریافت پول یا فروش کالا به بعضی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی می باشد.

صادرات سنگ مرمر-بازرگانی تامین پایدار

اما برای حل شدن این مشکل باید از شرکت های بازرگانی فعال در این حوزه راهنمایی و کمک های لازم را دریافت کرد. بازرگانی تامین پایدار یکی از این بازرگانی های فعال در این حوزه است که با دارا بودن کادر با تجربه و متخصص می تواند روش های خوبی را مطابق با شرایط تجار ارائه کند. شما می توانید در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

شرایط و قوانین صادرات سنگ مرمر

در این قسمت قصد داریم تا به شرایط و قوانین صادرات سنگ مرمر ایرانی بپردازیم. این قوانین و شرایط صادرات این محصول به شرح زیر است:

تهیه و بسته بندی سنگ مرمر
یکی از شرایط و قوانین صادرات این محصول تهیه و بسته بندی آن می باشد. در این مرحله کشور صادرکننده محصول مورد نظر را که از قبل توسط کشور مقصد خریداری شده است را مطابق با استانداردهای آن کشور بسته بندی می کند و برای ارسال از طریق هوایی، زمینی و یا دریایی اقدام خواهد کرد.

اخذ مجوز برای صادرات سنگ مرمر
صادرکنندگان این کالا باید برای دریافت مجوزهای مورد نیاز و ضروری از سازمان ها و ارگان های مربوط به صادرات اقدام کنند. تا در زمان صادرات محصول با هیچ مشکلی رو به رو نشوند.

حمل و اظهار محصول صادراتی به گمرک
در این بخش باید بعد از بسته بندی ها و اخذ مجوزهای لازم باید اقدام به حمل محصول به گمرک نمود و اظهارنامه خروجی یا همان اظهارنامه صادراتی را از گمرک دریافت کرد.

تمهیدات حمل محصول
بعد از رعایت قوانین و مراحل بالا در این مرحله برای صادرات سنگ مرمر باید نسبت به تهیه وسیله حمل و نقل برای خروج محصول از مرز و ارسال به کشور مقصد اقدام نمایید.

دریافت گواهی مبدا و فاکتور
بعد از طی کردن مراحل بالا برای صادرات سنگ مرمر باید در این مرحله فاکتور فروش محصول توسط صادرکننده کالا صادر شود و توسط اتاق بازرگانی نیز تایید شود‌. اتاق بازرگانی بعد از تایید فاکتور فروش جهت ارائه گواهی مبدا اقدام خواهد کرد و اجازه خروج کالای صادراتی را از کشور صادر خواهد کرد.

خارج شدن محصول از کشور مبدا
در آخرین قدم شرکت حمل و نقل مجوز خروج محصول از گمرک را از صادر کننده دریافت می کند و بعد از بارگیری محصول به سمت کشور مقصد محصول صادراتی را حمل خواهد کرد.

صادرات سنگ مرمر با بازرگانی تامین پایدار

همانطور که در قسمت های بالاتر نیز بیان کریم کشور ایران به خاطر داشتن معادن های زیاد و موقعیت مکانی خوبی که دارد و همچنین دسترسی به آبهای آزاد و پایین بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه تمام شده در تولیدات سنگ می تواند به راحتی بازارهای پرسود صادرات سنگ مرمر را در اختیار بگیرد. بازرگانی تامین پایدار با داشتن سابقه طولانی همراه با کادر مجرب در زمینه صادرات سنگ مرمر می تواند در این حوزه همراه شما باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره با متخصصان ما با استفاده از شماره های درج شده در سایت در تماس باشید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به بررسی نحوه، شرایط و قوانین صادرات سنگ مرمر پرداختیم. امیدواریم که مطالب گفته شده در این باره به شما کمک کننده باشد. همچنین می توانید با استفاده از شماره های درج شده در سایت با کارشناسان مجرب تامین پایدار در زمینه صادرات سنگ مرمر ایرانی در ارتباط باشید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی