جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

لیست قیمت انواع میلگرد و استاندارد های آن

قیمت میلگرد   ،

لیست قیمت میلگرد 

میلگرد، میله آجدار فولادی که در آرماتور بندی و بتن ریزی برای جبران مقاومت کششی پایین بتن به کار می رود. قیمت آن بسته به سایز و استحکام آن تغییر می کند. سایز های مختلف، با توجه به مورد مصرف و نیرویی که به سطح مقطع سازه وارد می شود متفاوت است. که تشخیص آن امری کاملا مهندسی است.

آجدار کردن میلگرد با هدف بهبود چسبندگی میان بتن و فولاد تقویتی صورت می‌گیرد. طرح آج روی میلگرد مشخصات معینی ندارد، اما فضای میان برآمدگی‌ها و ارتفاع آج‌ها باید مطابق استانداردهای مربوط باشد. آج‌های ساخته شده روی بدنه‌ی میلگردهای فولادی اغلب با ایجاد سطح اصطکاک کافی، امکان چسبندگی فولاد و بتن را فراهم می‌کنند، اما همچنان این احتمال وجود دارد که با اعمال نیرویی که به اندازه‌ی کافی قوی باشد، از جای خود خارج شوند. این اتفاق اغلب در موقع تخریب ساختمان رخ می‌دهد. برای پیشگیری از بروز این مشکل، میلگردها را در عمق زیاد در ساختار بتن جاسازی می‌کنند و یا اینکه انتهای آن‌ها را خم می‌کنند تا تا با ایجاد شکل قلاب‌مانند درون بتن قفل شوند و از جای خود حرکت نکنند.

 

قدمت استفاده از میلگرد به قرن پانزدهم میلادی بر می گردد که معماران در قلعه وینسنس واقع در شرق پاریس از آن استفاده کردند.

استاندارد 

 چندین استاندارد از نظر سایز دارد که برخی از آنان عبارتند از:

استاندارد ایالات متحده آمریکا

استاندارد اروپا

و کانادا

در ایران تولید میلگرد بنا بر استاندارد های روسی ساخته می شود. که دارای سه کلاس متفاوت A1، A2 و A3 است. هر کدام مقاومت تسلیم و مقاومت کششی خاص خود را دارند.

بزرگ ترین تولید کننده میلگرد در ایران ذوب آهن اصفهان می باشد که در بیست و دوم دی ماه سال چهل و چهار هجری شمسی تاسیس شده.

قیمت میلگرد با توجه به وزن آن محاسبه می شود و معمولا در شاخه های دوازده متری عرضه می گردد و در دو نوع آجدار و ساده در بازار موجود می باشد.

 

 

[embeddoc url=”https://markazei.com/wp-content/uploads/2019/10/x3.xlsx” download=”all” text=”دانلود جدول قیمت” viewer=”google” ]

کلمات مرتبط : قیمت میلگرد   ، لیست قیمت میلگرد

 

 

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی