جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

اتصالات پوش فیت

جهت استعلام روز قیمت اتصالات پوش فیت تماس بگیرید:

اتصالات پوش فیت به عنوان یک سبک نوین در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به وزن سبک این نوع اتصالات و سرعت نصب بالای آنها، در ساختمان‌هایی که در آن‌ها اتصالات سریع و آسان مورد نیاز است، از اتصالات پوش فیت بهره گرفته می‌شود. به بیان دیگر، اتصالات پوش فیت، به عنوان راه حل‌هایی برای اتصالات در نظر گرفته می‌شوند.

اتصالات پوش فیت - بازرگانی تامین پایدار

در این مقاله، می‌خواهیم درباره این که چگونه اتصالات پوش فیت کار می‌کنند و همچنین مزایا و معایب آن‌ها و البته کاربردهای آنها در صنعت ساختمان، مطالبی را مطرح کنیم. در این مقاله ابتدا مفهوم اتصالات پوش فیت را توضیح می‌دهیم. سپس به بررسی مزایا، معایب و معیارهای انتخاب اتصالات پوش فیت پرداخته‌ایم. پس از آن ویژگی های این نوع اتصالات را آورده ایم. انواع اتصالات پوش فیت هم بعد از آن بررسی خواهد شد. بعد از این بحث هم به بحث کاربرد این نوع اتصالات می‌رسیم. سپس ابعاد این نوع اتصالات و کاتالوگ آن بررسی خواهد شد. برندهای تولید کننده این نوع اتصالات و فروش آنها هم در این مقاله بررسی شده است. لیست قیمت این اتصالات هم در این مقاله آورده شده است. آخرین بحث این مقاله نیز راجع به خرید اتصالات پوش فیت است.

اتصالات پوش فیت چیست؟

اتصالات پوش فیت یا همان اتصالات بدون جوش، نوعی از اتصالات هستند که از آنها برای اتصال لوله‌ها و اتصالات مختلف از طریق قرار دادن یک پوشش بر روی قسمت اتصال استفاده می‌شود. این پوشش معمولاً از مواد پلیمری ساخته شده است و در کنار ساختار مقاومیتی بالا، امکان نصب و جداسازی آسان اتصالات را نیز فراهم می‌کند. به بیان دیگر، اتصالات پوش فیت یکی از انواع اتصالات هستند که برای لوله کشی و سیستم های فاضلاب ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
جنس این نوع اتصالات از نوع پلی پروپیلن می‌باشد. پلی پروپیلن یک نوع پلیمر است که دارای جنس مستحکم و مقاومی است. این نوع اتصالات در انتهای خود سوکت و واشر آب بند به منظور اتصال دارد. دلیل نام گذاری لوله‌ها و اتصالات با نام پوش فیت این است که این نوع اتصالات و لوله ها با فشار متصل می‌شوند و در واقع نحوه اتصال آنها سوکتی می‌باشد. می‌دانید که کلمه پوش فیت شامل دو بخش اصلی، یعنی پوش و فیت است و کلمه پوش هم به معنای فشار دادن می‌باشد.
همه اتصالات پوش فیت از یک سمت دارای اورینگ هایی هستند که خیلی آسان به لوله دیگر متصل می‌گردند. همین امر باعث می‌شود که دیگر نیازی به دستگاه جوش نباشد. اتصالات پوش فیت معمولاً دارای قیمت کمی هستند و همین عدم نیاز به دستگاه جوش باعث می‌شود که قیمت نهایی استفاده از آنها کاهش پیدا کند.

مزایای اتصالات پوش فیت

اتصالات پوش فیت - بازرگانی تامین پایدار

اتصالات پوش فیت دارای مزایای زیادی هستند که باعث شده است در سرتاسر دنیا محبوبیت زیادی کسب کنند و به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه به چند مورد از مزایای این اتصالات اشاره می‌کنیم.
1. قابلیت انعطاف پذیری بالا: اتصالات پوش فیت، قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و به آسانی می‌توانند در جاهایی که دسترسی خوبی به آن وجود ندارد، مورد استفاده قرار گیرند.

2. نصب آسان این نوع اتصالات: نصب اتصالات پوش فیت بسیار آسان است، به گونه‌ای که شما می‌توانید آن‌ها را به وسیله یک پیچ یا شیر بازشو قرار دهید. این نوع اتصالات به آسانی در محل نصب، مونتاژ می‌شوند.
3. مقاومت بالای این نوع اتصالات: با توجه به ساختار اتصالات پوش فیت، آن‌ها مقاومت بالایی در برابر شوک‌ها، خوردگی و اکسیداسیون فشار و درجه‌های مختلف دارند.
4. قابلیت استفاده در شرایط مختلف: اتصالات پوش فیت به دلیل داشتن قابلیت استفاده در شرایط مختلف، برای کاربران ایده‌آل هستند. از مهم ترین استفاده‌های این نوع اتصالات می‌توان به لوله‌های آب و فاضلاب، لوله‌های بازرسی، لوله‌های گاز، لوله‌های آتش‌نشانی و غیره اشاره کرد.
5. وزن‌ کم آن‌ها
6. عملکرد بهتر و آسان تر آنها نسبت به نمونه های مشابه از جنس دیگر
7. کاربردی بودن این نوع اتصالات در صنایع مختلف از جمله در صنایع ساختمان
9. امکان نصب آسان این نوع اتصالات
10. اتصالات پوش فیت، دارای قابلیت مصرف‌ پذیری بالایی هستند.
11. اتصالات پوش فیت، دارای خواص مکانیکی و عایق بودن نسبت به برق و همچنین سرعت نصب بالاتر هستند.
12. این اتصالات قابلیت شست و شو و تمیز کردن بسیار مناسبی دارند. به عنوان مثال برای نظافت و پاک کردن آن‌ها به راحتی می‌توانید از مواد شوینده موجود در بازار، مثل انواع مواد شوینده عادی، پاک کننده آهن، مواد شوینده پلی کربنات و تمیز کننده استیل مرسوم، نظیر نرم‌کننده‌ها استفاده کنید. البته به این نکته هم اشاره کنیم که برای مطمئن شدن از مقاومت و جلوگیری از خطر شکست هر اتصال پوش فیت، نیاز است که پیوستگی و استحکام آن اتصال، قبل از استفاده، به صورت کامل بررسی شود.

معایب اتصالات پوش فیت

اتصالات پوش فیت بسیار کاربردی و مفید هستند و دارای مزایای فراوانی می‌باشند ولی با این وجود، این قطعات هم مانند همه قطعات دیگر می‌توانند معایب و نقاط ضعفی داشته باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
1. هزینه‌های بالای اتصالات پوش فیت: یکی از عیب‌های اتصالات پوش فیت، بالا بودن قیمت آن‌ها در مقایسه با نوع‌های دیگر اتصالات است. با این حال، باید گفت که پس از نصب و راه‌اندازی آنها متوجه خواهید شد که ارزش این هزینه بالا را داشته اند.
2. معیارهای اندازه گیری اتصالات پوش فیت: در اتصالات پوش فیت، معیارهای تعیین اندازه و شکل، تغییر کرده است که ممکن است در برخی از محیط‌ها به دلیل نوع‌های متفاوتی از لوله و یا تجهیزات، دچار مشکل شوید. البته این نکته را هم اضافه کنیم که رعایت صحیح معیارها و استانداردهای محصول، در انتخاب صحیح اتصالات پوش فیت بسیار مهم است.

معیارهای انتخاب اتصالات پوش فیت

در انتخاب و خرید بهترین اتصالات پوش فیت باید یک سری معیارها را مورد توجه قرار دارد. معیارهایی که باید مورد توجه قرار گیرند، عبارت هستند از:
1. کاربرد اتصالات پوش فیت : شما باید برای هر کاربرد مشخص، نوع مناسبی از اتصالات پوش فیت را انتخاب کنید.
2. ماده استفاده شده در ساخت اتصالات پوش فیت: نوع ماده مورد استفاده در ساخت اتصالات پوش فیت بسیار مهم است. برای اطمینان از عملکرد مناسب تر و مقاومت بهتر اتصالات پوش فیت از اتصالات پوش فیت با ماده اولیه متناسب با کار خود استفاده کنید.

اتصالات پوش فیت - بازرگانی تامین پایدار

3. اندازه و شکل اتصالات پوش فیت: هنگام انتخاب اتصالات پوش فیت، ضروری است ابعاد، شکل و نوع لوله‌های مورد استفاده را در نظر داشته باشید.
در نتیجه، می‌توان گفت که اتصالات پوش فیت، به دلیل کارایی بالا، قابلیت کارکرد در شرایط مختلف و داشتن مقاومت بالا، بسیار با ارزش و مورد توجه هستند. با رعایت نکات مذکور در مورد معایب و معیارهای انتخاب، شما می‌توانید بهترین نوع از این اتصالات را برای کار خود انتخاب کنید.

ویژگی اتصالات پوش فیت

اتصالات پوش فیت (Push-Fit Fittings) از نوع اتصالات سریع و ساده‌ای هستند که برای اتصال لوله‌های پلاستیکی و آلومینیومی به کار می‌روند. برخلاف سایر روش‌های اتصال، مونتاژ اتصالات پوش‌ فیت بدون نیاز به نیروی بیشتر و یا ابزار خاصی قابل انجام است. بعد از گذراندن لوله از داخل اتصالات پوش فیت، همین کافی است که لوله را به چپ و راست حرکت داده و سپس آنها را بگیرید تا وصل شوند. ویژگی های اتصالات پوش فیت شامل موارد زیر است:

  • سادگی و سرعت بالای نصب این نوع اتصالات و عدم نیاز به تجهیزات خاص
  • عدم نیاز به برش آب و هوا
  • بدون نیاز به لحیم کاری یا پیچ و مهره
  • ساختار ساده و قابل اعتماد
  • در این نوع اتصالات از جوش نیز استفاده نمی‌شود که باعث کاهش هزینه‌ها و زمان صرف شده برای نصب می‌شود.
  • مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و شوک و لرزش
  • نصب با سرعت و سهولت، به خصوص در محل‌های سخت دسترس مانند زیر پیاده ‌رو و درون دیوار‌ها
  • اتصال مطمئن و محکم که به سختی قابل جدا شدن است.
  • استفاده از اتصالات پوش فیت در انواع لوله‌های پلاستیکی، فلزی، مسی و PVC
  • در کل، اتصالات پوش فیت به عنوان یک روش سریع، ساده و موثر برای اتصال لوله ها شناخته شده ‌اند.

بیشتر بخوانیم: اتصالات لوله پلی اتیلن

انواع اتصالات پوش فیت

اتصالات پوش فیت دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. این اتصالات با توجه به نوع لوله و کاربرد، در اندازه‌ها و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند. هر کدام از این انواع برای کاربرد خاصی مناسب می‌باشند.
رابط پایه بلند یا همان بوشن پوش فیت
از این نوع اتصالات پوش فیت به منظور وصل کردن دو لوله که دارای قطر یکسانی هستند و در راستای هم قرار دارند، بهره گرفته می‌شود. یکی از کاربردهای این رابط در تعمیرات سیستم های فاضلابی است. چرا که این نوع رابط ها دارای طول زیاد سوکت می‌باشند.
زانوی پوش فیت
از زانویی پوش فیت به منظور تغییر دادن جهت لوله ها بهره گرفته می‌شود. معمولاً زانوی پوش فیت دارای زاویه ۸۷ درجه و یا ۴۵ درجه است.
زانوی ظرف شویی پوش فیت
اگر بخواهیم لوله ظرفشویی و فاضلاب را با هم ارتباط دهیم، می‌بایستی در انتهای لوله از این نوع زانویی استفاده کنیم. معمولاً اندازه زانویی ظرفشویی پوت فیش برابر با ۵۰ میلی متر است.
تبدیل خارج از مرکز پوش فیت
به منظور وصل کردن دو لوله که دارای قطر های مختلفی هستند ولی در راستای هم قرار دارند از این تبدیل استفاده می‌شود.
زانو ونت دار 87 درجه پوش فیت
این نوع زانو که دارای درجه ۸۷ درجه می‌باشد در سیستم لوله کشی ونت دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برند اندازه خروجی برای این نوع لوله ۵۰ میلی متر است و در دو اندازه ۶۳ و ۱۱۰ میلی متر در بازار وجود دارد.
زانو ونت دار 45 درجه پوش فیت
این نوع زانو که دارای درجه 45 درجه می‌باشد در سیستم لوله کشی ونت دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برند اندازه خروجی برای این نوع لوله ۵۰ میلی متر است و در دو اندازه ۶۳ و ۱۱۰ میلی متر تولید می‌گردد. همه ویژگی هایی که برای این نوع زانو برشمردیم، مانند زانوی ونت دار ۸۷ درجه است. پس تفاوت این دو در چیست؟ زمانی که نیاز باشد فاضلاب با سرعت بیشتری خارج شود از زانوی ونت دار ۴۵ درجه پوش فیت استفاده می‌شود.
سه راهی 87 درجه پوش فیت
وقتی که بخواهند انشعابی بگیرند و یا اینکه انشعابات فرعی را به هم وصل کنند، از این نوع سه راهی بهره می‌گیرند. این نکته را هم ذکر کنیم که اگر انشعابات سه راهی هم اندازه باشند، آن سه راهی، سه راهی معادل نام خواهد داشت.
سه راهی پوش فیت 45 درجه
از سه راهی پوش فیت به منظور وصل کردن انشعابات فرعی در اندازه معادل بهره گرفته می‌شود. البته از این نوع سه راهی، برای وصل کردن انشعابات فرعی در انحراف 45 درجه هم استفاده می‌شود.

اتصالات پوش فیت - بازرگانی تامین پایدار

سیفون پوش فیت
می دانید که در فاضلاب ساختمان، سیفون نقش اساسی ایفا می‌کند و بدون سیفون، مشکلات بسیار زیادی پیش خواهد آمد. در واقع تا جایی که ممکن است در نزدیک ترین مکان به وسایل بهداشتی بایستی سیفون نصب شود. در شبکه لوله کشی فاضلاب، سیفون و مایعی که درون آن قرار دارد موجب پیش گیری از وارد شدن هوای مسموم و بد بو به درون ساختمان خواهد شد.

نحوه نصب اتصالات پوش فیت

اگر قصد نصب لوله پوش فیت را دارید باید سه مرحله را به ترتیب زیر انجام دهید. این مراحل عبارت هستند از:
1. مرحله اول نصب اتصالات پوش فیت
در مرحله اول بایستی لوله پوش فیت را توسط یک پارچه نرم، کاملاً پاک کنید. این کار باید تمام ماسه ها و سنگ ریزه ها و آشغالهای روی لوله را از بین ببرد. پس از آن می بایستی لوله را به صورت صاف برش دهید.
2. مرحله دوم نصب اتصالات پوش فیت
در این مرحله از نصب اتصالات پوش فیت می بایستی لوله پوش فیت را درون سوکت قرار دهید. داخل لوله پوش فیت، یک سری حلقه به شکل “O” در دو طرف وجود دارد. لوله ها از هر دو سر می توانند لوله های دیگر را درون خود جا بدهند. در بسیاری از موارد به منظور جا زدن سوکت از یک ماده روان کننده بهره گرفته می شود. لوله دیگر خیلی آسان درون لوله پوش فیت وارد می گردد و در سوکت قرار می گیرد. بعد از این که به صورت کامل لوله درون سوکت قرار گرفت بایستی محل تصاویر را با کمک یک مداد علامت بزنید. هدف از این کار این است که احتمال انبساط لوله در زمان عبور موادی که دارای دمای بالایی هستند، پیش‌ بینی شود
3. مرحله سوم نصب اتصالات پوش فیت
به منظور جا زدن لوله و سایر اتصالات درون سوکت می‌بایستی محورهای دو اتصال در یک راستا قرار بگیرند. بعد از این کار بایستی لوله دیگر را از سر دیگر لوله پوش فیت وارد کنید و تا آخر لوله این کار را ادامه دهید.

کاربرد اتصالات پوش فیت

در این قسمت از مقاله قصد داریم در مورد کاربرد اتصالات پوش فیت مطالبی را عنوان کنیم. انواع کاربردهای اتصالات پوش فیت عبارت هستند از:

1. اتصالات پوش فیت در صنعت ساختمان نقش مهمی را در نصب سیستم‌های ذخیره، آب، گاز، برق و تهویه مطبوع ایفا می‌کنند. البته این اتصالات به صورت متنوع در صنایع متفاوت، از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند.
2. اتصالات پوش فیت، به عنوان یک نوع از اتصالات لوله، به منظور اتصال دو قسمت از لوله های آب، گاز، نفت، هوا و غیره، استفاده می‌شوند.

ابعاد اتصالات پوش فیت

لوله پوش فیت یک سر سوکت در قطرهای ۴۰، ۵۰، ۶۳، ۷۵، ۹۰، ۱۱۰، ۱۲۵ و ۱۶۰ میلی متر در بازار به فروش می‌رسد. همچنین طول های لوله پوش فیت نیز به صورت ۱۵و ۳۰ سانتی متر و 0.5 ،۱، ۲ و ۳ متر عرضه می‌شوند. لوله پوش فیت دو سر سوکت هم در بازار با قطرهای 40، 50، 63، 75، 90، 110، 125 و 160 میلی متر یافت می‌شود. همچنین این نوع لوله در طول های ۰٫۵، ۱، ۲، و ۳ متر عرضه می‌گردد.

کاتالوگ اتصالات پوش فیت

شرکت‌های مختلفی که به امر فروش اتصالات پوش فیت می‌پردازند، معمولاً کاتالوگ اتصالات پوش فیت را هم ارائه می‌دهند و شما در هنگام خرید این محصولات می‌توانید از این کاتالوگ‌ها استفاده کنید. البته کاتالوگ فقط در مورد محصولات پوش فیت نیست بلکه شرکت‌ های تولید کننده اتصالات پوش فیت، کاتالوگ‌های جامعی را در خصوص همه محصولات خود ارائه می‌دهند.
این کاتالوگ‌ها شامل مشخصات فنی، ابعاد، قابلیت‌ها و خصوصیات متنوع اتصالات پوش فیت می‌شود. بازرگانی تامین پایدار هم برای اتصالات پوش فیت، کاتالوگ‌های مختلفی دارد که در سایت این شرکت قابل مشاهده می‌باشد. البته اگر شما به صورت حضوری هم به این مرکز مراجعه کنید می‌توانید از کاتالوگ‌های چاپ شده این شرکت استفاده کنید.

برندهای تولید کننده اتصالات پوش فیت

تولید کنندگان اتصالات پوش‌ فیت در صنعت لوله کشی و سیستم‌های آب و فاضلاب می‌توانند متنوع باشند. در ادامه به برخی از شرکت‌هایی که برندهای اتصالات پوش فیت را تولید می‌کنند، اشاره می‌کنیم:

  • Wavin
  • Georg Fischer Piping Systems
  • Valsir
  • Plasson
  • Rehau
  • Hakan Plastik
  • Simona
  • Bänninger
  • Akatherm
  • Durapipe

لطفا توجه داشته باشید که این فهرست تنها چند نمونه از شرکت‌های تولید کننده اتصالات پوش ‌فیت است و بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز در این صنعت مشغول به کار هستند.

فروش اتصالات پوش فیت

اتصالات پوش فیت در فروشگاه‌های لوله و اتصالات، سازمان‌های صنعتی و شرکت‌های تولید کننده این نوع اتصالات قابل تهیه است. همچنین در برخی از فروشگاه‌های آنلاین نیز این محصولات عرضه می‌شود. در واقع شرکت‌های زیادی هستند که به صورت حضوری و یا مجازی، اقدام به فروش اتصالات پوش فیت می‌کنند. در زمان خرید این محصول، باید نهایت دقت را به خرج دهید تا از یک مرکز معتبر آنها را خریداری نمایید. متاسفانه بسیاری از شرکت‌هایی که اقدام به فروش اتصالات پوش فیت می‌کنند، نوع بی‌کیفیت آن را به فروش می‌رسانند.

لیست قیمت اتصالات پوش فیت (قیمت اتصالات پوش فیت)

هزینه‌های تهیه اتصالات پوش فیت بسته به برند، کیفیت و ابعاد محصول متفاوت است. برای دریافت لیست قیمت اتصالات پوش فیت، بهتر است با فروشندگان و تامین ‌کنندگان محصول در ارتباط باشید. با توجه به تورم افسار گسیخته‌ای که در کشور ایران وجود دارد، نمی‌توانیم لیست دقیقی از قیمت‌های اتصالات پوش فیت را ارائه دهیم. اگر قصد خرید این محصولات را دارید حتما باید به صورت روزانه و یا حتی به صورت لحظه‌ای، قیمت آنها را بررسی کنیم.
به قیمت‌هایی که مربوط به چند ماه و یا چند سال پیش است نباید اعتماد کنید. مقاله‌ای که در حال نگارش آن هستیم شاید در زمانی که توسط شما مطالعه می‌شود دیگر قدیمی شده باشد و به همین دلیل، ذکر قیمت در مقاله را کار درستی نمی‌دانیم. فقط باید ذکر این نکته اکتفا کنیم که قیمت انواع اتصالات پوش فیت به نوع آنها و سایز و کابرد و مواد اولیه استفاده در آنها بستگی دارد.

خرید اتصالات پوش فیت

به طور کلی، اتصالات پوش فیت به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربرد گسترده‌ای که دارند، به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار و مورد استفاده در صنعت لوله‌کشی به شمار می‌روند. با توجه به اینکه این محصولات در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، هر روزه میزان زیادی از آنها خرید و فروش می‌شود. پیدا کردن محصول مناسب با کیفیت بالا و قیمت مناسب، برای خریداران از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین دقت در خرید اتصالات پوش فیت، امری ضروری می‌باشد.
برای خرید اتصالات پوش فیت، بهتر است ابتدا نوع و ابعاد مورد نیاز خود را مشخص کنید. سپس با مقایسه قیمت و کیفیت محصولات مختلف، از یک فروشنده معتبر و قابل اعتماد خرید نمایید. همچنین می‌توانید از فروشگاهای آنلاین نیز استفاده کنید و محصول مورد نیاز خود را از طریق اینترنت سفارش دهید. در هر صورت، بهتر است از فروشنده‌ای خرید کنید که برند معتبری از اتصالات پوش فیت را عرضه کند و دارای گواهینامه‌های لازم برای تولید این محصولات باشد.
به منظور خرید این نوع اتصالات می‌توانید به سایت‌های اینترنتی مختلف مراجعه کنید. امروزه دیگر مثل گذشته نیست که مردم به خرید اینترنتی اعتماد نداشته باشند. بلکه اعتماد مردم به خرید اینترنتی در چند سال گذشته به طرز شگفت انگیزی افزایش پیدا کرده است و تعداد سایت‌های اینترنتی که اقدام به فروش محصولات مختلف می‌کنند، هم افزایش فوق العاده ای داشته است.
بازرگانی تامین پایدار یکی از مراکزی است که شما می‌توانید اتصالات پوش فیت را از آن جا خریداری نمایید. در این مرکز انواع آهن آلات و انواع مصالح ساختمانی و انواع شیر آلات و لوازم بهداشتی و انواع لوله و … به فروش می‌رسد. محصولات ارائه شده در بازرگانی تامین پایدار هم از لحاظ کیفیت در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و هم قیمت آنها به صرفه است.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی