جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

قیمت ورق سیاه صادراتی

جهت استعلام روز قیمت ورق سیاه صادراتی تماس بگیرید:

قیمت ورق سیاه صادراتی

قیمت ورق سیاه صادراتی مطلبی است که قصد داریم در ادامه این مقاله درباره آن صحبت کنیم. ورق سیاه یا ورق فولادی نورد گرم، ورق تولید شده از فولاد نورد گرم می باشد که در دمای بیش از ۹۳۰ درجه سانتی گراد تحت عملیات نورد فشاری قرار می گیرد و خاصیت فرم پذیری این ورق سیاه در اثر این عملیات بهینه می شود. ورق سیاه یکی از متداول ترین محصولات فولادی است. این محصول در اثر وجود آثاری از اکسیداسیون و زنگ زدگی دارای سطح خارجی مات می باشد و مثل ورق گالوانیزه یا ورق روغنی براق نمی باشد‌، به همین خاطر به این محصول را ورق سیاه می گویند. نکته قابل بیان این است که حجم زیادی از این محصول مورد نیاز صنایع فولادی کشور ایران در داخل کشور تولید می شود.
ایران یکی از قطب های تولید محصولات فولادی در خاورمیانه است‌. وجود کارخانه های بزرگ تولید آهن و فولاد باعث شده تا در زمینه صادرات ورق سیاه نیز نقش اساسی داشته باشد. امروزه صادرات ورق فولادی به سایر کشور ها به یکی از پرسودترین شغل ها تبدیل شده است. همانطور که اشاره کردیم صادرات ورق یکی از شغل های پر طرفدار در کشور ایران است و این محصول متقاضیان زیادی دارد.
کشور ایران از گذشته یکی از تولید کنندگان شناخته شده ورق های فولادی محسوب می شود. صادرات ورق فولادی نیز یکی از تجارت های قدیمی بازرگانان ایرانی بوده که امروزه فروش آن بیشتر شده است. این ورق ها در بسیاری از سازه ها کاربرد دارند‌ به همین خاطر کشور هایی که تولید کننده این کالا نیستند به خرید ورق از کشور های صادر کننده می پردازند. در ادامه این مطلب به قیمت ورق سیاه صادراتی و صادرات ورق گالوانیزه می پردازیم. در نتیجه اگر درباره قیمت ورق سیاه صادراتی سوالاتی دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

صادرات ورق گالوانیزه - بازرگانی تامین پایدار

کشور ایران از گذشته یکی از تولید کنندگان شناخته شده ورق های فولادی محسوب می شود. صادرات ورق فولادی نیز یکی از تجارت های قدیمی بازرگانان ایرانی بوده که امروزه فروش آن بیشتر شده است. این ورق ها در بسیاری از سازه ها کاربرد دارند‌ به همین خاطر کشور هایی که تولید کننده این کالا نیستند به خرید ورق از کشور های صادر کننده می پردازند. در ادامه این مطلب به قیمت ورق سیاه صادراتی و صادرات ورق گالوانیزه می پردازیم. در نتیجه اگر درباره قیمت ورق سیاه صادراتی سوالاتی دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

صادرات انواع ورق

در این قسمت به صادرات انواع ورق و قیمت ورق سیاه صادراتی می‌ پردازیم. ۶۰۰ گروه کالایی وجود دارند که از ورق های فولادی تهیه و تولید می شوند و اکثر صنایع نیز به این محصولات نیاز دارند‌. به همین دلیل صادرات ورق فولادی از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته قابل بیان این است که بسیاری از کشورها تولیدات فولاد ندارند، به ورق صادراتی جهت تولیدات صنایع خود نیاز دارند.
در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ یکی از مهمترین مقاصد صادرات ورق گرم یا ورق سیاه ایران، کشور های اروپایی بوده ولی با افزایش شدت تحریم ها، از حجم صادرات این ورق ها کم شد و مقاصد آن‌ها نیز تغییر پیدا کرد. صادرات ورق سیاه حدود ۱۰ درصد کل صادرات ایران را به خود اختصاص داده است. بازرگانی تامین پایدار در جهت صادرات ورق گالوانیزه و ورق سیاه فعالیت می کنند. شما متقاضیان گرامی می توانید برای استعلام قیمت ورق سیاه صادراتی با کارشناسان بخش فروش این مجموعه از طريق شماره های درج شده در سایت در تماس باشید.

صادرات ورق گالوانیزه

بیشترین حجم صادرات ورق گالوانیزه در طی سال های ۱۳۹۳-۱۳۹۰ در کشور انجام شده است که با نوسانات بازار جهانی و نرخ ارز تا حدودی از حجم این صادرات کاسته شد. مقصد های صادرات ورق گالوانیزه ایران، افغانستان، ارمنستان، ترکمنستان و عراق می باشد. از دیگر شرکای تجاری کشور ایران در بازار صادرات ورق گالوانیزه کشور ارمنستان و ترکمنستان را می توان نام برد. جالب است بدانید که عراق از ابتدا، مقصد اصلی صادرات ورق گالوانیزه ایران بود که در طی دوران جنگ، حجم واردات آن کم شد ولی با تمام شدن آن، به طور مجدد تقاضا برای صادرات ورق گالوانیزه افزایش یافته است.
همچنین کشور آلمان جزو اولین وارد کننده های ورق گالوانیزه در جهان شناخته می شود و پس از آن کشور آمریکا قرار دارد که رشد قابل توجهی نیز در واردات ورق گالوانیزه دارد. کشور های کره جنوبی و چین از اصلی ترین صادر کنندگان ورق گالوانیزه به کشور های آمریکا و آلمان می باشند که به خاطر مسائل سیاسی ترکیه نیز سهمی از واردات آمریکا را به خود اختصاص داده و از طرف دیگر کشور امارات دومین وارد کننده بزرگ این ورق ها در خاورمیانه می باشد‌.

به طور کلی بازار صادرات ترکیه و واردات امارات، بهترین و مهمترین فرصت برای گسترش یافتن بازار صادرات ورق گالوانیزه در ایران می باشد. که باید مورد توجه و برنامه ریزی قرار بگیرد و تجار روی این بازارها سرمایه گذاری کنند‌. شما مشتریان محترم می توانید جهت استعلام قیمت ورق سیاه صادراتی و صادرات ورق های گالوانیزه با مجموعه ما در تماس باشید‌. ورق های گالوانیزه بازرگانی تامین پایدار دارای استاندارد های اروپایی بوده و به همین خاطر چشم انداز خوبی جهت صادرات به کشور های دیگر دارد.

قیمت ورق سیاه صادراتی - بازرگانی تامین پایدار

ویژگی های ورق سیاه صادراتی

از مهم ترین مشخصات و ویژگی ورق های صادراتی جنس آن می باشد. که روی قیمت ورق سیاه صادراتی نیز تاثیر می گذارد. جنس این ورق ها از انواع فولاد یا آلیاژ آهن است. به همین علت بعضی از خواص و مشخصات آهن مثل استحکام بالای آهن را دارا می باشند که همین ویژگی باعث شده این کالا کاربرد های فراوانی داشته باشد‌. در نتیجه می توان گفت که ویژگی های ورق سیاه تا حدودی از ویژگی و مشخصات آهن برگرفته شده است. از دیگر ویژگی های این ورق، رنگ سیاه و ظاهر مات این نوع ورق است.
از آنجایی که دما در فرایند تولید و ساخت آن بسیار بالا است، در مقایسه با سایر ورق های فولادی مثل ورق گالوانیزه و ورق روغنی، ظاهر این محصول رنگ سیاه و ماتی را به خود می گیرد که همین علت سبب نامگذاری آن به نان ورق سیاه شده است. ویژگی دیگری که می توان بیان کرد این است که تولید این ورق ها آسان بوده و فرآیند تولید آن‌ها هزینه زیادی در پی ندارد‌. به همین دلیل امکان تولید آن در میزان بالا می باشد‌‌. در زمان تولید ورق های سیاه در روند نورد گرم بعد از تمام شد عملیات، ورق ها را در دمای اتاق خنک می کنند.
این مرحله در افزایش میزان مقاومت و شکل پذیری این کالا تاثیر زیادی دارد. اما این ورق ها از نظر کیفیت و میزان صاف و صیقلی بودن با ورق های تولید و ساخته شده به روش نورد سرد برابری نمی کنند‌ ولی با این حال به دلیل ارزانتر بودن قیمت ورق سیاه صادراتی در انتخاب به صرفه تر می باشند. از دیگر ویژگی های این ورق مقاومت در برابر خوردگی است که سبب شده از آن در صنعت کشتی سازی و صنعت های دریایی استفاده کرد. جهت استعلام جدیدترین قیمت ورق سیاه صادراتی با مجموعه ما در تماس باشید.

مراحل صادرات ورق سیاه

همانطور که می دانید صادرات ورق سیاه که همچنین روی قیمت ورق سیاه صادراتی تاثیر می گذارد دارای چندین مرحله می باشد. در اولین مرحله لازم است که سفارش مشتری همراه با مشخصات فنی محصول دریافت شود‌ و بعد از این مرحله توافق بر سر کارخانه تولیدی مورد نظر و قیمت انجام می گیرد. نکته قابل ذکر این است که قیمت ورق سیاه صادراتی به صورت دلار اعلام می شود.
که باید از طریق صرافی ها توسط مشتری واریز شود و تمامی اطلاعات مشتری در اختیار کارخانه جهت صادر شدن فاکتور قرار می گیرد. اما بعضی از کارخانه ها قیمت را به صورت ریالی اعلام نموده و از طریق حساب های داخلی وجه دریافت می شود. کارخانه ها بر اساس صورت درخواستی مشتری پیش فاکتور را ارائه کرده و بعد از تایید لز سمت مشتری مبلغی به عنوان بیعانه دریافت می گردد و سفارش مورد نظر ثبت می شود و بقیه مبلغ از طریق صرافی یا حساب داخلی در مدت اعلام شده از سمت واحد فروش توسط مشتری واریز می شود. به طور کلی مراحل صادرات ورق سیاه شامل:

صادرات ورق گالوانیزه - بازرگانی تامین پایدار
  • صدور پیش فاکتور
  • بسته بندی و آماده سازی
  • مشخص کردن بهای گمرکی بالا
  • مجوز صادراتی از ارگان های مربوطه
  • اظهار کالای صادراتی به گمرک
  • بیمه کردن کالا
  • دریافت گواهی بازرسی
  • اخذ گواهی مبدا و صدور فاکتور فروش
  • صدور کالا

در ادامه بیشتر به اطلاعات درباره قیمت ورق سیاه صادراتی خواهیم پرداخت.

ورق سیاه گالوانیزه را به کدام کشورها صادر کنیم؟

قیمت ورق صادراتی در هر کشور متفاوت است.صادرات ورق سیاه به کشور های مختلفی صورت می گیرد. این کشور ها شامل:

صادرات ورق سیاه به کشور ازبکستان

یکی از کشور هایی که قیمت صادرات ورق سیاه به کشور ازبکستان در طی سال های اخیر رشد زیادی کرده است و این رشد به دلیل گسترش ارتباط اقتصادی کشورهای آسیای میانه می باشد. از سمت دیگر سیاست های این کشور به سمت ایجاد زیربناهای اقتصادی در حوزه راه و جاده سازی، نوسازی شهری و ساخت خانه های ارزان برای اقشار فرودست جامعه، گردشگری و هتل سازی و … تغییر پیدا کرده است. در نتیجه نیاز آن‌ها به صادرات مصالح ساختمانی به خصوص صادرات ورق سیاه، صادرات ورق گالوانیزه، ورق سرد و گرم، قیر، کاشی و ‌‌.‌.. افزایش پیدا کرده است. جالب است بدانید که کشور ازبکستان مرز فیزیکی مشترک با کشور ایران ندارد و از طریق ترکمنستان با هم ارتباط دارند. از آنجایی که ازبکستان کشوری رو به توسعه می باشد، بازار هدف تجار ایرانی است. شما عزیزان می توانید برای گرفتن قیمت ورق سیاه صادراتی با کیفیت عالی و مقرون به صرفه از مجموعه ما اقدام نمایید.

صادرات ورق سیاه به کشور ترکیه

ترکیه ششمین بازار صادراتی ایران است. صادرات ورق سیاه به کشور ترکیه از ۳ روش زمینی، هوایی و دریایی صورت می گیرد ولی ۹۰ درصد حجم صادرات کشور ایران به ترکیه از طریق زمینی انجام می گیرد.

صادرات ورق سیاه به کشور عراق

در طی سال های اخیر به دلیل قیمت های مناسب و هزینه های کمتر فولاد ایران، کاهش تعرفه گمرک عراق و … صادرات ایران به این کشور افزایش پیدا کرده است. کیفیت و استاندارد ورق های صادراتی به عراق با دیگر کشور ها متفاوت بوده و دارای سطح کیفی پایین تری نیز می باشد. صادرات به این کشور از ۳ طریق زمینی، هوایی و زمینی انجام می شود. از دیگر کشور هایی که صادرات این ورق ها به آن‌ها سبب سود برای ایران می شود شامل:

  • کشور گرجستان
  • کشور افغانستان
  • کشور پاکستان
  • کشور کویت
  • کشور عمان
  • کشور قطر
  • کشور سوریه
  • ارمنستان
  • قبرس
  • ترکمنستان
قیمت ورق سیاه صادراتی - بازرگانی تامین پایدار

شما عزیزان می توانید جهت اطلاعات بیشتر درباره صادرات ورق گالوانیزه و قیمت ورق سیاه وارداتی (قیمت آهن صادراتی) با بازرگانی تامین پایدار در ارتباط باشید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود‌.

قیمت انواع ورق سیاه صادراتی

همانطور که اشاره کردیم عوامل مختلفی در قیمت ورق سیاه صادراتی تاثیر می گذارد. بهتر است برای دریافت قیمت ورق سیاه صادراتی به صورت دقیق و به روز از طریق مراکز معتبر اقدام فرمایید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق سیاه صادراتی

عوامل اصلی وجود دارد که تغییرات آن‌ها روی قیمت ورق سیاه صادراتی تاثیر می گذارد. از مهمترین این عوامل تاثیر گذار روی قیمت ورق سیاه صادراتی به شرح زیر می باشند:

  • نوسانات قیمت جهانی فولاد و فلزات
  • نوسانات قیمت ارز
  • میزان عرضه و تقاضا در کشور
  • کیفیت ورق و استانداردهای تولید کننده آن
  • قیمت قراضه آهن و دیگر مواد اولیه
  • وضعیت بورس
  • وضعیت اقتصادی کل کشور

جمع بندی

در این مطلب به بررسی قیمت ورق سیاه صادراتی و صادرات ورق گالوانیزه پرداختیم. امیدواریم مطالب گفته شده در مورد قیمت ورق سیاه صادراتی برای شما مفید واقع شود. همچنین می توانید جهت مشاوره رایگان در این باره با مشاوران بازرگانی تامین پایدار در تماس باشید. ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی