جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

صادرات لوله پلی اتیلن

جهت استعلام روز قیمت صادرات لوله پلی اتیلن تماس بگیرید:

صادرات لوله پلی اتیلن

صادرات لوله پلی اتیلن و صنعت تولید آن ها در پنجاه سال گذشته با پيشرفت های بسیاری رو به رو بوده. و هست همچنین این لوله ها خود را به عنوان جايگزين مناسبي برای لوله هاي فلزي، GRP ،PVC و چدني مطرح نموده و توانسته است. در اکثر موارد به عنوان جايگزين اين قبيل لوله ها مورد استفاده قرار گیرد.
امروزه سيستم هاي لوله کشی پلی اتیلن در حوزه وسیعی از خطوط لوله شهری، صنعتی، دریایی، حفاری، دفن زباله و کشاورزی به کار می روند. به دلیل صاف و مسطح بودن داخل لوله های پلی اتیلن به هیچ وجه دچار رسوب گرفتگی نمی شود. و به مرور زمان این لوله ها پوسیده و یا دچار خوردگی نمی شوند. بنابر این برای انتقال آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی می باشد.
لوله های پلی اتیلن از جنس HDPE تولید می شود که با علامت اختصاری pe نشان داده می شوند. این لوله ها دارای انعطاف پذیری خوب و در برابر خمیدگی بسیار مناسب می باشد. که عمر مفید بسیار بیشتری نسبت به سایر لوله ها دارد. برای فشار اسمی از 3.2 تا 20 بار و قطر خارجی اسمی از 16 تا 1600 میلی متر و محدوده دمایی بین صفر تا 70 درجه سلسیوس را شامل می شود.
عبارت PN که بعد از سایز لوله پلی اتیلن استفاده می شود. نشان دهنده حداکثر فشاری که آن لوله می تواند تحمل کند. برای مثال لوله DN63 ،PE100 ،PN16 یعنی یک لوله که از مواد PE100 ساخته شده و ۶۳ میلیمتر قطر دارد و ۱۶ بار فشار را هم باید تحمل کند.

صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار

انواع لوله پلی اتیلن از نظر گرید کاری

این لوله ها در آب رسانی و آبیاری بسیار استفاده می شوند. این لوله ها را بر اساس ضخامت و میزان فشار قابل تحمل به سه گرید PE63، PE80 و PE100 تقسیم می کنند. که امروزه از گرید PE63 به ندرت استفاده می شود.
*گرید PE63
از گرید PE63 فقط برای تولید و صادرات لوله پلی اتیلن فاضلابی تا سایز 5 اینچ استفاده می‌شود. ضریب ایمنی در این گرید، 1.6 است. گرید PE63 به دلیل ضخامت و وزن بالا صرفه اقتصادی ندارد  به همین دلیل در حال حاضر، از این دسته کمتر استفاده می‌ شود.
*گرید PE80
گرید PE80 از لحاظ وزن، ضخامت و قیمت پایین تر از گرید PE63 است. هر چه دانسیته مواد اولیه بیشتر شود. ضخامت لوله کمتر و وزن پلی اتیلن کاهش پیدا می‌ کند. ضریب ایمنی در این مدل، 1.25 همچنین در این گرید با افزایش چگالی، میزان فشار مورد تحمل افزایش یافته است.
*گرید PE100
گرید PE100 با استفاده از بهترین مواد اولیه ساخته شده، جدیدترین و سبک‌ترین نوع ماده اولیه ساخته می شوند. وزن و ضخامت کمتری به نسبت دو گرید قبلی دارد. و مهم ترین مزیت آن، کیفیت عالی، انعطاف پذیری بالا می باشد. که این ویژگی ها نگهداری و نصب لوله پلی اتیلن را راحت‌تر می‌ کند.

صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار

صادرات لوله پلی اتیلن

انواع مواد پلی اتیلن بر اساس چگالی

یکی از بارزترین مشخصه‌ها برای خرید صادرات لوله پلی اتیلن جرم مولکولی و یا همان چگالی آن‌ها است که بر اساس آن طبقه بندی می‌شوند که به عبارت زیر می‌باشند:

پلی‌ اتیلن با چگالی پایین

پلی اتیلن با چگالی پایین یا همان LDPE این نوع پلی‌ اتیلن تعداد شاخه‌ های فرعی یا جانبی بلند و بیشتر از حد معمول است. چگالی مواد در این نوع لوله پلی‌اتیلن کمتر از ۰.۹۲۶ گرم بر سانتی‌متر مکعب است. در این نوع پلی‌ اتیلن فاصله‌ زنجیره‌ های ملکولی از یکدیگر زیاد است. همین فاصله‌ زیاد سبب می‌ شود تا چگالی پایین بیاید.
از ویژگی های آن ها می توان به انبساط‌ پذیری، مقاومت حرارتی کم، استحکام اندک و خیلی از مزایای دیگر اشاره کرد. این نوع لوله می‌ تواند فشار کمتر از ۳ بار را تحمل کند. LDPE از این نظر که بیشتر برای نصب رو زمینی مناسب است با انواع دیگر لوله‌ های پلی‌ اتیلن متفاوت است.

پلی‌ اتیلن با چگالی کم و خطی

پلی اتیلن با چگالی کم یا همان LLDPE در فرآیند تولید پلی‌ اتیلن زمانی که کومونومر بوتن نرمال به اتیلن اضافه گردد، محصول دارای شاخه‌ های جانبی بیشتر اما با طول برابر خواهد بود. این شاخه‌ ها اگر چه بلند است اما در طول زنجیر پلیمر تعداد کمی وجود دارد.
به‌ دلیل خطی بودن زنجیره‌ پلیمر به این نوع پلی‌ اتیلن‌، پلی‌ اتیلن خطی گفته می‌ شود. بیشترین مورد کاربرد لوله این پلی‌ اتیلن در سیستم‌ های آبیاری قطره‌ ای است هر چند می‌ توان از آن در سیستم‌ های فاضلاب، بهداشتی، خطوط تولید صنعتی، لوله‌ گذاری کشاورزی و سیستم‌ های دیگری که در برابر فشار ها یا درجه حرارت‌ های بالا قرار نمی‌ گیرند نیز استفاده کرد.

پلی‌ اتیلن با چگالی متوسط

پلی اتیلن با چگالی متوسط یا همان MDPE این نوع پلی‌ اتیلن از نظر مقاومت راندمان بهتر و همچنین مقاومت و ضربه‌ پذیری بالایی دارد چگالی مواد در این نوع لوله پلی‌اتیلن بین ۰.۹۲۶ تا ۰.۹۴۰ گرم بر سانتی‌ متر مکعب است و به ازای هر سانتی‌ متر از ضخامت خود فشار کمتری را نسبت HPDE به تحمل می‌ کند. به دلیل پایداری در دمای اتاق، مقاومت بسیار خوب در برابر ضربه، حساسیت کمتر نسبت به HDPE و خیلی از ويژگی‌ های دیگر MDPE در برخی از بخش‌ های سیستم‌ های لوله‌ کشی گاز و انتقال آب آشامیدنی سرد استفاده می‌ شود.

پلی‌ اتیلن با چگالی بالا

پلی اتیلن با چگالی بالا یا همان HDPE چگالی این نوع لوله پلی‌اتیلن ۰.۹۴۱ گرم بر سانتی‌ متر مکعب یا بیشتر است. در مقایسه با دیگر پلی‌ اتیلن‌ ها این نوع محصول ساختار زنجیره‌ پلیمری‌، تبلور بالا تری دارد از همین ‌رو ساختار فشرده‌ تری داشته و چگالی بالا تری دارد که برای همین به آن پلی‌ اتیلن سنگین گفته می‌ شود. این نوع پلی‌ اتیلن تعداد شاخه‌ های جانبی کمتری نسبت به دیگر پلی‌ اتیلن‌ ها دارد. لوله پلی‌ اتیلن HPDE بهترین انتخاب برای سیستم‌ های آبیاری است.

صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار

صادرات لوله پلی اتیلن

انواع لوله های پلی اتیلن

لازم به ذکر است صادرات لوله پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که چند مورد از مهم ترین لوله پلی اتیلن گلپایگان به شرح زیر می باشد:

لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله پلی اتیلن تک جداره، از جمله لوله‌ های پلیمیری است لوله پلی اتیلن تک جداره توانایی تحمل فشار بین ۲۰ تا ۴۰ بار را دارد امروزه با توجه به سرعت بالای رشد این لوله ها، استفاده از این نوع لوله ها در شبکه های انتقال و توزیع آب کاربرد بیشتری دارد. و همچنین قدرت فوق العاده ای نسبت به سایر لوله ها پلی اتیلنی دارد.

لوله پلی اتیلن دو جداره

لوله پلی اتیلن دو جداره که با نام لوله های کاروگیت نیز شناخته می شوند. آن ها قادرند فشار های مختلف تا ۶ بار را تحمل کنند. و برای بار های بیشتر نیز قابل تولید هستند. لوله های کاروگیت دو جدار دارند. که یکی درون لوله قرار دارد و عبور سیالات را آسان می کند، دیگر جدار این لوله ها بیرون از آن قرار دارد لوله هایی هستند. که ظاهری حلقه حلقه دارند. و دارای یک سطح صاف می باشند. از این نوع لوله ها برای جابجایی سیالات با ماهیت های فاضلاب اسیدی و بازی و همچنین پساب های مربوط به صنایع استفاده می شود.

لوله پلی اتیلن اسپیرال

این لوله ها را می توان از انواع لوله پلی اتیلن دانست. که مانند لوله های کاروگیت می باشند. ولی از نظر سایز بندی که عموماً در بازه ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی متر ساخته می شوند. با آن ها متفاوت هستند. این لوله ها از استحکام بالایی بر خوردار هستند فشار کاری یا همان فشار حلقوی در لوله‌ های اسپیرال کاروگیت می‌ تواند. ۱۶ کیلو نیوتن ,۳۱٫۵ کیلو نیوتن ,۶۴ کیلو نیوتن باشد. که این فشار ارتباط مستقیم با ضخامت کنگره‌ ها و جداره بیرونی لوله‌ های اسپیرال کاروگیت دارد. و آن را می توان تا ابعاد ۶ متر طول با ۳ متر طول دهنده خالص و تا قطر ۳ متری طراحی و عرضه کرد.

صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار

صادرات لوله پلی اتیلن

کدام مزایای لوله های پلی اتیلن باعث بالا رفتن حجم صادرات لوله پلی اتیلن شده است؟

با تولید و ساخت لوله های پلی اتیلن همانگونه که گفته شد تحولی عظیم در صنعت و ساختمان به وجود آمد که امروزه حتی با مواردی مثل خانه هوشمند و مورد های مشابه رو به رو می شویم و این کاربرد دست خوش مزایای فراوان این محصولات است که این مزایا عبارتند از:

جریان پذیری مناسب

از آنجائيکه سطح درونی لوله و اتصالات پلی اتیلن صاف و با زبری بسیار پائین است، سیالات درون آن جريان سريعی دارند و این به سبب ضریب زبری حدود ۰٫۰۰۷ لوله و اتصالات پلی اتیلن می باشد و دارای افت اصطکاکی کمتری می باشند.

مقاوم در برابر خوردگی

اين خصوصيات در واقع مهم ترين عامل استفاده از لوله‌ های پلی اتیلن در دريا مي‌ باشد چرا كه تركيب هوا و آب، خصوصاً آب دريا، براي انواع لوله های دیگر بسيار خورنده می باشد و لوله های پلی اتیلن در برابر این خوردگی مقاوم بالایی دارند.

عمر مفید لوله پلی اتیلن

عمر مفید لوله های پلی اتیلن به شرطی که به درستی طراحی و نصب شوند. به طور متوسط بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال تخمین زده می شود. این ماندگاری و طول عمر زیاد باعث نوعی صرفه جویی در هزینه تعویض این لوله ها می شود.

مقاوم در برابر زلزله

با توجه به ميزان ضريب كشش بالا در مواد پلي اتيلن و استحكام كافي در برابر فشار ضربه‌ اي، لوله هاي پلي اتيلن بهترين مقاومت را در برابر ارتعاشات زمين لرزه و جابجايي لايه هاي خاك نشان مي‌ دهند.

انعطاف پذیری پلی اتیلن

با توجه به این خصوصیات نصب لوله های پلی اتیلن آسان تر خواهد بود و همچنین نیاز به استفاده از انواع اتصالات بسیار کم می شود. معمولاً مقدار شعاع مجاز خمش لوله پلی اتیلن به صورت میانگین ۲۰ برابر قطر خارجی آن ها می باشد.

مقاوم در مقابل مواد شیمیایی

محيط هاي اسيدي و بازي و همچنين بسياري از محلول ها و مواد شيميايي تاثيري بر پلي اتيلن نمي گذارند. همين امر يکي از مهمترين مزيت هاي لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن مي باشد.

مقاوم در برابر اشعه خورشید

لوله پلی اتیلن را می توان یکی از معدود محصولات پلی اتیلن دانست که به واسطه تحقیق و تسعه توانسته‌ اند مواد آن را در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم نمایند. امروزه با وجود مواد اولیه مناسب مشکی و تجهیزات تولید مدرن دیگر نگران مقاومت لوله پلی اتیلن در برابر اشعه uv نباشید.

وزن کم لوله های پلی اتیلن

به دلیل وزن کمتر این لوله ها نسبت به لوله های فولادی، حمل و نقل و انبار نمودن آن ها بسیار راحت‌تر و آسان‌تر خواهد بود و در نتیجه باعث کاهش هزینه در انجام تمام پروژه ها می شود.

مقاوم در برابر پوسیدگی، ساییدگی و ضربه

استفاده نمودن از مواد مصرفی استاندارد جهت مقاوم سازی در برابر پوسیدگی، ساییدگی، خوردگی و ضربه باعث افزایش عمر مفید لوله پلی اتیلن می شوند.

هزینه تعمیرات و نگهداری کم

با توجه به طول عمر بالای این لوله ها نیاز به تعمیرات کمتر است و در صورت لزوم با هزینه های بسیار کمی تعمیر می شوند، این در حالي است كه تعمير لوله هاي فولادي و یا اتصالات و لوله چدنی با مشكلاتي چون عدم امكان تعمير پوشش لوله در بستر دريا همراه می باشد.

قیمت پلی اتیلن صادراتی

برای اطلاع از قیمت پلی اتیلن صادراتی با کارشناسان فروش ۰۹۱۲۲۲۸۶۳۸۴ تماس بگیرید. فروش پلی اتیلن صادراتی
صادرات پلی اتیلن
و صادرات سنگ مرمر با بازرگانی تامین پایدار 

صادرات لوله پلی اتیلن - بازرگانی تامین پایدار
نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی