جستجو
تماس با کارشناسان ما

02140660791

دستمزد قالب وافل

جهت استعلام قیمت روز لطفا تماس بگیرید

 10 خط

 02166143881

دستمزد قالب وافل به عوامل مختلفی از جمله ابعاد، کیفیت، موقعیت جغرافیایی پروژه و… در قیمت قالب های وافل تاثیر گذارند. در قالب وافل یک طرفه، هزینه اجرای سقف با تعداد قالب های وافل یک طرفه بکار برده شده در هر متر مربع محاسبه می گردد ضمن اینکه اجرت اجرا به عنوان فاکتوری جداگانه در محاسبه قیمت لحاظ می شود. قیمت قالب وافل دو طرفه عموما بر اساس تعداد قالب محاسبه می شود که البته مثل نوع یک طرفه، به فاکتور های مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

دستمزد قالب وافل چقدر است؟

در جواب باید گفت که در واقعیت ممکن است که اصلا احتیاج به خرید قالب نباشد و شما می توانید این قالب ها را کرایه کنید. در بیشتر موارد کارفرما ها یا صاحبان ساختمان ها بعد از ساخت و ساز دیگر به این قالب ها احتیاجی ندارند و پیشنهاد ما این است که برای کم کردن دستمزد قالب وافل در ساخت و ساز گزینه کرایه را انتخاب کنید. برای اینکه بهتر با این نوع قالب آشنا شویم مطالبی در این مورد برایتان در این مقاله گردآوری کرده ایم که امیدواریم برای شما کاربران گرامی مفید واقع شود.

قالب وافل چیست؟

قالب وافل مهم ترین ابزار اجرایی در طراحی سقف وافل است که آن را می توان در اصل شالوده ی سقف های وافل دانست. دستمزد قالب وافلwaffle   formwork  یک قطعه پلاستیکی در ابعاد و اشکال مشخص است که به منظور حذف بتن ناکارآمد در دال های بتنی استفاده می شود. بتن ناکارآمد به بخشی از دال بتنی گفته می شود که تحت تنش فشاری نیست و هیچ عضو کششی مثل میلگرد را هم در خود نگه نمی دارد. با حذف این قسمت اضافه و ناکارآمد، سازه سبک تر شده و از طرفی در کاهش جذب انرژی لرزه ای نیز بسیار موثر است.

عملکرد سقف های وافل

سقف وافل سیستمی برای ایجاد تیرچه‌ های بتنی متعامد یک یا دو طرفه است. این تکنولوژی جایگزینی مناسب و بهینه برای سیستم‌ های متداول اجرای سقف بوده و به‌ منظور پوشش دهانه‌ های بلند در سازه مورد استفاده قرار می گیرد. در اجرای این نوع سقف از قالب‌ های پلاستیکی غیر ماندگار استفاده می شود. این دستمزد قالب وافل ها پس از اتمام بتن‌ ریزی سقف می ‌توانند مجدداً مورد استفاده قرار گیرند. بسته به اینکه قالب‌ ها به فرم طولی و یا مربعی باشند، سقف دارای عملکرد باربری به ‌صورت یک و یا دو طرفه می ‌باشد.

دستمزد فالب وافل

انواع قالب وافل از از نظر نوع عملکرد

دستمزد قالب وافل نقش مهمی در اجرای سقف وافل دارد و ابعاد و شکل عملکرد آن را تعیین می کند، این قالب با توجه به کاربرد آن به دو قالب وافل یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود. در زیر دو مدل وافل یک طرفه و دو طرفه را مشاهده می کنید:

وافل یک طرفه

قالب وافل یک طرفه با نام های تجاری گرین وافل معروف شده است.  قالب های یک طرفه جهت اجرای سقف ها با دهانه کوتاه تر استفاده می شوند. سقف وافل یک طرفه سقفی از نوع دال های بتنی با تیرچه های یک طرفه می باشد. در این سیستم، باربری در یک جهت توسط تیرچه ها انجام می شود و نوع رفتار سقف عملا مشابه سقف تیرچه بلوک خواهد بود.

این قالب ها  از قطعاتی پلاستیکی به شکل U ، تشکیل شده اند که مجموعه ای از چند قطعه آن یک قالب مستطیل واحد را می سازند. این قالب ها در حالت کلی فاصله آکس به آکس 60 الی 70 سانتیمتری را با عمقی برابر با 25 الی 30 سانتیمتر و با طول های متفاوت بر اساس نیاز را پشتیبانی می کنند. عرض تیرچه هایی که با استفاده از این نوع قالب تولید می شود ما بین 12 تا 14 سانتیمتر متغیر می باشد. و از نظر دستمزد قالب وافل نسبت به موارد دیگر قیمت مناسب تری دارد.

وافل دو طرفه

این قالب ها از جنس پلی پروپیلن ساخته شده و دارای وزن پایینی می باشند. دستمزد قالب وافل در اجرای سقف وافل مشبک استفاده می شود که در نهایت موجب انتقال بار به تیرآهن  اطراف هر چشمه سقف می گردد. سقف وافل دو طرفه در واقع همان سیستم تیر و دال می باشد. در این سقف ها بارگزاری به صورت دو طرفه انجام می شود و همچنین امکان ایجاد دهانه های بلند در سازه را ایجاد می کند. این قالب ها به صورت چندبار مصرف هستند به این معنی که بعد از مقاوم شدن بتن دال می توان آن ها را باز کرد و مجددا مورد استفاده قرار داد.

به همین دلیل استفاده از آن ها باعث کاهش هزینه های پروژه خواهد بود. قالب های قفل دار سقف دارای ضخامت لبه پایین 5 سانتی متر می باشد که باعث می گردد به راحتی با قالب فلزی ترکیب گردند.  شکل ظاهری قالب وافل دو طرفه به صورت نیمه مکعب با سوراخ هایی برای اتصال به قالب های کناری می باشد و برای دهانه هایی با عرض زیاد مناسب است که در مصالح ساختمانی قابل تهیه است. این نوع از قالب ها معمولا در ابعاد از 60 در 60 الی 90 در 90 با عمق 18 ، 25 ، 28 ، 33 ، 35 و 40 سانتیمتر با توج به کاربردشان ارائه می شوند و دستمزد قالب وافل دو طرفه نسبتا به موارد دیگر مقروم به صرفه تر است.

مشتری گرامی
برای اطلاع از قیمت و شرایط تحویل از طریق تلفن با شماره های ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۹۶ (مدیریت) – ۶۶۱۴۳۸۸۱_۰۲۱ – ۶۶۱۴۶۹۷۴_۰۲۱  با کارشناسان واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.
نظرتان راجع به این نوشته
شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد
دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی