جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

لوله گالوانیزه مانیسمان

استعلام روز قیمت لوله گالوانیزه مانیسمان

لوله گالوانیزه مانیسمان

لوله گالوانیزه مانیسمان جزو یکی از متداول‌ترین لوله‌های موجود در بازار آهن می‌باشد. این لوله‌ها نوعی از لوله‌های فولادی هستند که به منظور مقاومت در برابر خوردگی‌ها از روش‌های مختلف با روی پوشش داده می‌شوند. به طور معمول ۲ روش برای این کار وجود دارد که به پوشش گرم گالوانیزه و پوشش سرد گالوانیزه یا الکتروگالوانیزاسیون معروف می‌باشند. لوله گالوانیزه مانیسمان در اصل لوله‌هایی می‌باشند که روی آن‌ها عمل گالوانیزاسیون انجام شده است و برای محافظت و استحکام بیشتر بر روی این لوله‌ها از لایه‌ای از روی و مقداری آهن استفاده شده است.

نامردهسایزواحدمحل بارگیریقیمت (ریال)
لوله گالوانیزه مانیسمان201 اینچشاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان20 1/2 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان203/4 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان201/2 2 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان202 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان201/2 1 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان203 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان201/4 1 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان204 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان20 5 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان206 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان208 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان401 اینچشاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان4021/2 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان402 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان4011/2 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان403 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان4011/4 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان404 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان405 اینچشاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان406 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان40 1/2 اینچشاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان403/4 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان408 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان4010 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان4012 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان8011/2 اینچشاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان80 11/4 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان801 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان801/2 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان8021/2 اینچشاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان802 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان803 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان803/4 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان804 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان80 5 اینچ شاخهبنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان80 6 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید
لوله گالوانیزه مانیسمان808 اینچ شاخه بنگاه تهران تماس بگیرید

عمل گالوانیزاسیون باعث مقاومت شیمیایی این نوع لوله‌ها در برابر خوردگی و پوسیدگی می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که لوله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فولادی که در آن‌ها درصد بالایی از آهن وجود دارد، بیشتر در معرض تهدید انواع خوردگی‌های اسیدی، بازی و اکسایش قرار دارند‌ که برای افزایش بهره وری، مقاوم سازی و طول عمر این لوله‌ها از عمل گالوانیزاسیون به ۲ صورت سرد و گرم استفاده می‌شود‌. بنابراین این لوله‌ها مقاومت شیمیایی بالایی در برابر سایش و خوردگی دارند و در نتیجه برای استفاده در تمامی صنایع قابلیت دارند و مناسب هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی لوله گالوانیزه مانیسمان بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کاربرد لوله گالوانیزه مانیسمان

نوع‌های مختلف لوله گالوانیزه مانیسمان برای انتقال سیالات، به ویژه در محیط‌های با رطوبت بالا کاربرد دارند. از آنجایی که بسیاری از لوله‌های بدون روکش در محیط‌های خورنده دچار خوردگی خواهند شد. بنابراین طول عمر آن‌ها به شدت کم شده و همچنین هزینه نگهداری و تعمیر این لوله‌ها بسیار زیاد است. در اینجور مواقع، بسته به حساسیت کار و میزان مبلغی که در نظر گرفته شده است، از لوله‌های استنلس استیل یا لوله گالوانیزه مانیسمان استفاده می‌شود. مهم‌ترین کاربردهای انواع این لوله شامل موارد زیر می‌شود:

  • انواع سازه‌های فلزی
  • انتقال آب
  • لوله کشی ساختمان‌ها
  • دکل برق
  • استفاده برای حفاظ و حصار
  • دکل‌های مخابراتی
  • لوله کشی گلخانه‌های صنعتی
لوله گالوانیزه مانیسمان - بازرگانی تامین پایدار

در ادامه به توضیح این کاربردهای لوله مانیسمان خواهیم پرداخت.

انواع سازه های فلزی

جالب است بدانید که کاربرد لوله گالوانیزه مانیسمان در ساخت سازه‌های مختلف تاریخچه طولانی دارد. انواع این لوله‌ها به علت مقاومت، استحکام و وزن متعادلی که دارند، بسیار پرطرفدار بوده و در صنایع مختلف، افراد ترجیح می‌دهند جای استفاده از دیگر لوله‌ها از این لوله‌ها استفاده کنند. لوله‌های گالوانیزه در برابر تغییرات جوی نیز مقاومت زیادی دارند به همین دلیل گزینه مناسبی برای سازه‌هایی که در فضاهای آزاد قرار می‌گیرند، هستند. همچنین باید به این موضوع نیز توجه داشت که این لوله‌ها محدودیت‌هایی در کاربرد دارند، به همین علت باید قبل از خرید، اطلاعات مورد نیاز و کافی درباره آن‌ها داشته باشید‌.

انتقال آب و لوله کشی

همانطور که می‌دانید امروزه یکی از ویژگی‌های مهم برای شهرنشینی، در دسترس بودن منابع آب سالم می‌باشد‌. به همین علت تمامی قسمت‌های یک سیستم آب رسانی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بسیار ارزشمند است. در نتیجه باید از ابزار و وسایل‌های مقاوم در ساخت آن‌ها استفاده شود. کاربرد لوله گالوانیزه مانسیمان در سیستم انتقال آب به این علت است که در برابر جریان آب داغ مقاومت و استحکام بالایی دارد و خم یا تغییر شکل نخواهد داد. همچنین از سوی دیگر در برابر هوای سرد نیز مقاوم هستند و می توانند برای سال‌های طولانی‌ای بدون ایجاد مشکل و خرابی در سیستم انتقال آب باقی بمانند‌.

لوله گالوانیزه مانیسمان - بازرگانی تامین پایدار

حفاظ و حصار کشی

برای بالا بردن امنیت محوطه‌ها نیاز به استفاده از حصارهای مقاوم با قیمت مناسب می‌باشد‌. به همین علت حفاظ و حصار کشی از دیگر مواردی می‌باشد که به عنوان کاربرد لوله گالوانیزه مانیسمان بیان می‌شود‌‌. این نوع لوله‌ها مقاومت مناسبی در برابر فشار، برش، خم شدگی و هرگونه آسیب احتمالی دارند. از این لوله‌ها می‌توان به عنوان نرده نیز استفاده نمود و آن‌ها را رنگ کرد. نکته حائز اهمیت این است که اگر آن‌ها با فاصله کم از هم نصب شوند می‌توانند مانند یک دیوار دفاعی عمل کنند.

حفاظت از کابل‌ها

یکی دیگر از کاربردهای لوله گالوانیزه مانیسمان حفاظت از کابل‌های برق و سیم‌های مهم به عنوان یک پوشش است. به طور مثال برخی از کابل‌های برق مهم که از زیر زمین رد شده‌اند را در داخل این لوله‌ها نگهداری می‌کنند. لوله‌های گالوانیزه از کابل‌ها در برابر آسیب‌هایی مانند خوردگی، تغییرات جوی، پوسیدگی، رطوبت و … حفاظت کرده و امنیت این کابل‌ها را افزایش می‌دهند.

لوله کشی گلخانه های صنعتی

همانطور که می‌دانید گلخانه‌ها محیط‌های حساس و پر اهمیتی هستند. بنابراین آبیاری محصولات موجود در این محیط نباید با مشکل یا اختلال مواجه شود. پس با کمک انواع لوله گالوانیزه مانیسمان سیستم آبیاری قطره‌ای در این محیط‌ها طراحی و نصب می‌شود. این سیستم به رشد درست محصولات کمک می‌کند و میزان دور ریز گلخانه‌ها را بسیار زیاد کاهش خواهد داد. همچنین کاربرد این لوله‌ها در گلخانه‌ها بسیار متنوع و جذاب می‌باشد.

انتقال گازها

از لوله‌های گالوانیزه مانیسمان در انتقال گازها استفاده می کنند. از کاربردهای این نوع لوله گاز می‌توان به استفاده در کارگاه، منازل، کارخانه، شرکت و … اشاره نمود. زیرا نقش بسیار مهمی در انتقال گاز دارند.

انواع لوله گالوانیزه مانیسمان

انواع این لوله‌ها را می‌توان بر اساس روش تولید و وزن در دسته بندی‌های متفاوتی قرار داد‌. این لوله‌ها بر اساس وزن به ۲ دسته سنگین و سبک تقسیم می‌شوند. اما مهم‌ترین دسته بندی لوله گالوانیزه مانیسمان بر اساس روش تولید و ساخت آن می‌باشد. که بر این اساس در ۲ دسته سرد و گرم قرار می‌گیرند. هر کدام از این دسته‌ها به دلیل ویژگی منحصر به فردی که ارائه می‌دهند در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند‌ که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

روش تولید و ساخت لوله گالوانیزه مانیسمان

روش تولید و ساخت لوله گالوانیزه مانیسمان با استفاده از ۲ روش گالوانیزه گرم و سرد انجام می‌شود. از شناخته شده‌ترین روش‌های گالوانیزه گرم و سرد به ترتیب می‌توان روش‌های غوطه وری و الکترو شیمیایی را معرفی کرد‌. هرکدام از این روش‌های گالوانیزه کردن‌های نام برده شده می‌تواند در کیفیت، نوع کاربرد، خواص و ویژگی که لوله ارائه می‌دهد تاثیر بگذارد. 

لوله گالوانیزه مانیسمان - بازرگانی تامین پایدار

نکته مهم این است که در این روش‌ها، روش گالوانیزه گرم بیشتر مورد توجه تولید کنندگان قرار می‌گیرد زیرا روش گالوانیزه کردن گرم راحت‌تر بوده و همچنین کیفیت قابل قبولی نیز دارد. در نتیجه بیشتر لوله‌های گالوانیزه مانیسمان عرضه شده در بازار به این روش تولید و ساخته شده‌اند‌.

لوله گالوانیزه مانیسمان سرد و گرم

همانطور که در بخش‌های بالای این مقاله بیان کردیم لوله گالوانیزه مانیسمان به ۲ روش سرد و گرم تولید می‌شوند. و خواص، ویژگی و کاربرد‌های متفاوتی را نیز ارائه خواهند کرد. همین علت سبب می‌شود تا قیمت این ۲ لوله نیز با هم تفاوت داشته باشد.

  • انجام روش گالوانیزه گرم راحت‌تر است.
  • طول عمر لوله گالوانیز شده به روش گرم بیشتر می‌باشد.
  • لوله ساخته شده به با روش گرم از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  • لوله‌های گالوانیزه شده به روش گرم سطح براق‌تری به نوع سرد دارند.
  • لوله‌های گالوانیزه شده گرم قیمت بیشتری نسبت به نوع سرد دارند.
  • سطح لوله گالوانیزه شده به روش سرد از زبری کمتری برخوردار است و ویژگی مقاومت در برابر خوردگی کمی نیز دارد.
  • تراکم پوشش و ضخامت لوله گالوانیزه مانیسمان به روش گرم بیشتر از روش سرد می‌باشد.

مزیت‌ها و معایب انواع لوله‌های گالوانیزه

از مزیت‌های این لوله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر زیاد نسبت به لوله‌های معمولی
  • هزینه نگهداری پایین
  • قیمت کمتر نسبت به لوله‌های استیل

همچنین از معایب این لوله‌ها می توان به شوره زدن آن‌ها در اثر قرارگیری‌های طولانی مدت در محیط‌هایی که تهویه مناسبی ندارند و مرطوب هستند اشاره کرد.

قیمت لوله گالوانیزه مانیسمان

قیمت لوله گالوانیزه مانیسمان با توجه به میزان مقاومت، استحکام و ساختاری که دارد متفاوت و متغیر می باشد. همچنین قیمت روز این لوله‌ها بستگی به مخازن کارخانه‌ها و تعداد تولیدی آن‌ها دارد. به طور مثال در برخی از زمان‌ها نیاز به این لوله‌های مقاوم زیاد می‌شود و تقاضای خرید آن‌ها بالا می رود. درنتیجه در برخی از روز‌های سال قیمت لوله گالوانیزه مانیسمان بالا می رود. اما باید توجه داشته باشید که مهم‌ترین عاملی که روی قیمت این لوله‌ها تاثیر می گذارد ماده اولیه به کار رفته در این محصول است. بازرگانی تامین پایدار به عنوان عرضه کننده فعال در این زمینه این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا بتوانند این محصول را با قیمت مناسب و کیفیت عالی خریداری کنند. همانطور که می دانید کارخانه‌های زیادی در کشور هستند که توانایی تولید این لوله‌ها را دارند. در این صفحه می‌توانید محصولات مهم‌ترین کارخانه‌هایی که این لوله‌های با کیفیت را تولید می کنند، خریداری کنید.

عوامل موثر در کیفیت لوله های گالوانیزه

لوله گالوانیزه مانیسمان - بازرگانی تامین پایدار

کیفیت این لوله‌ها بستگی به تراکم و چسبندگی روی ای دارد که سطح این لوله‌ها را با آن پوشش می‌دهند. برای اینکه این لوله‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند باید پوشش روی استفاده شده در سطح لوله‌ها دارای چسبندگی و تراکم خوبی باشد. تا بتواند در محیط‌های خورنده استحکام و مقاومت بالایی از خود نشان دهد. نکته مهم این است که در صورتی که تراکم و ضخامت پوشش سطح لوله گالوانیزه مانیسمان کم باشد، طول عمر لوله نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

از دیگر عوامل موثر در کیفیت لوله گالوانیز شده روش تولید آن است‌. همانطور که اشاره کردیم گالوانیزه کردن به ۲ روش سرد و گرم انجام می شود. در نتیجه روش گالوانیزه کردن نیز از جمله مهم‌ترین پارامتر‌های موثر بر کیفیت پوشش گالوانیزه است.

تولید کنندگان لوله گالوانیزه در ایران

برخی از برترین کارخانه‌های تولید کننده لوله گالوانیزه در ایران عبارتند از:

  • گروه صنعتی درپاد تبریز
  • شرکت نورد و لوله سمنان
  • شرکت لوله و پرفیل سپنتا
  • کارخانه لوله و پروفیل ساوه
  • گروه صنعتی تولیدی سپاهان

خرید لوله گالوانیزه مانیسمان

در زمان خرید لوله گالوانیزه مانیسمان باید نکاتی را مد نظر خود قرار دهید. انواع این لوله‌ها معمولا در مواردی کاربرد دارند که با عامل حساسیت به خوردگی ارتباط دارند. در این مواقع ممکن است که از لوله‌های استیل نیز استفاده شود اما تعیین و تشخیص این که استفاده از کدام یک از این لوله‌ها بهتر می باشد باید متناسب با شرایط کاری و هزینه‌ای که برای پروژه در نظر گرفته شده است، انتخاب شود.
جالب است بدانید که قیمت لوله گالوانیزه مورد استفاده در کارخانه‌ها نسبت به ما بقی لوله‌های فولادی معمولی بیشتر می‌باشد‌. اما احتمال خوردگی و آسیب‌های احتمالی در این لوله‌ها نیز کمتر است. درنتیجه باید در انتخاب لوله مناسب در نظر بگیرید که این لوله قرار است در چه محیطی مورد استفاده قرار بگیرد و احتمال وقوع آسیب و خوردگی در این محیط چقدر می‌تواند باشد. همچنین باید به بودجه مورد نظر نیز توجه داشت تا انتخابی مقرون به صرفه متناسب با نیاز فرد انجام شود.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با انواع روش‌های تولید لوله گالوانیزه مانیسمان، قیمت، کاربرد و … آشنا کنیم. اگر که قصد دارید انواع این لوله‌ها را انتخاب و خریداری کنید بهتر است به نکات گفته شده در این مطلب توجه کافی داشته باشید. همچنین در صورت هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی می‌توانید با متخصصین و کارشناسان بازرگانی تامین پایدار تماس گرفته تا پاسخ به سوالات خود را دریافت کنید و می‌توانید با تماس با ما از قیمت روز لوله گالوانیزه مانیسمان مطلع شوید.

لوله گالوانیزه مانیسمان - بازرگانی تامین پایدار

شما میتوانید انواع لوله مانیسمان و اتصالات لوله مانیسمان را از بازرگانی تامین پایدار تهیه کنید. همچنین در سایت بازرگانی تامین پایدار از جدول و سایز لوله مانیسمان اطلاع یابید. با انتخاب و خرید از ما، خریدی آسان، مقرون به صرفه و مطمئن را تجربه کنید. سپاسگزاریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی