جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

افزایش صادرات میلگرد

افزایش صادرات میلگرد به گفته گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از تولید و صادرات ۶ ماهه نخست سال ۹۸ دو برابر سال قبل شده که به حجم ۱.۲ میلیون تن رسیده است. به گزارش خبر گزاری چیلان این در حالی است که صادرات  تیر آهن افت سی درصدی داشته در نتیجه عدد مورد نظر به زیر صد هزار تن یعنی نود هزار تن رسیده و صادرات مابقی اقلام کمی بیش از صد هزار بوده است بر طبق آمار تفکیکی منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران صادرات محصولات  فولادی  به طور کل ۱۰% کاهش داشته و علاوه بر افزایش صادرات میلگرد صادرات ورق سرد با ۴۰۷% رشد در رتبه اول این لیست قرار دارد.

افزایش صادرات میلگرد به دلیل رشد تولید

به گزارش سایت Tehran times بالا رفتن نرخ صادرات آهن به دلیل رشد تولید داخلی این محصول می باشد این افزایش در تولید با کاهش تقاضا در ایران همراه بوده که موجب افزایش نرخ صادرات می شود. یک منبع خصوصی گفت:

«در نتیجه رکود عمیق در صنعت ساخت و ساز داخلی، ظرفیت فولاد بلند به وضوح بیش از میزان مصرف در حال حاضر است و صادرات می تواند تنها راه حل ، حداقل برای چند ماه آینده باشد. وی ظرفیت تولید میلگرد ایران را حدود ۲۰ میلیون تن در سال تخمین می زند.»

میلگردها و کاربرد آن در ساخت و ساز

میلگرد از جمله رایج‌ترین محصولات نهایی خط نورد گرم است که در ساختمان وظیفه مهمی را بر عهده دارد. میلگرد به پروفیلی با سطح مقطع دایره ای و توپر گفته می شود که اغلب افراد، نوع فلزی آجدار آن را که در ساختمان سازی کاربرد دارد می شناسید. جنس یا بهتر است بگوییم آلیاژ میلگرد ها از فولاد است. اما باید بدانید که بر اساس کاربرد تنوع بسیاری در صنعت دارد. در قرن 18 میلادی استفاده از میلگرد در ساخت سازه‌های بتنی رواج پیدا کرد. پیش از این مواد مختلفی چون بتن، سنگ و آجر شاکله اصلی سازه را تشکیل می‌داد.

 

نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی